Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan lapsisynttäreistä.

Vierailija
03.12.2017 |

Omat lapseni olivat pieniä 20 v. sitten ja kyllä silloin piisasi aivan tavallinen täytekakku, kaupan keksit ja sipsit, mutta mitä nyt olen käynyt pienten lasten syntymäpäivillä niin pöydässä on lähes poikkeuksetta joku marsipaanista väkerretty hahmokakku, voileipäkakuissakin on joku hahmo, samoin pikkuleipiä on sen sataa sorttia ja nekin ovat jotain hahmoja.

Ja äiti on 2 viikkoa aivan katki kun on TÄYTYNYT väsätä tämmöisiä. Tietysti avustajia on ollut värvättynä talkoisiin, mutta hei mitä ihmettä? Milloin nämä synttärit tämmöisiksi muuttuivat? Vai pärjääkö joku nykyään vähemmälläkin? 😯

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää. Leipomoon mars tilaamaan kultsipuppeleille ökykakut.

Sitten markettiin ostamaan vieraille lähtiäislahjoja.

Vierailija
2/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellaisia on? Ei oman lapseni piireissä ainakaan (tietääkseni) ole tarjoiluilla koreilua. Meilläpäin on tapana pitää pienet kotisynttärit poppareilla ja jäätelöllä tai ulkoistaa juhlat hoploppiin tai vastaavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa ainakaan suorittaa synttäreitä noin. Jos ei tavallinen "retrokakku" ja muut synttäriherkut vieraille kelpaa, ei ole mun häpeäni.

Vierailija
4/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole marsipaania vaan sokerimassaa.

Vierailija
5/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin aikanaan prinsessakakut ja junakakut, nähtiin kovastikin vaivaa. Päätin, että kaverisynttärit ulkoistetaan Hoplopiin ja Megazoneen, Flamingossa on kiva hohtominigolf. Ollaan oltu kovasti tyytyväisiä, rahalla selviää eikä stressi paina.

Vierailija
6/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sellaisia on? Ei oman lapseni piireissä ainakaan (tietääkseni) ole tarjoiluilla koreilua. Meilläpäin on tapana pitää pienet kotisynttärit poppareilla ja jäätelöllä tai ulkoistaa juhlat hoploppiin tai vastaavaan.

Mä oon varmaan kolunnut vain tämmöisiä ihme näytössynttäreitä ja huuli pyöreenä vaan siellä touhua äimistellyt. Upeeta ettei kaikkien lapsisynttärit oo mennyt äidin näytökseksi. Kun eipä se 1-vuotias niin ymmärrä niiden Nuuskamuikkuskakkujen päälle....

ap

Vierailija
7/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

En mä jaksa ainakaan suorittaa synttäreitä noin. Jos ei tavallinen "retrokakku" ja muut synttäriherkut vieraille kelpaa, ei ole mun häpeäni.

No hyvä! 👍

ap

Vierailija
8/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin ja ihmettelin kun kaverini n.5 vuotta jaksoi väkertää tuota paskaa. Hahmokakut ja karseen makuiset hahmopiparit ja vaikka mitä. En tiedä lopettiko kun tajusi ettei kukaan oikein tykkää syödä niitä kun maistuvat niin hirveiltä :D.

Vierailija
9/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole marsipaania vaan sokerimassaa.

Heh, niinhän se taitaa olla. No, mä en väkertänytkään niitä hahmokakkuja ja sen kyllä huomaa. 😉

ap

Vierailija
10/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ulkoistetaan synttärit eikä se ole brassailua. Meillä on niin ahdas ja vaatimaton koti ettei tänne voi 12 lasta kutsua.

Vierailija
11/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varmaan kolunnut vain tämmöisiä ihme näytössynttäreitä ja huuli pyöreenä vaan siellä touhua äimistellyt. Upeeta ettei kaikkien lapsisynttärit oo mennyt äidin näytökseksi. Kun eipä se 1-vuotias niin ymmärrä niiden Nuuskamuikkuskakkujen päälle....

ap

Luulin, että tarkoitit kaverisynttäreitä, mutta tarkoititkin jotain sukulaissynttäreitä. Nykyään tosiaan panostetaan 1-vuotissynttäreihin ja niissä näkyy teemakakkuja. Meilläkin lapsen sukulaisten tullessa synttäreille tarjoiluun on panostettu tosi paljon, on hienoa kakkua, viirejä seinissä, ilmapalloja katossa ym. Uudet äidit ovat innostuneita lapsen ensimmäisinä vuosina juhlien järjestämisestä ja se ilo heille suokoon. Sinun ei tarvitse olla huolissaan äidin jaksamisesta tarjoilun väkertämisessä, lähes 90% tilaa sen sokerimassakakun ammattilaiselta, samoin muut näyttävän näköiset leipomiset. Aika harvassa on ihmiset, jotka osaavat itse tehdä sateenkaaren väreissä jotain My little pny ja Ryhmä hau kakkuja.

Vierailija
12/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin ja ihmettelin kun kaverini n.5 vuotta jaksoi väkertää tuota paskaa. Hahmokakut ja karseen makuiset hahmopiparit ja vaikka mitä. En tiedä lopettiko kun tajusi ettei kukaan oikein tykkää syödä niitä kun maistuvat niin hirveiltä :D.

Niin se menee, että alkuvuosina innoissaan panostetaan tarkoilun ulkonäköön ja sitten jossain vaiheessa, kun siirrytään kaverisynttäreitä viettämään, tarjoiltavana on sellaista, mitä lapset itse syövät, kuten popcornia, sipsejä ym.

Vierailija
13/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikilla. Meillä käytettiin energiat muuhun ja ihan jätskikakulla mentiin. Sen kyhäsin kasaan 5 minuutissa kun vieraat olivat jo paikalla. Hieno siitä tuli, vaikka itse sanonkin. Karkkeja päälle ja kakusta linnan muotoinen, hyvin kelpasi! Lisäksi oli sipsejä, poppareita, karkkia ja keksiä. Lihapullia, viinirypäleitä ja nakkeja. Mitään ei leivottu itse.

Säästynyt aika käytettiin siihen, että mietittiin kivoja leikkejä ja pelejä. Kaikilla vaikutti olevan oikein kivaa :)

Vierailija
14/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se menee, että alkuvuosina innoissaan panostetaan tarkoilun ulkonäköön ja sitten jossain vaiheessa, kun siirrytään kaverisynttäreitä viettämään, tarjoiltavana on sellaista, mitä lapset itse syövät, kuten popcornia, sipsejä ym.

No niin siinä varmaankin käy. Ja joo, sukulaissynttäreillä olen tosiaan ollut ja kyllä niissä esim. mieheni veljenvaimo oli kaiken näpertänyt itse yhdessä sukulaistensa kanssa. Ajattelin että onko tämä tämmöiseksi muuttunut ja missä välissä! Äiti oli tosiaan monta viikkoa aivan puhki synttäreiden jälkeen, kuten on aina kaikkien järkkäämiensä juhlien jälkeen kun suorittaa niitä niin kovasti.

Vierailija
15/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap kirjoitti kohtaan 14.

Vierailija
16/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla. Meillä käytettiin energiat muuhun ja ihan jätskikakulla mentiin. Sen kyhäsin kasaan 5 minuutissa kun vieraat olivat jo paikalla. Hieno siitä tuli, vaikka itse sanonkin. Karkkeja päälle ja kakusta linnan muotoinen, hyvin kelpasi! Lisäksi oli sipsejä, poppareita, karkkia ja keksiä. Lihapullia, viinirypäleitä ja nakkeja. Mitään ei leivottu itse.

Säästynyt aika käytettiin siihen, että mietittiin kivoja leikkejä ja pelejä. Kaikilla vaikutti olevan oikein kivaa :)

Juu, näillä meilläkin aikoinaan mentiin ja ihan hyvät muistot on lapsilla lapsuuden synttärijuhlistaan.

ap

Vierailija
17/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kyhäsin jätskilinnat hetkessä kasaan ja hienot tuli. Nuo mainitsemasi tarjoilut löytyi meiltäkin eikä tuottanut ongelmia. Ohjelmamestarina työskentely otti enemmän voimille ja siksi ulkoistimme jo 3-vuotiaan synttärit Hoplopiin. Monet teemapuistosynttärit vietetty ja takuuvarmasti lapsilla hauskaa. Siitä selviää rahalla. Useampi lapsi meillä ja kivoja muistoja heillä kaverisynttäreiltään.

Vierailija
18/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen aina hienot kakut. Ei rassaa, se on ihan kivaa. Viimeksi pojalla oli angry birds kakku ja tytöllä my little pony. En tajua miten se on sulta ap pois? Rahallisesti ei paljon maksa kun tekee itse.

Ja kyllä omassakin nuoruudessa panostettiin. Oli esim junakakkua ja kaikille vieraille pienet pussukat kotiin.

t. äiti88

Vierailija
19/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kaikkiaan on järjetöntä että nykylapsille tarjotaan niin usein ja paljon makeaa ja rasvaisia herkkuja kaverisynttäreillä. Ei siis ihme että lasten lihavuus on niin yleistä. Jokaisen synttäreille pitää mennä ja juhlia on lähes viikottain kun ketään koulu- tai harrastuskaveria ei voi loukata ja olla menemättä juhliin. Älytöntä tuhlausta pakkolahjoihin ja kaikkein hulluinta ovat ne lahjapussit vieraille. Monet lapset eivät syö enää kakkuja onneksi ollenkaan, miksei kukaan tarjoa terveellisempiä herkkuja? Vihanneksista ja hedelmistä saa tehtyä vaikka kuinka hienoja tarjottavia kun vähän käyttää mielikuvitusta. Esim. pöytään houkuttelevia kippoja, joista jokainen kokoaa itse herkkucrumblet tai smoothiet.

Näistä lasten juhlista on tullut ihan sairasta kilpavarustelua, joten suosittelen vähän uusia tuulia ja tarjottavia käytäntöön.

Vierailija
20/21 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan on järjetöntä että nykylapsille tarjotaan niin usein ja paljon makeaa ja rasvaisia herkkuja kaverisynttäreillä. Ei siis ihme että lasten lihavuus on niin yleistä. Jokaisen synttäreille pitää mennä ja juhlia on lähes viikottain kun ketään koulu- tai harrastuskaveria ei voi loukata ja olla menemättä juhliin. Älytöntä tuhlausta pakkolahjoihin ja kaikkein hulluinta ovat ne lahjapussit vieraille. Monet lapset eivät syö enää kakkuja onneksi ollenkaan, miksei kukaan tarjoa terveellisempiä herkkuja? Vihanneksista ja hedelmistä saa tehtyä vaikka kuinka hienoja tarjottavia kun vähän käyttää mielikuvitusta. Esim. pöytään houkuttelevia kippoja, joista jokainen kokoaa itse herkkucrumblet tai smoothiet.

Näistä lasten juhlista on tullut ihan sairasta kilpavarustelua, joten suosittelen vähän uusia tuulia ja tarjottavia käytäntöön.

Kaltaisiasi vouhottajia on nähty... riittämiin. Kukaan ei liho synttäreiden herkuista. Toinen juttu sittem mitä arkena tarjotaan. Kaikki eivät pidä myöskään teemapuistosynttäreitä kilpavarusteluna. Jotkut kokee sen olevan helppo ja rahalla saa. Jos sinulla ei ole siihen varaa niin myönnä. Porkkanakin on paljon halvempi kuin se kaupasta tilattu hahmokakku ym herkku.