Onko hoitoalalla joissakin paikoissa liian paljon henkilökuntaa, kun ehditään
Kommentit (5)
Ei, kun liian vähän. Jos on kiire, syntyy kireyttä, joka voi näkyä usein pahantahtoisena juoruamisena ja riitelyn.
Ilmainen työvoima eli opiskelijat tekemässä pakollisimmat hommat, ei kiirettä siis. Heidätkin voi tosin haukkua jälkikäteen.
En mä nyt tiedä liikaa henkilökuntaa, mutta tuo on ainakin mun kokemuksella ihan normaalia noissa paikoissa. Itse olin useammassa työharjoittelussa kun opiskelin alaa, ja siellä oli joka työpaikalla niitä elämäänsä katkeroituneita ämmiä jotka katselivat toisia pahasti, puhuivat muista pahaa ja ylipäätään viljelivät sitä negatiivista tunnelmaa ympärilleen. Tuo juorurinki on ihan perusjuttu aina kahvitauoilla. Muistan kun seurasin vierestä, kuinka monella tauko venähti pidemmäksi kun oli vaan pakko jauhaa paskaa ja juoruilla muista työntekijöistä ja potilaista.
Sitten oli näitä, joilla oli jo valmiiksi vittumainen asenne meitä nuoria opiskelijoita kohtaan. Vittuilivat, pitivät meitä ihan pilkkanaan ja täysin osaamattomina, vähättelivät osaamistamme ja antoivat mahdollisimman huonot arvosanat ja jostakin oli aina pakko päästä valittamaan. Yhdellä vanhemmalla naisella oli alusta asti jotakin mua vastaan, katseli aina nenänvarttaan pitkin, antoi aina huonoa palautetta vaikka miten hyvin yritin ja hengitti koko ajan niskaan. Tiesi mun sairastavan syömishäiriötä ja yhtenä päivänä koki tarpeelliseksi möläyttää mulle, että oma "ihan terve" tyttärensäkin on mua hoikemmassa kunnossa. Että sellainen "ihmisläheinen" hoitaja. :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlailla sitä juorutaan ja riidellään kaikissa muissakin työpaikoissa.
Totta. Mutta tämä "legenda" että hoitajat olisivat niitä elämäänsä katkeroituneita, työhönsä väsyneitä ämmiä on kyllä harvinaisen tosi, ihan omasta kokemuksesta puhun. Yksi niistä syistä, miksi en lopulta halunnut tuolle alalle. Paska työilmapiiri vaikuttaa niin paljon itse työhön ja jaksamiseen.
Ihan samanlailla sitä juorutaan ja riidellään kaikissa muissakin työpaikoissa.