Miksi en saa ällönä miehenä olla rauhassa ilman parisuhdetta?
Itse olen jo tottunut naisettomaan elämääni, enkä naista vierelleni kaipaa. En ole sellaista edes etsinyt vuosiin. Silti ympärillä ihmetellään, että miksi en hanki naista? Tälläkin palstalla syyllistetään, ihmetellään ja tuomitaan naisettomia miehiä.
Naiset kertovat hyvinkin tarkasti kriteerejään, että millaisia miehiä eivät huoli. Kaltaiseni ällö mies ei kelpaa. Miksi sitten pitää ihmetellä naisettomuuttani? Itselleni naisettomuuteni ei ole ongelma, elämäni on hyvä näin.
T: Ällö mies
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo tottunut naisettomaan elämääni, enkä naista vierelleni kaipaa. En ole sellaista edes etsinyt vuosiin. Silti ympärillä ihmetellään, että miksi en hanki naista? Tälläkin palstalla syyllistetään, ihmetellään ja tuomitaan naisettomia miehiä.
Naiset kertovat hyvinkin tarkasti kriteerejään, että millaisia miehiä eivät huoli. Kaltaiseni ällö mies ei kelpaa. Miksi sitten pitää ihmetellä naisettomuuttani? Itselleni naisettomuuteni ei ole ongelma, elämäni on hyvä näin.
Ensiapua v*tutukseen: Poistu palstalta, ja pysy poissa. Kohentaa kummasti olotilaa, kun ei lueskele päivät pitkät joutilaiden mammojen trollausviestejä. Ja tämä on ihan vilpitön, hyväntahtoinen vinkki, joka tuli nyt tuollaiselta trollaavalta mammalta. Harvoin hellyn näin jiltiksi, joten ota neuvosta onkeesi: täällä ei ole sinulle mitään hyvää tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Naista ei ”hankita”, kuten varmaan olet jo huomannutkin.
Hanki koira, jos jotain elävää on pakko hankkia. Mutta muista sitten kohdella sitä hyvin!
Sinäkin tulkitset minua väärin jonkin valmiin mallin kautta. Et ymmärtänyt kirjoitustani. Minä en nimenomaan tarvitse enää mitään naista tai korviketta vierelleli. Olen tottunut elämään näin. Naisettomuuteni ei ole ongelma itselleni, mutta ympäristölle se on ongelma. Toisaalta ihmetellään naisettomuutta, mutta samaan aikaan pidetään ällönä.
Hakeudu sellaiseen ympäristöön joka sinua miellyttää. Jos ainut ympäristösi on vauva av ja vielä otat henkilökohtaisesti tuntemattomien heitot niin ihan itseäsi voit syyttää. Eihän me sinua edes tunneta.
Millä tavalla tällä palstalla esimerkiksi on ihmetelty naisettomuuttasi, ellet ole sitä itse oma-aloitteisesti tuonut sitä esiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki koira, jos jotain elävää on pakko hankkia. Mutta muista sitten kohdella sitä hyvin!
Sinäkin tulkitset minua väärin jonkin valmiin mallin kautta. Et ymmärtänyt kirjoitustani. Minä en nimenomaan tarvitse enää mitään naista tai korviketta vierelleli. Olen tottunut elämään näin. Naisettomuuteni ei ole ongelma itselleni, mutta ympäristölle se on ongelma. Toisaalta ihmetellään naisettomuutta, mutta samaan aikaan pidetään ällönä.
Ymmärsin viestisi kyllä. Särähti silmään tuo käyttämäsi verbi, josta pilkistää alkuperäisen ongelmasi ydin: pidät naista jonain esineenä, joka hankitaan.
Hyvä jos naisettomuus ei enää ole sinulle ongelma ja olet tyytyväinen elämääsi. Tuolla yllä sinulle tulikin hyvä neuvo, jonka avulla voit kohentaa mielialaasi hurjasti: Lopeta palstailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin viestisi kyllä. Särähti silmään tuo käyttämäsi verbi, josta pilkistää alkuperäisen ongelmasi ydin: pidät naista jonain esineenä, joka hankitaan.
Hyvä jos naisettomuus ei enää ole sinulle ongelma ja olet tyytyväinen elämääsi. Tuolla yllä sinulle tulikin hyvä neuvo, jonka avulla voit kohentaa mielialaasi hurjasti: Lopeta palstailu.
Kai sitä voi "hankkimiseksi" sanoa kun mies tekee kaiken työn suhteen aloittamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo "hankkia" on ihan hyvä verbi parisuhseen "hakeutumisesta". Harvemmin niihin ainakaan miehet "ajautuu" tai "joutuu". Hankinnat ja hankkeet menee usein karille, vaikka niihin olisi kovakin pyrkimys. Eipä tarvi paljon naisia katsella, jos ei itse ole aktiivinen osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä voi "hankkimiseksi" sanoa kun mies tekee kaiken työn suhteen aloittamiseksi.
Juuri tuota tarkoitin.
Jos olet sinut tilanteesi kanssa, lakkaa veivaamasta noita katkeria filmejä päässäsi ja ajattele jotain mukavaa. Suunnittele vaikka ensi kesän lomamatkaa, hanki harrastus: kasvattele orkideoita, aloita keräily, mene salille tai jotain.
Koska naiseton mies nähdään edelleen reppanana tai piilohomona tai muutrn vaan viallisena, oikeassa elämässä siis. Miehetön nainen on sen sijaan "vahvana ja itsenäisenä voimaantuneena naisena."
Muistan itse miten ahdistavaa se oli nuorena kun alkoi ne "jokos sulla on tyttöystävä" kyselyt ja ei ollut niin "monilla on jo 14-vuotiaana niin miksi sinulla ei ole?"
20-vuotiaaksi asti sain kuunnella uteluita kunnes riitti ja kerroin olevani homo. Olen siis oikeasti ja no ketään ei enää kiinnosta mun parisuhdeasiat ihme juttu 😁😂😂
Vielä pitäisi tarkentaa: mikä ympäristö? Harvalla on niin paljon niin läheisiä ihmisiä, että usein joutuu parisuhdestatustaan selvittämään. Jos vaikka sukulaisille ja parhaille kavereille kerran selvästi tiuskaisee ja tekee selväksi ettei tuollaiset kyselyt ole toivottuja, niin tuskin jatkavat. Vieraat ihmiset tuskin heti alkavat kyselemään myös. Eli en ymmärrä mikä ympäristö. Itse olen myös sinkku enkä saa oikeastaan koskaan mitään ihmettelyä siitä.
Aloittajan viestissä on kyllä vähän perää. Miehen naisettomuus on vähän samanlainen asia kuin naisen lapsettomuus. Siihen oletetaan olevan joku ylitsepääsemätön syy.
Naisettomasta miehestä pohditaan että onko hän kenties homo tai imponentti, onko hänellä jotain pahoja traumoja tai psyykkisä ongelmia, kenties alkoholisti tai väkivaltainen. Jotain negatiivista joka tapauksessa.
Sen sijaan itsellinen nainen on positiivinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo "hankkia" on ihan hyvä verbi parisuhseen "hakeutumisesta". Harvemmin niihin ainakaan miehet "ajautuu" tai "joutuu". Hankinnat ja hankkeet menee usein karille, vaikka niihin olisi kovakin pyrkimys. Eipä tarvi paljon naisia katsella, jos ei itse ole aktiivinen osapuoli.
Ai. Ennemminkin olin kuvitellut, että isot ilkeät suominaiset pakottavat miesraukkoja suhteeseen kanssaan, hankkiutuvat salaa raskaaksi ja siinä sitä sitten miesparka on nalkissa ihan ilman omaa syytään ja haluaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeassa elämässä puhutaan naisen hankkimisesta "sun pitäis hankkia nainen koska suhde tekee miehelle aina hyvää"
1. Kerro läheisillesi, ettet halua keskustella henkilökohtaisista asioistasi.
2. Kun osallistut verkkokeskusteluihin, jotka eivät liity mitenkään parisuhteisiin, ei ole mitään syytä tuoda esiin naisettomuuttaan.
3: Älä osallistu parisuhde-aiheisiin keskusteluihin, jos kerran haluat olla aiheelta rauhassa.
Helppoa.
Käsi sydämelle; jos todella olet tyytyväinen olotilaasi ja elämääsi, miksi annat muitten ihmettelyn vaivata niin kovin? Ehkä sittenkin jokin pieni kiusallinen ajatus itää....?
Minä olen nainen joka ei halua parisuhdetta. Jolla on elämä hyvin ja joka on onnellinen päätökseni kanssa. Minulta ei tosin kukaan kysele eikä ihmettele. En tiedä olenko ällö tai muuta, mutta se ei minua millään tavalla haittaakaan. Vain se on pääasia, että olen löytänyt elämäntavan jossa todella aidosti viihdyn.
No hanki muita ihmisiä jotka ei kysele tyhmiä. Eikai se meidän vika ole että sun kaveris haluaa että oot myös suhteessa niin kuin he ovat. Olet erakko niin kuin minäkin. Koita kestää. Elämä on valintoja täynnä. Jos olet 18 niin ehkä en ihmettele mutta jos olet joku 35 vuotias niin kyllä tuommoiset kysymykset on aika vaivaannuttavia varsinkin kun on tehnyt selväksi. Ei multa ainakaan kysellä, mutta auta armias jos Kerr on jostain tapailemasta.
Mun mielessä toi hankkia liittyy voimakkaasti ostamiseen. Hankin auton tai koiranpennun tai asunnon eli ostin ja maksoin. Jossakin näitä on tarjolla hankittavaksi rahalla. Naisia ja parisuhteita ei hankita vaan löydetään. Raha voi tietty toimia joskus syöttinä.
Ei kaikkien ole pakko jakaa vapaa-aikaansa ja asuntoaan toisen aikuisen ihmisen kanssa. Ei ole helppoa löytää sellaista ihmistä jota jaksaa sietää 24/7 vuosikymmeniä. Käytännössä se jo kuulostaa mahdottomalta.
Hassusti kuvitellaan että jos löytyy se hyvännäköinen, niin se on myös säyseä ja helppo asuinkumppani. Sama kuin tuumattaisiin éttä kaikki valkoiset koirat on kilttejä.
Itsekään en ole hakemassa miestä ja varsinkaanen hakisi ulkonäkösovelluksella. Ulkonäköä itselläni on, mutta speksit on sellaiset että en usko että sellaista miestä löytyy.
En siedä kuulla urheiluselostusta, tv kuuluu pienellä volyymilla, en siedä paskamusaa yhtään, en tykkää laittaa ruokaa enkä jaksa viihdyttää ketään.
Sellainen työtön hiljainen kotitöistä tykkäävä kultturelli kiltti kaveri sopisi mulle. Joka ei ole koko ajan vaatimassa, arvostelemassa ja ehdottelemassa. En jaksa sellaista etsiä.
Kyllä te jatkuvasti nimenomaan ymmärrätte AP:n väärin. Hänellä ei ole ongelmaa. Ongelma on niillä jotka kuvittelevat hänellä olevan ongelmia.