Millä termillä kutsutaan miestä, joka kokee olevansa lesbo?
Englanniksi hän on "lesboy", mutta millä nimellä heitä kutsutaan suomen kielellä?
Kommentit (59)
Lesbiaanit ovat sexbätäng lääh lääh.
Vendigo kirjoitti:
Tein joskus aikaisemmassa elämässä seksityötä. Kerran menin tapaamaan pokaa, joka oli rauhallisella alueella rivarissa asuva perheenisä. Mies oli lihava, parrakas äijämäinen ja ajoi työkseen rekkaa. Ennakkotietona mies oli kertonut olevansa lesbo-mies. Olin vain, että jaaha en ollut kuullut moisesta koskaan aiemmin. Tunti käytettiin siten, että mies halusi, että otan häneltä suihin, mutta hän voihki koko ajan, että ”nuole mua, nuole mua!”. Se oli vähän outo tilanne. Miehellä oli ihan oikea mikropenis, en liioittele vaan ammattilaisena oli vertailupohjaa. Sitten yritin perinteisesti tarjota mahdollisuutta panemiseen, mutta seisokki loppui heti. Minua hän tykkäsi kyllä nuolla ja sitten. Ilmesesti lesbo-mies tykkää, että häntä ”nuollaan” mutta ei penetraatiosta.
Tunnin jälkeen hän oli taas rekkamies ja sanoo vielä, että kai tämä jää meidän väliseksi. Tämän keikan jälkeen olin kyllä aika monttu auki, vaikka kaikkea on tullut kynnettyä.
Tästä tuli mieleeni se, että olen itse bi (enemmän kylläkin lesbo kuin hetero) ja miespuolisen exäni kanssa s*ksiä harrastettaessa tein sellaisen ovelan ajatusleikin usein, että itse asiassa penetroisinkin häntä ja kiihotuin siitä aivan valtavasti. Siis rautalangasta vääntäen heteroseksin aikana mielsin sen ajatusleikkinä niin päin, että mä olinkin siinä se mies.
Jos mulla joskus olisi oma rakas, joka olisi nainen, ottaisin varmaankin aika maskuliinisen roolin muutenkin, vaikka tosi feminiiniseltä näytänkin. Haluaisin siis ritarillisesti pitää jostain upeasta naisesta huolta ja pitää hänet tyytyväisenä. Vaikken haluaisi muuttaa sukupuoltani, niin harmittaa se, etten ole syntynyt mieheksi kuitenkin. Silloin olisin kyllä satavarmasti heteromies. :)
T. Joku onneton bi-raasu täältä jostain
Entäs aseksuaalit lesbot ja homot? Heitäkin varmasti on. Tai ihmiset jotka eivät koe itseään kumpaankaan sukupuoleen kuuluvaksi.
Mitä vastakkaisen sukupuolen (esim. vaatteiden käyttöön) tulee, niin ne ovat niitä täsmälleen vain niin kauan, kuin niitä yleisesti pidetään sellaisina, eli siis niin kauan kuin ne ajatellaan tunnustetaan ja luokitellaan sellaisiksi.
Muodin historiassa esim. 1950-luvullahan jo pelkästään punainen väri katsottiin sellaiseksi, joka ei sopinut mihinkään miehille tarkoitettuihin vaatekappaleisiin. (mistään korvakoruista, tai pitkistä hiuksista miehillä nyt puhumattakaan).
Nykyään muodinluojat taas ovat suunnitelleet jopa hameitakin miehille ja monet rohkeasti pukeutuvat mehet ovat niitä jo käyttäneetkin (ei tosin Suomessa vielä juurikaan ) ja mitään esteitä tuo vaatekappale sinänsä ei aseta sille, etteivätkö sitä miehetKIN voisi nykyään jo käyttää. Sata vuotta sitten ajatus naisesta esim. poliisina tai pappina tai upseerina olisi kai ollut joku 'music-hall'-tyyppisen, koomisen sketsin aihe, mutta nykyisin tuskin on enää paljon missään (ellei nyt sitten jossain Saudi-Arabiassa, mutta kovin huumoria suosivalta maalta se ei kyllä vaikuta yleensäkään )
Transnainen, transpukeutuja ja lesbo. Nainen joka syntyi miehen kroppaan, himoitsee naisia ja pukeutuu miehen vaatteisiin :D
Ja intersektionaalisia uhripisteitä ropisee :D
On se nyt sentään vähän eri asia, että mies alkaa pukeutua miehille tarkoitettuun hameeseen, jos se tulee muotiin kuin että mies kokee itsensä lesboksi.
Vierailija kirjoitti:
Transnainen, transpukeutuja ja lesbo. Nainen joka syntyi miehen kroppaan, himoitsee naisia ja pukeutuu miehen vaatteisiin :D
Ja intersektionaalisia uhripisteitä ropisee :D
En jaksa oikeestaan uskoa, että cisheteromies jaksaisi esittää sitä roolia saadakseen niitä pisteitä sit kuiteskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja intersektionaalisia uhripisteitä ropisee :DEn jaksa oikeestaan uskoa, että cisheteromies jaksaisi esittää sitä roolia saadakseen niitä pisteitä sit kuiteskaan.
Jos sillä showlla pääsee naisten puolelle suihkuun niin se saattaa olla sen arvoista.
Todellisuudentajunsa menettäneeksi pölvästiksi.
Seuravaksi pitäisi sitten varmaan tuolle aloittajan mainitsemalle ryhmälle alkaa vääntämään avioliittoon vihkimis- (kirkossa) sekä lisääntymis tai adoptio-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Seuravaksi pitäisi sitten varmaan tuolle aloittajan mainitsemalle ryhmälle alkaa vääntämään avioliittoon vihkimis- (kirkossa) sekä lisääntymis tai adoptio-oikeutta.
Häh. Jos on koskemattomat vehkeet, lisääntyminen onnistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh. Jos on koskemattomat vehkeet, lisääntyminen onnistuu kyllä.
Ei niillä hyvilläkään vehkeillä mitään tee, mikäli pää ei suostu tai ymmärrä osata käyttää.
On vähän niinkuin hyvä ja toimiva laite asennettu tietokoneeseen, josta puuttuu niinsanotut "ajurit" sen laitteen osalta. Ei vaan toimi vaikka kuinka yrittäisi. Haluhan tästä jo tietysti lähtökohtaisesti puuttuukin.
Toinen lesbomiehistä käytetty yleinen englanninkielinen ilmaisu on male lesbian. Sinänsä nimityksillä ei ole merkitystä vaan sillä, miten itsensä identifioi. Itse olen kohtalaisen maskuliinisilla piirteillä varustettu mies, joka on pienestä pitäen samaistunut tyttöihin ja naisiin ja ollut seksuaalisesti kiinnostunut vain naisista. Jos saisin valita lottovoiton ja sen välillä, että eläisin naisena lesbosuhteessa erämaassa kauniin naisen kanssa valitsisin silmää räpäyttämättä jälkimmäisen. Silti suhtaudun (ainakin toistaiseksi) varauksellisesti sukupuolenkorjausprosessiin sillä olen jo nyt epävarma fyysisestä ulkomuodostani ja pelkään, että korjauksen tuloksena kumppanin löytyminen hankaloituisi entisestään. Se mikä on huomattu on, että heterot pitävät minua helposti homona samoin kuin homomiehet ja lesbonaiset näkevät vain parrakkaan miehen. Onneksi bisse naisten kanssa hommat on luistanut :) Tietynlainen naisellisuuteni, joka heijastuu erityisesti mentaalisesti, aiheuttaa sen, että esimerkiksi yöelämästä minun on vaikea löytää naista seurakseni sillä en osaa olla samalla tavalla agressiivinen kuin heteromiehet ja samoin parisuhteessa feminiininen mieleni aiheuttaa toisinaan odottamatonta kitkaa. Niin, joku voisi määritellä minut akkamaiseksi heteroksi, mutta kuitenkin ajatuksissani identifioin itseni naiseksi, joka tuntee seksuaalista vetoa vain naisia kohtaan. Vaikka en ole vielä ollut valmis sukupuolenkorjaukseen, pohdin sitä lähes päivittäin sillä tietyllä lailla koen olevani "valepuvussa" miehen ruummissani, jota pidän monella tapaa vajavaisena heteronormatiivisessa mielessä (pienehkö penis, ei lihaksikas, hentoluinen etc.) mikä aiheuttaa melkoista myllerrystä päässäni. En myöskään ole pukeutunut naiseksi kuin muutaman kerran, sillä lopputuloksena on kuitenkin ollut mielestäni säälittävä mies, joka on kaukana kauniista naisesta, jollainen haluaisin olla. Ehkä, jos uskaltautuisin korjaukseen, voisi hormonihoidot saada aikaan sen, että kokisin itseni riittävän feminiiniseksi, jotta voisin pukeutua ja laittautua naiseksi. Toisaalta pelkään, että mahdollisen korjauksen jälkeenkin ajattelisin, että olen "vain" mies, joka yrittää olla nainen enkä koskaan voi olla sitä mitä todella haluan olla - nainen. Mutta niin, kyllä meitä miehiäkin on, jotka identifioimme itsemme lesboiksi ja poikkeamme hyvin vahvasti heteromiehistä suurimman eron ollessa päämme sisällä.
Transihmisiä ei kyllä pääsääntöisesti pakkosteriloida, lähes kaikki haluavat ehdottomasti hormonit.