tarjottiin syöpävakuutusta ja suutuin!
En yleensä vastaa outoihin numeroihin mutta nyt vastasin.
Ei hitsi että on järkyttävää tuollaista tarjota!
Kommentit (14)
Ne menee aika hiljaiseksi kun kysyn että saanko minäkin sellaisen, vaikka mulla on jo syöpä.
Ne on huijausta koska ne ei ole voimassa enää sitten kun syöpäriski vanhemmalla iällä kasvaa oikeasti.
Itse sairastan MS-tautia, mutta pahus vieköön se diagnosoitiin jo 27 vuotta sitten, eikä silloin ollut mitään tuon kaltaisia vakuutuksia. Jos olisin sairastunut ihan äskettäin, olisin voinut tienata muutaman kuukauden vakuutusmaksuilla 30 000 euroa.
"Joka kolmas suomalainen sairastuu syöpään jossain elämänsä vaiheessa. Kannattaako tällainen vakuutus ottaa?
Ainakin kannattaa lukea ehdot tarkkaan, suosittelevat vakuutus- ja rahoitusneuvontaa antavan Finen toimitusjohtaja Irene Luukkonen ja Suomen syöpäpotilaat ry:n toiminnanjohtaja Minna Anttonen.
– Näissä on yleensä listattu hyvin tarkkaan, mihin asti sairauden on pitänyt edetä, jotta korvaus maksetaan, huomauttaa Luukkonen.
Näin on tässäkin tapauksessa. Korvausta ei makseta esimerkiksi silloin, jos kyseessä on paikallinen, yhdessä kudoskerroksessa ilman etäpesäkkeitä esiintyvä syöpä.
Syövät myös yleistyvät ikääntymisen myötä, mutta tämä vakuutus päättyy 65-vuotiaana.
– Halpoja nämä eivät ole. Kannattaa aina katsoa, mitä vakuutus tulee maksamaan vuodessa. Eihän kukaan ota vakuutusta yhdeksi kuukaudeksi, sanoo Luukkonen."
Minä yritin hienovaraisesti sanoa, että en tarvitse. Nainen naurahti että kyllä sinä tarvitset. Vastasin, että olen jo 2 syöpää voittanut, että voinhan minä sen vakuutuksen ottaa"olen pahoillani, kiitos hei" kuului naisen vastaus.
Ajattelin siinä kohtaa, että olisin voinut saada huutopotkuraivarit jos olisi soittanut silloin kun sain diagnoosin.
Eikö Suomessa ole enää yleinen sairausvakuutus voimassa? Ennen kaikki hoidettiin, sen takia maksettiin korkeita veroja. Jos tilanne on muuttunut niin, että pitää itse vakuuttaa itsensä, täytyy myös verotuksen laskea reilusti.
Kyllähän julkisella puolella hoidetaan syöpääkin.
Vähän aikaa sitten laskin että maksan vuodessa noin 2500€ erilaisia vakuutusmaksuja.
Parantaako vakuutusyhtiö syövän jos sellainen vakuutetulle sattuu tulemaan? Vai antaako vain rahaa?
Mulle tarjottiin vakuutusta naisten omiin syöpiin. Kieltäydyttyäni myyjä sanoi tosi alentavalla sävyllä että yleensä naiset joille on soitellut ovat kyllä tosi tiedostavia näiden terveysasioiden kanssa. Eli nähtävästi vakuutuksen ottaminen = terveydestään huolehtiminen.
Mulle tarjottiin tätä vakuutusta sillä perusteella, että syöpien hoito on nykyään helppoa ja tehokasta, joten ei tarvitse kuin sairastaa yks syöpä ja sitten saa kivan summan rahaa. Ei täsmälleen näillä sanoin, mutta sanoma oli tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän julkisella puolella hoidetaan syöpääkin.
Ja paremmin hoidetaankin, nämä yksityiset tahot, esim. Docrates, joutuu ostamaan palveluita julkiselta puolelta kun niillä ei ole tarjota läheskään samoja resursseja.
Niin suutuin minäkin kun kieltäydyin vakuutuksesta ja myyjä sanoi, että toivottavasti et heti sairastu. Kolahti ja kovaa, kun ystäväni oli juuri kuollut syöpään. Annoin kyllä palautetta myyjän esimiehelle.