Prkl, teini lupautunut johonkin nettiryhmän pakettien vaihtoon. Tekisi mieli kieltää koko juttu
Onko muiden teinit hurahtaneet noihin netin ryhmien joulupakettirinkeihin? Niissä siis ilmeisesti lähetetään pieni joululahja tuntemattomalle ja hän lähettää myös vastavuoroisesti takaisin pikkupaketin. Ilmeisesti mitään kummempia sääntöjä ei ole ainakaan tuossa oman teinini pakettiringissä.
Ihmettelin, että eikö tosiaan ole mitään sovittu paketin hinnasta? Toinenhan voi lähettää vaan jonkun parin euron rihkamakorun siinä missä toinen käyttää lahjaan reippaasti yli 20 e. Plus vielä postimaksut. Pitääkö kyseessä tosiaan olla ihan pieni paketti, jossa postimaksut ovat melko korkeat vai riittääkö vain jokin pieni muistaminen paksun kirjeen mukana joulukortteineen? Tytön mukaan nuo on ihan lähettäjästä kiinni. Hän tahtoisi kovasti panostaa lahjaan ja tehdä ihan kunnon paketin kuten hyvällekin ystävälle, mutta tästä vielä neuvotellaan.
Suoraan sanoen tahtoisin kieltää koko jutun. Ennustan tuosta seuraavan pelkästään pahaa mieltä, kun tytölle ei välttämättä lähetetäkään pakettia takaisin päin vaikka hän sellaisen lähettäisi tai sitten saatu lahja on paljon "huonompi" kuin itse lähetetty tai jopa täysin epäsopiva, koska ei lähettäjä voi mitenkään tietää täysin vieraan ihmisen allergioita saati kiinnostuksen kohteita. Ehkä kuitenkin annan tytön osallistua tuohon hommaan omilla rahoillaan. Se on hänen oma tappionsa sitten jos käykin kurjasti tuossa.
Kommentit (4)
Vitsit, miten optimistinen ja jouluhenkinen ap onkaan. :)
Noi on tosi kivoja juttuja. Anna osallistua. Jos on kansainvälinen niin toimii paremmin. Jos ei toimi niin teini oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit, miten optimistinen ja jouluhenkinen ap onkaan. :)
No ymmärrän ap:n pointin. Näissä kyllä kannattaisi olla se summa, jolla osallistutaan. Tulee oikeasti todella kurja olo, jos itse lähetät jonkun kivan ja ajatuksella valitun 15-20€ lahjan ja saat itsellesi tikkarin takaisin.
Nuohan on ihan kivoja juttuja. Jos paketinvaihto on satunnaisesti jaettu eikä niin että saat paketin siltä tyypiltä jolle lähetät, niin on ihan hyvä kokemus että se hyvä mieli itselle voi tulla siitä että on saanut ilahdutettua jotakuta toista kivalla lahjalla. Vaikka itse saisi kurjan lahjan niin so what, itse teki parhaansa tuodakseen jollekulle toiselle hyvän mielen, elämä ei aina ole reilua. Joskus toiste sitten parempi tuuri.