Yhtäkkiä hävinneet raskausoireet (rv 6)
Olen kuudennella viikolla raskaana, rinnat ovat olleet pinkeät ja voimakas pahoinvointi on kestänyt jo viikon, kunnes eilen heräsin aivan normaaliin olotilaan. Rinnat ovat vielä arat, mutta eivät enää pingota ja järkyttävä pahoinvointi on kokonaan poissa. Muistan myös, että toissayönä minulla oli kipua alavatsalla, kärsin tosin ibs:n takia muutenkin usein kivuista, joten en tiedä liittyikö asiaan.
Jo ennen plussaa minulla oli vähäistä rusehtavaa valkovuotoa.
Miten tätä pitäisi tulkita (kyseessä ensimmäinen raskaus)? Onko kyseessä keskenmeno? Voivatko raskausoireet vain lakata yhdessä yössä?
Jos olisin Suomessa, menisin varmasti lääkäriin varmistamaan asian, mutta olen matkalla ilman vakuutusta joten lääkäriin ei ole varaa (juu tiedetään ei järkevää). Minun oli tarkoitus viikon päästä Suomeen päästyäni ultraan.
Kommentit (9)
Normaalia. Oireita voi ilmestyä uudellen ja yleensä niin käy "liitoskivut" yms. raskauden edetessä. Mulla ainakin kaksi ihan erilaista raskautta, toinen lähes oireeton ja toinen jatkuvaa pahoinvointia.
Huojentavaa kuulla, että ei välttämättä keskenmeno..
Tsemppiä, toivottavasti kaikki on hyvin!💖 itellä aikalailla samat viikot menossa, mut ei juurikaan ole oireita, muutamana aamuna pientä pahoinvointia ollu vaan. Ei se oireettomuus mitään tarkota. Nauti vaan olostasi, älä stressaa turhia😊
Vierailija kirjoitti:
Huojentavaa kuulla, että ei välttämättä keskenmeno..
Kuulin alkuraskaudessa tälläsen oikeesti pätevän neuvon eräältä äidiltä: raskaus on sit aikaa kun kaikki merkkaa kaikkea ja mikään ei mitään. Ite vuosin ku seula verta, pahimmillaan niin ettei vessasta päässy pois kun olis minuutin päästä ollu side vuotanu yli ja alusvaatteet vaihtanu väriä, oksensin jatkuvasti ja söin tosi huonosti. Silti mennään viikolla 32 ja terve vauva tulossa (:
Onnea plussasta ja tsemppiä! Todennäkösempää on että kaikki menee tosi hyvin!
Minullakin hävisi oireet noihin aikoihin, ja terve vauva sitten myöhemmin syntyi.
Mulla katosi samalla tavalla oireet aikalailla noihin aikoihin. Muistan kun oli vielä juhannus ja olin ihan maani myynyt. Menin sitten varhaisultraan valmistautuneena pettymään, olikohan viikko tuosta. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Silloin kätilö sanoi että elimistö tottuu muutoksiin ja siksi oireet lieventyvät/häviävät.
Nyt meillä terve 9kk.
Eli kaikki voi olla hyvin! Tsemppiä!
Minulla hävisi myös oireet noihin aikoihin. Edellisenä päivänä oli tuntunut papa-testin verran kipua. Vuoto alkoi siitä seuraavana päivänä. Kesken meni vko 7. Seuraavasta oireet olivatkin synnytyssairaalaan saakka.
Kiitos kommenteista! Enpä ennen raskauden osumista omalle kohdalle osannut ajatella, millaista odotusta todellakin tämä on alusta saakka. Ap
Voit olla raskaana tai olla olematta. En tuhlais rahaa siihen ultraan kun saat kunnalta sen ilmaseks kun jaksat odottaa ja vaikka kaikki oliski vielä hyvin, saattaa olla viikolla 12 tilanne eri.
Olin itekki hysteerinen alkuun, mut sitku oppii siihen ettei kaikkeen voi vaikuttaa niin helpottaa.