Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reikä hampaassa

Vierailija
03.12.2017 |

Mutta ei yhtään kipua. Onko mahdollista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain ajan kysymys milloin alkaa särkeä. Soita särkypäivystykseen ja sano että sattuu, niin saat sen nopeasti pois päiväjärjestyksestä.

2/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se karies kipeä ole kuin vasta sitten, kun on päässyt etenemään juurikanavaan saakka.

Kannattaa käydä hammaslääkärissä nyt, niin säästyt juurihoidolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hampaan reikä välttämättä kipua aiheuta.

Vierailija
4/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun h-lääkäri sanoi, että minulla on muka reikä yhdessä kohtaa. Ei ole kipeä yhtään! 😮

5/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun h-lääkäri sanoi, että minulla on muka reikä yhdessä kohtaa. Ei ole kipeä yhtään! 😮

Mulla on paikattu täysin kivottomia reikiä hammasväleistä. Ilman röntgeniä en olisi edes ollut tietoinen noista rei'istä.

Vierailija
6/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paikattu täysin kivottomia reikiä hammasväleistä. Ilman röntgeniä en olisi edes ollut tietoinen noista rei'istä.

Tämä reikä ei ole hammasvälissä. Katsottu röntgenillä. H-lääkäri sanoi, että on "iso reikä". En vaan tunne minkäänlaista kipua tai vihlontaa tms. 😒

Vierailija
7/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla varmasti edes ole mitään reikää....

8/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä reikä ei ole hammasvälissä. Katsottu röntgenillä. H-lääkäri sanoi, että on "iso reikä". En vaan tunne minkäänlaista kipua tai vihlontaa tms. 😒

No se ei ole sitten edennyt vielä juurikanavaan. Kivuttomia noi reiät silloin ovat.

Vierailija
9/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se ei ole sitten edennyt vielä juurikanavaan. Kivuttomia noi reiät silloin ovat.

Jotenkin en vaan usko. 🙄

Vierailija
10/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa, että sitä alkaa särkeä. Ei sitä muuten juurihoitoon pääse. 😂

Vierailija
11/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ajan kysymys milloin alkaa särkeä. Soita särkypäivystykseen ja sano että sattuu, niin saat sen nopeasti pois päiväjärjestyksestä.

No just joo. Ainakin Helsingissä on hammashoitoon tosi pitkät jonot, joten saattaa tulla houkutus käyttää päivystystä väylänä nopeaan hoitoon. Ap:n hammashan ei edes ole kipeä, eli päivystystapaus tuo ei ole. Jos moni valehtelee kivusta päästäkseen reikää hoitamaan, niin oikeasti kipeä saattaa jäädä hoitamatta kun ei mahdu. Esim mulla tuli viisaudenhammas tosi kipeäksi, tulehtunut ytimeen asti. Oli pakko mennä päivystykseen 2 vk sitten, ja viisuri poistettiin. Havaitsin, että ei ole ruhtinaalliset resurssit siellä päivystyksessä, joten kiireettömiä tapauksia ei sinne kaivata jonon tukkeeksi.

Ap varaa nyt vaan ajan hammashoitoon kiireettömämmin. Yksityisestäkin hoidosta saa jotain korvauksia kuitenkin. 

12/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en vaan usko. 🙄

"Karieksen aiheuttamat oireet riippuvat karieksen paikasta ja syvyydestä. Karieksen edetessä syvälle hammaskudokseen, hammas alkaa oireilla vihlomalla. Vihlomista esiintyy erityisesti hampaiden altistuessa kylmälle. Reikiintymisen jatkuessa, karies ulottuu hammasluun läpi hampaan ytimeen. Tällöin oireena voi olla voimakas koputusarkuus. Hammas voi olla tällöin myös arka kuumalle ja jomottavaa särkyä voi esiintyä. Pahimmillaan karieksen aiheuttama hammassärky on pitkäkestoista tai jatkuvaa kovaa särkyä."

http://www.terve.fi/karies/karies

Uskotko tuota, jos et mua?

Vierailija
13/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin h-lääkärissä tällä viikolla, koska minulla oli ylähammas kipeä ja sieltä paikattiin reikä. Olin käynyt aiemmin yhdellä h-lääkärillä h-kiven poistossa. Se katsoi hamppeja ja sanoi, että minulla on kaksi pientä reikää vierekkäin. Tällä viikolla h-lääkäri otti röntgenkuvat ja selvisi, että on yksi reikä siinä kohtaa... Sitten tämä h-lääkäri sanoi, että alhaalla on muka toinen. Ei ole mitenkään kipeä. 

Vierailija
14/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että h-lääkäri jekuttaa. 

Muistan esim. kun kävin aiemmin toisella h-lääkärillä ja se puhui a6 tai a7 hampaasta, että siellä olisi reikä, siis ylähammas, joka nyt paikattiin. Tämä h-lääkäri sanoi, ettei sellaista kuin a6 tai a7 ole olemassa.. 

Vierailija
15/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun menen sinne uudestaan parin vkon päästä, haluan nähdä röntgenkuvan ennen paikkausta. 🤔

Vierailija
16/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se reiän alku miltään tunnu, eikä välttämättä suurempikaan reikä.

Hammas voi olla myös hengetön (siis juuri on kuollut), niin siinä ei silloin varsinkaan ole tuntoa.

Vierailija
17/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ukko sanoi, että on muka iso reikä.... 🙄 En vaan tunne mitään. Edellinen h-lääkäri ei sanonut mitään, että alhaalla olisi reikä. Tästä on n. puoli vuotta.

Vierailija
18/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion edottaa sille, että jos vain tekisi tarkistuksen ja poistaisi vaikka h-kivet. Kun annoin sen katsoa suuta ensimmäisen kerran, sanoi, että minulla on paljon h-kiveä. Muka puolessa vuodessa tullut paljon h-kiveä! Sitten käynnin lopussa sanoi, ettei sitä niin paljon ole... 🙄

19/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ukko sanoi, että on muka iso reikä.... 🙄 En vaan tunne mitään. Edellinen h-lääkäri ei sanonut mitään, että alhaalla olisi reikä. Tästä on n. puoli vuotta.

Ehkä sun kannattaa vaan odottaa, että hampaat mätänee suuhun, jos et kerran halua hoitaa niitä kuntoon.

Vierailija
20/29 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vadelma... 😤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme