Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kerron teille pitkien, paksujen ja hyväkuntoisten hiusten salaisuuden

Vierailija
03.12.2017 |

Se on ... geenit!

Hiukset vain pysyvät päässä vaikka mikä olisi. On ollut monta vuotta anemiaa, välillä jopa hyvinkin pahaa (hb 50). En tee hiuksille mitään ihmeellistä. Käytän shampoota ja hoitoainetta. Pesen hiukset mahdollisimman harvoin (kaksi joskus jopa vain kerran viikossa). Värjään hiukset pari-kolme kertaa vuodessa (harvoin vaalennan, joskus ollut obre tai raitaa). Välillä föönaan tai suoristan, välillä en, yleensä en käytä lämpäsuojaa. Syön epäsäännöllisesti, enkä kovin ravitsevasti.

Geeneilleen ei nyt vain voi mitään. Hyvä tuuri osuu, jos osuu. Paska tuuri osuu sitten toisiin juttuihin.

Älä pilaa hiuksiasi tarkoituksella, mutta älä stressaa niistä. Se on, mitä annetaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja älä aloita solunsalpaaja lääkitystä, siinä myös hyvä vinkki.

Vierailija
2/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sairastu kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, geenejä voi muokata nykyisin, ei mikään ongelma muokata geeniä, joka vaikuttaa hiusten koostumukseen, ja muuhun solukkoon joka siis jakautuu suht.nopeasti.

Vierailija
4/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Apua voi kyllä saada tuuhentavista tuotteista ja sitten pesemällä hiukset pää alaspäin. Shampoon tulisi olla mahdollisimman ei-hoitava, jos tukka on ohut ja sileä. Tuuhentava shampoo on hyvä valinta.

Lanzalla on hyvä tuuhentava hoitoaine, se levitetään pyyhekuivaan tukkaan ja hiusten tyveen, sitten hierotaan päänahkaa ja huuhdellaan pää alaspäin suihkun alla. Sen jälkeen pyyhekuivaan tukkaan suihkutetaan tyveen tuuhentava lämpösuojaspray (kampaamosta) ja föönataan isolla pyöröharjalla pää alaspäin. Ohueen tukkaan saa paljon volyymia näin, edellyttäen, että hiukset on leikattu kerroksittain.

Vierailija
5/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, geenejä voi muokata nykyisin, ei mikään ongelma muokata geeniä, joka vaikuttaa hiusten koostumukseen, ja muuhun solukkoon joka siis jakautuu suht.nopeasti.

Kerrotko vielä mitkä kampaamot suorittajat geenimuuntohoitoja?

Kasveilla on solukko, eläinten yhteydessä puhutaan kudoksista. Hius tosin ei ole kumpaakaan.

Eli aika paska oli tämä sinun viestisi.

Vierailija
6/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni vaihdevuosissa tuuheuttaa myös.

Vierailija
7/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenien muokkausta et saa Suomessa julkisessa terveydenhoidossa, kuka puhui kampaamoista.'

Geeneihin voi vaikuttaa, ja nämä geenit säätelevät hiustenlähtöä mm. nykyiset sytostaatit vaikuttavat näihin nopeasti jakautuviin soluihin, siksi hiukset tippuvat. Uudet sytostaatit ovat säästävämpiä, ja kyllä geeneillä vaikutetaan hiuksiin.

Vierailija
8/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, minäkin muokkailen geenejäni harva se päivä 😂

Vierailija
9/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni vaihdevuosissa tuuheuttaa myös.

Onneksi en tarvinnut estrogeenihoitoa vv:n aikana! Tähän pehkoon vielä lisää tuuheutta, ei kiitos:) Kampaajani on aina helisemässä kun normihiusten laittoon menee tunti  niin minulle saa varata 2.

Vierailija
10/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä se paljon riippuu. Ja myös esim. miestyyppinen kaljuuntuminen, hiusraja kohoaa. Tästäkin asiasta kuittaillaan monesti esim. jos keskustelu koskee paria julkkisnaista. Kysytään, miksei hän tee asialle mitään kun otsa ulottuu päälaelle asti. No, mitä tuossa nyt voisi tehdä?  Monesti myös näkee asunnottomia päihteidenkäyttäjiä  joiden ravitsemus ei kyllä ole kohdallaan, mutta paksu tukka rehottaa päässä. Itse tuskailen tämän ohuen liruni kanssa täällä. Hiuksia lähtee, vaikka miten hoitaisi ja ravinteita söisi.  Ap:n kuvaus omasta tukastaan herätti minussa vain pahan mielen, ihan suoraan tunnustan olevani kateellinen.  :(

Vierailija
11/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla kuin ap:lla. Paitsi, että mä en värjää enkä föönaa. En tiedä mikä luonnonoikku nää mun hiukset on mutta tuntuu että pituutta ja tuuheutta olisi vaikka muille jakaa. Kampaaja joka kanssa aina näitä ihastelee sanoikin kerran mulle juhlakampausta tehdessään, että sulla on kahden ihmisen hiukset päässä. Välillä tuntuu, että kun latvat keikkuu vyötäröllä asti ne on tiellä ja joutuu pitämään kiinni vaikka ei aina haluaisi, mutta en mä näistä raaski luopuakaan kun kumminkin itse tykkään ja mies tuntuu olevan aivan ihastunut näihin:)

Vierailija
12/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuplapotti: sekä solunsalpaajalääkitys (10 vuotta) että kilpirauhasen vajaatoiminta (8 vuotta). Hiukset ovat häntäluuhun saakka. Ne eivät koskaan päässeet edes vyötärölle ennen sairastumisia. Ilmeisesti elämäntapojen pakkomuutoksella ja kaikkien käsittelyjen poisjättämisellä on jotakin vaikutusta, sillä geenit eivät ole muuttuneet, yhtä paskat ovat edelleen.

Vierailija
13/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieron päänahkaa pesun jälkeen.

Ruokavalio vaikuttaa geenien lisäksi.

Vierailija
14/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inversion method.

Vierailija
15/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee ihoa. Minun, keski-ikäisen tantan rypyttömien kasvojen salaisuus on - geenit. En ole koskaan panostanut paljoakaan ihonhoitoon. Vedellä pesen, joskus jopa saippualla ja kosteusvoidetta laitan kun muistan. Iho on terve, rypytön ja nuorekas. Enkä voi ottaa asiasta kunniaa itselleni.

Vierailija
16/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuplapotti: sekä solunsalpaajalääkitys (10 vuotta) että kilpirauhasen vajaatoiminta (8 vuotta). Hiukset ovat häntäluuhun saakka. Ne eivät koskaan päässeet edes vyötärölle ennen sairastumisia. Ilmeisesti elämäntapojen pakkomuutoksella ja kaikkien käsittelyjen poisjättämisellä on jotakin vaikutusta, sillä geenit eivät ole muuttuneet, yhtä paskat ovat edelleen.

Minulla nämä + tauti joka aktivoituessaan vie ensimmäisenä hiukset 😂 hiirenhäntä on olkapäille.

Vierailija
17/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla nämä + tauti joka aktivoituessaan vie ensimmäisenä hiukset 😂 hiirenhäntä on olkapäille.

Ymmärrän. Itse olen crohnikko, siihen ne solunsalpaajat. Lääkityksen alkaessa noin puolet tukasta vaihtui. Tauti pakottaa olemaan ruokavaliolla (ei viljoja, ei sokeria jne.) ja aktivoituminen vie rasvan kropasta. Edellisen akuutin aikoihin olin vielä suht lyhyttukkainen, joten aktivoitumisen vaikutus karvoihin ei ole jäänyt mieleen. -ed.

Vierailija
18/18 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään. Pesen lähes päivittäin. Föönaan. Suoristan. Kiharran. En käytä lämpösuojia tai muita humpuukituotteita.

Hiukset ovat pitkät, paksut, kiiltävät. Ei kaksihaaraisia tms. Eli geenit varmaan auttavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi