Ällöttää tuttavaperhe, jotka liikalihavia ja mässäävät jatkuvasti hampurilaisia, karkkeja, limsoja yms.... =/
Siis todellakin he syövät jatkuvasti kaikkea todella epäterveellistä ja opettavat lapsensakin siihen... heille on oikein ylpeydenaihe, että lapsi syö niin paljon karkkia että lopulta oksentaa! =O Kaiken kukkuraksi ovat vanhemmat vielä TODELLA lihavia...ja lapsista tulossa hyvää vauhtia samanlaisia! Surettaa heidän puolestaan! Mutta paha mennä tietysti sanomaan sitä heille päinnaamaakaan.... =/
Kommentit (30)
ylensyöttö on vakavampaa kuin lievemmänpuoleinen pahoinpitely. Sillä voi aiheuttaa lapselle lopulliset terveyshaitat (esim. 2. diabetes) ja pahoja sosiaalisia ongelmia. Mielestäni lapsen tahallisen lihottamisen pitäisi olla rikos.
samaa mieltä! lehdet toitottaa koko ajan samaa - lasten liikalihavuudesta ja sen vaaralisuudesta. se menee kait kuuroille korville.
Läskit vaan puolustelee typerällä suvatsevaisuudella ja " kasva aikuiseksi" -lauseilla.
Äiti on ottanut itseään niskasta kiinni, ja siis yrittää laihtua, koska pelkää että kuolee lihavuuteensa ennen kuin lapsensa ehtivät aikuisiksi.
T: Ohikulkija.
Vierailija:
Vierailija:
Ja nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni (joo taas kerran niin), koska pelkään etten näe lapsieni kasvavan aikuiseksi.
Varsinkin lasten kohdalla, koska lapset eivät itse ole valinneet kohtaloaan tai ruokavaliotaan.
Syyttelyllä ja toisten ahdistamisella ei päästä mihinkään, siinä tarvitaan koko yhteiskunnan tuki, että ihmisten terveysasiat saadaan kuntoon.
Vierailija:
samaa mieltä! lehdet toitottaa koko ajan samaa - lasten liikalihavuudesta ja sen vaaralisuudesta. se menee kait kuuroille korville.Läskit vaan puolustelee typerällä suvatsevaisuudella ja " kasva aikuiseksi" -lauseilla.
vaikka olisi kuinka provo tai ylilihava reppana tai turhanpäiväinen jeesustelija Porvoosta!!!! Vaikka kuinka pitäisi olla puuttumatta toisten ihmisten asioihin, niin yhdyn monen muun mielipiteeseen siitä, että jotain pitäisi pystyä tehdä!!!!! Ei voi olla pienen lapsen oma syy jos on lihava! Aikuisille pitäisi jonkun antaa todella paljon terveysvalistusta ja jos ei mene jakeluun niin HUUTIA!!!!!!!
Minusta tuo on normi määrä aikuiselle
Mutta se on ihan totta, että mua ainakin INHOTTAA katsoa, kun lihavat aikuiset - ja varsinkin lapset - mässäävät karkkia/sipsejä/limsaa ym.
Eikö sen verran ole itsekuria? Lihavuus on todellakin yhteiskunnassamme jo SUURI ongelma, ja suuremmaksi tulee ajan myötä.
Mun pomonikin on kuvottavan lihava, ja välillä mua aivan oksettaa kun se mässyttää karkkia kaiken sen ruaon lisäksi mitä se ahtaa itseensä. Ja sitten se on vielä niin helvetin pahalla tuulella koko ajan... koko ajan jotain vaivojaan valittamssa, kun ainoa lääke mitä se todella tarvitsee on REIPAS PAINONPUDOTUS.
nih.
Olen kotiäiti, 4 lasta ja ylipainoa on. Nyt on 10 kiloa pudotettu ja vielä jatkuu dieetti. Lapset on normaalipainoisia, paitsi yksi on pyöreä, mutta HÄNELLÄ AIVAN USKOMATON RUOKAHALU. Eli ei ole mässäämisestä tuo paino hällä. Vaan ihan kotiruuasta, välipaloista jne. Nyt tosiaan koko perhe syö terveellisemmin, kerran viikossa syödään jotain herkkua, esim tortilloja jne. Tänään käydään eka kerran puoleen vuoteen mäkkärissä. Ihan vaan palkitakseni sen että olemme hyvin tavoitteessamme! Chipsejä syödään todella harvoin, ja silloinkin noin 20 grammaa kerralla (punnitaan ne, kyllä vaan). Liikuntaa lisää, ja tollaset hirveet mässäilyt pois. Kyllä se makeanhimo lähtee pienemmälläkin määrällä..
T. Ei enää kauan läski ;)
Vierailija: