Olenko normipainoinen
Oon melkein 13v ja painan 65kg ja oon 164cm liikun paljon ja mulla on liikkumisharrastus jossa käyn monta kertaa viikossa
Kommentit (7)
Jos on kuukautiset ja voidaan soveltaa painoindeksiä, olet normaalipainoinen. Tosin jos olet poika niin sitten en osaa sanoa.
Olet. Keskity harrastukseesi ja muihin kivoihin asioihin elämässä sen sijaan, että murehtisit painoasi. Moni sinun ikäisesi murehtii samaa asiaa ja miettii, että kelpaako. Kyllä kelpaa kuten sinäkin! Joskus ihmiset saattavat purkaa pahan olonsa suhun sanomalla rumia asioita vaikkapa sun ulkonäöstä tai koosta, olit sitten minkälainen tahansa. Yritä olla antamatta painoarvoa sellaisille kommenteille jos niitä saat, ja muista että olet ihana omana itsenäsi. Olet ihan liian nuori huolehtimaan painoasioista, ja painosi ja kehosi tulevat joka tapauksessa vielä luonnollisesti muuttumaan. :)
Painolla ei ole niin väliä kunhan liikkuu riittävästi ja syö terveellisesti :) Kannattaa jatkaa liikuntaa myös teinivuosien aikana ja aikuisiällä, kiität itseäsi myöhemmin!
Vierailija kirjoitti:
Olet. Keskity harrastukseesi ja muihin kivoihin asioihin elämässä sen sijaan, että murehtisit painoasi. Moni sinun ikäisesi murehtii samaa asiaa ja miettii, että kelpaako. Kyllä kelpaa kuten sinäkin! Joskus ihmiset saattavat purkaa pahan olonsa suhun sanomalla rumia asioita vaikkapa sun ulkonäöstä tai koosta, olit sitten minkälainen tahansa. Yritä olla antamatta painoarvoa sellaisille kommenteille jos niitä saat, ja muista että olet ihana omana itsenäsi. Olet ihan liian nuori huolehtimaan painoasioista, ja painosi ja kehosi tulevat joka tapauksessa vielä luonnollisesti muuttumaan. :)
Sen verran lisään vielä, että on ihan turhaa määritellä jonkun kokoa pelkästään netissä joidenkin mittojen mukaan. Ilman että sinut näkee, on ihan mahdoton sanoa mitään muuta kuin sen, että painoindeksin mukaan olet ihan normaali. Ihmiset näyttävät erilaisilta samoissa mitoissa, koska ruumiinrakenne; luusto, lihaksien määrä ja vartalon malli. :)
Olet täysin normaali. Jatka harrastuksiasi :) tulet saamaan älyttömästi vihakommentteja. Sinut haukutaan läskiksi ja kehotetan laihtumaan 20kg, mutta ihan oikeasti, älä ota niitä sydämeesi. Muista että olet ihana!