Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

XL- ja XXL-kokoiset naiset, kertokaa mittanne.

Vierailija
02.12.2017 |

Niinhän siinä kävi, että raskauskiloja tuli lähes 30. Lähtöpaino ennen vauvaa oli 58, ja viimeisen neuvolatarkastuksen paino 85. Pituutta on 166.

Nyt vauva on kaksiviikkoinen, aloittelen tässä vaunulenkkeilyä ja kevyttä jumppaa, ja mittasin itseni tietääkseni, minkä kokoisia vaatteita minun pitäisi käyttää. Rinnanympärys oli noin 110, vyötärö vähän alle 90 ja lantio noin 110. Tarkkoja lukuja en nyt muista, mutta Munkoko.fi antoi vaatekookseni xl-xxl. Googlasin xl- ja xxl-kokoisia bloggaajia, enkä oikein millään hahmota olevani noin iso. En toki väitä, että sujahtaisin vanhoihin koon 36 kotelomekkoihini. Mutta esimerkiksi nyt on päälläni Nanson tunika kokoa m, ajalta ennen raskautta, ja Me&In joogahousut kokoa m, eivätkä nuo edes mitenkään purista. Näinkö pirullista on trikoo "riskillä".

Vaakaa en omista, mutta arvelisin painavani 75-80 kiloa. Ei sillä niin väliäkään, aion seurata pienenemistäni mittanauhalla. Mutta olisi kiva kuulla, minkä kokoisia vaatteita kokoiseni ihmiset noin yleensä käyttävät.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekokoni 46/XL, riippuu vaatteen mallista ja valmistajastakin. Mittani pyöreästi 170cm/90kg, 120-90-110cm.

Olen sillälailla tasaisesti läski, jalat ja kädetkin, paino on jakaantunut melko tasaisesti koko pituudelle. Jos vaate jostain kinnaa niin rinnasta, haukkarista ja pohkeista, isompi koko taas olisi muualta ihan säkki (esim 48 housut ei pysy ylhäällä ja 48 paidat roikkuu rumasti).

Kaksi raskautta takana vaan ei raskauskiloja jäljellä.

Vierailija
2/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

173cm ja 70kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

179cm ja 88kg

Vierailija
4/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla mitoilla olet korkeintaan XL. 

Vierailija
5/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson kokomerkinnät ovat maatuskasarjaa.

Vierailija
6/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkistapa My Body Galleryyn, jos haluat vertailupohjaa :) 

Vierailija
7/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekokoni 46/XL, riippuu vaatteen mallista ja valmistajastakin. Mittani pyöreästi 170cm/90kg, 120-90-110cm.

Olen sillälailla tasaisesti läski, jalat ja kädetkin, paino on jakaantunut melko tasaisesti koko pituudelle. Jos vaate jostain kinnaa niin rinnasta, haukkarista ja pohkeista, isompi koko taas olisi muualta ihan säkki (esim 48 housut ei pysy ylhäällä ja 48 paidat roikkuu rumasti).

Kaksi raskautta takana vaan ei raskauskiloja jäljellä.

Kiitoksia vastauksesta, juuri tuota ajoinkin takaa - konkreettisia mittoja ja havaintoja. Itsekin olen tasaisesti lihava, esimerkiksi omat talvisaappaat eivät mene pohkeista jalkaan. Koska kaikki käyttövaatteeni tällä hetkellä ovat venyviä tai muuten "oversized", en osaa sanoa, mistä istuvat vaatteet kinnaisivat. Varmaan rinnasta ainakin, kun nuo imetystissit vielä hakevat paikkaansa. Ja reisissä on tosi paljon massaa. Ja vatsareppukin tietysti on.

Ajatuksenani oli ostaa mahdollisimman vähän vaatteita tässä ennen kuin täysimetys sulattaa kilot, mutta toppahousut pitää ainakin ostaa. Täytynee suosiolla ottaa xl ekana sovitukseen.

-Ap.

Vierailija
8/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin rintojen takia takeissa on normaalia isompi koko. Yleensä XL/42-44. Muissa vaatteissa sitten S ja L:n väliltä, riippuen mallista ja merkistä. Ja nilkathan turpoavat välillä vaikkei olisi edes raskaana.

Vierailija
9/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoko 46-50, riippuu paljon valmistajasta. Pituus 172 cm, paino 85 kiloa. Rinnanympärys 116 cm, vyötärö 102, lantio 110. Olen ruumiinrakenteeltani melkoisen skrode ja "miehekäs", hoikempina aikoina oli jopa vaikeampi löytää sopivia vaatteita koska mulla on leveä selkä ja hartiat sekä melko pienet rinnat. Plussakokoisista vaatteista löytyy paremmin sopivia vaatteita, joten paradoksaalisesti pukeudun nyt läskinä paljon paremmin, kun ei tarvitse käyttää pelkkiä urheiluvaatteita arkisin ja vapaalla. :D 

(Normikokoisissa takeissa ja paidoissa oli järjestään ihan liian lyhyet ja kapeat hihat, kyynärvarsi ei meinannut mahtua ollenkaan ellei materiaali ollut erittäin lycrapitoista. :/ )

Vierailija
10/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin rintojen takia takeissa on normaalia isompi koko. Yleensä XL/42-44. Muissa vaatteissa sitten S ja L:n väliltä, riippuen mallista ja merkistä. Ja nilkathan turpoavat välillä vaikkei olisi edes raskaana.

42-44 ei kyllä ole XL mitenkään päin. Paitsi ehkä jossain italialaisissa tai ranskalaisissa vaatteissa, mutta niissä ei käytetäkään eurooppamitoitusta.

34 on XS, 36 on S, 38-40 on M, 42-44 on L, 46-48 on XL, 50 on XXL. 

Näin se meni ainakin vielä 2000-luvun alussa KappAhlissa, Lindexillä, MenkkaHaukassa, Anttilassa ja mitä näitä nyt olikaan. Monesti vielä niskassa tai hintalapussa luki molempi kokomerkintä.

Vierailija
11/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

172/90. Muut mitat 103-90-123.

Tosi vaikea pukea kun on tuo jättiperse.

Vierailija
12/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

42-44 ei kyllä ole XL mitenkään päin. Paitsi ehkä jossain italialaisissa tai ranskalaisissa vaatteissa, mutta niissä ei käytetäkään eurooppamitoitusta.

34 on XS, 36 on S, 38-40 on M, 42-44 on L, 46-48 on XL, 50 on XXL. 

Näin se meni ainakin vielä 2000-luvun alussa KappAhlissa, Lindexillä, MenkkaHaukassa, Anttilassa ja mitä näitä nyt olikaan. Monesti vielä niskassa tai hintalapussa luki molempi kokomerkintä.

No kyllä se on 42-44 on jo vähintään large kokoa.

Vierailija
13/13 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkoko.fi sanoo, että l on 40-42, xl 44-46 ja xxl 48-50. Ja esimerkiksi tämänhetkinen rinnanympärykseni 110 cm vastaa kokoa 48/xxl. Tästä hämmästyksestä sai tämä ketjukin alkunsa.

-Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi