Minkä pitusella miehellä on yleensä kengän koko 40 paikkeilla?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Transmiehellä jos on aikuinen. Muuten normi koko miehellä on pienimmillään yleensä 43
Mä olen muuten transmies ja tosi lyhyt, mutta kengänkoko kasvaa usein aikuisiällä. Mulla se oli parikymppisenä 39,mutta nyt nelikymppisenä 43.
Vierailija kirjoitti:
Transmiehellä jos on aikuinen. Muuten normi koko miehellä on pienimmillään yleensä 43
Tunnen monia tavallisenkokoisia miehiä, joilla on 39-42.
Itse olen 182cm ja kenkä 45. Lättäjalat? Haha.
Mä oon 180cm nainen ja jalankoko 39-41 mallista ja merkistä riippuen. Ulkomaalaisilla miespuolisilla kavereilla samaa kokoluokkaa pituudella 170-185cm. Suomalaisilla miespuolisilla kavereilla 42-45 kokoiset.
Minä olen 177cm ja jalka 42-43
Veljeni on 183cm ja jalka 41-32
Ei se jalan koko katso pituutta.
Varmaan tuossa joku korrelaatio on pituuden ja kengänkoon välillä, muttei kovin vahva. 40 on harvinaisen pieni kengänkoko aikuiselle miehelle, oli lyhyt tai pitkä mies. Niin lyhyet miehet, että 40 olisi sen pituisille tyypillinen koko, ovat harvassa ja jos lyhyydelle on joku muukin syy kuin että on vain pienikokoinen niin kengänkoon yhteys pituuteen ei välttämättä toimi samalla tavalla kuin normaalikasvuisilla.
Mä olen terve mies. Mutta jalkani pituus on n. 24cm eli se vastaisi kengänkoko taulukossa kokoa 38.
Miehillä pienin koko on kaupoissa 39-40 jotenka olen tottunut käyttämään niitä eikä tosiaankaan ole mitään hajua miksi jalkani on näin pieni.
Äidälläni on perus naisten jalka 38 ja isällä 43 jalka.
Pituutta mulla on 170cm.
Ja olen suunilleen samanpituinen kuin isäni.
Enoni on taas pitkä mutta hänellä jalka 42.
Naisia tämä mihen jalan koko kovasti näemma kiinnostaa. Itselläni on pituutta 177, eli vähän alle miesten keskimitan. Kengät ovat vähintäin kokoa 46. Eli ei se nyt pituuteen ihan selvä suhde ole. Taitaa olla vähän sukuvika. Kaikki isän puolen miehet ovat keskipituisia tai vähän alle, mutta maat pitkin sitten on kasvettu, kaikilla isot lättäjalat. En nyt asiaa olisi vailla, mutta kerran jos toisenkin naiset ovat vähän intiimimmässä tuttavuuden vaiheessa jalan kokoa päivitelleet. No, itse kyllä mieluummin ottaisin sellaiset kapeat, pienet ja holvikkaat, kuin nämä levät lättäjalat.
Vierailija kirjoitti:
43 on kyllä miehillä jossain lähellä keskimääräistä kokoa, ei pieni!
dfgdsfgdfg kirjoitti:
Jalan koko ei ole suoraan verrannollinen pituuden kanssa, et kai niin luullut?
Eikä sukupuolen.
Mutta iso jalka on miehelle komistus. Näin on, vaikka sitä eivät sen puoleen miehet kuin naisetkaan kehtaisi myöntää.
Kokemukseni mukaan ainakin siinä 160-185 cm miehillä.
Ehkä se korreloi stagan paksuuteen? Itsellä 180+ pituutta ja tennari 46 ja "ihanan paksuksi" on kehuttu :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se korreloi stagan paksuuteen? Itsellä 180+ pituutta ja tennari 46 ja "ihanan paksuksi" on kehuttu :D
No joo. Tämä kai se on. Tämän takia pienijalkaisia "harmittaa", kun se näkyy.
Mies, 176cm, 74kg, kengänkoko 39.
Mies, 184 cm, 82kg, kengäkoko 43.
Mies, 178cm, 90kg, kengänkoko 44.
Vierailija kirjoitti:
Mutta iso jalka on miehelle komistus. Näin on, vaikka sitä eivät sen puoleen miehet kuin naisetkaan kehtaisi myöntää.
En pidä isojalkaista miestä viehättävänä. Onko teillä joku hobitti-fetissi (tai piilevä homoseksuaalisuus) kun himoitsette jotain 44 numeron kenkää?