Mies-kaveri
Hei,
mulla on nyt kummallinen tilanne. Mulla on kaverina mies, jonka kanssa synkkaa ihan älyttömän hyvin. Ollaan molemmat tahoillamme naimisissa. Tähän saakka on kaikki mennyt hyvin, aina silloin tällöin kiusoitellaan toisiamme, mutta ollaan selkeästi menty kaveripohjalla.
Huomasin joku aika sitten, että olen alkanut ajatella miestä enemmän ja enemmän. Sanoin miehelle tästä ja sanoin, että kerron siksi, ettei tää kehity tästä pidemmälle, siis tunteet. Tää johtuu ihan siitä, että omassa parisuhteessa on juuri nyt hankalaa ja tiedän, että näitä mini-ihastumisia tulee kaikille, mutta menevät myös ohi. Kun kerroin, niin tuntui, että samantien asiat loksahtivat oikeisiin mittasuhteisiinsa mun puolelta ja that's it.
Kaveri-mies sanoi, ettei anna vaikuttaa hänen suhtautumiseensa ja uskoinkin niin. Mutta. Eilen esim. kun ajoimme autolla ja hän lohdutti mua yhdessä asiassa, hän laski kätensä mun polvelle. Ei siinä mitään. Mutta kun se oli siinä liian kauan ollakseen normaalin rajoissa. Veti mut kainaloonsa toisen kerran, kun kysyi, että pärjäänkö viikonlopun yli. Sanoi mulle, että oon nätti. Ollaa molemmat sellaisia, että kosketus on normaalia, mutta yleensä se on joku yksi kosketus eikä montaa samana päivänä. Oonko mä ihan vainoharhainen?
Miehet. Yrittääkö mies pitää mun virinnyttä kiinnostusta yllä ja rohkaista sitä noin, vai ylikorostuneesti osoittaa, ettei mun kertoma vaikuttanut hänen suhtautumiseensa mitenkään?? Mä oon ihan hämilläni, just ku aloin unohtaa koko jutun ja jatkaa eteenpäin.
Apua?
Kommentit (12)
Olisin enemmän huolestunut kirjoitustaitosi tasosta. Hyvä otsikko muuten.
Toisinaan ystävä miehenä olo vastakkaista sukupuolta kohtaan voi olla hankalaa ja/ tai haasteellsita kun kukaan ei ole etukäteen kertonut mm. kuinka paljon voi tai saa koskettaa toista. Suomalaisilla perinteisesti on melko iso "oman tilan" tarve; tämä on kärjistys: emme tapaa kosketella tai olla kosketuksissa muihin kuin oikeastaan omaan kumppaniin, jos aina häneenkään.
"Normaaliuden rajat" voivat siis ylittyä toisinaan herksätikin., kun taas toien voi kokea sen vain "läheisen ystävän mukana olona" (tms) Jos tämä, toisen "liian lähelle" tulo häiritsee, niin voi joutua -tiedän, että tämä voi olla helpommin sanottu kuin tehty- joutua sanomaan toiselle, että voisitko olla koskematta tai jotain tämän suuntaista.
Alitajunta saattaa myös alkaa esittämään mielikuvia siitä, että ystävä haluaisi olla muutakin kuin "vain" ystävä; tämä on yhtä mahdollista kuin mahdotonta. Kehottaisin elämään rauhassa eteenpäin ja varoen äkkinäisiä liikkeitä ja ylitulkintaa.
Ei jokainen "intiimimpäikään kosketus" ole merkki siitä, että toinen haluaisi päästä sinun pöksyihisi; tai muuttaa tai viedä läheisen ystvyyden "toiselle tasolle" , kuten tehdä teistä "salarakkaita." Mutta toki se, ettei näin käy vaatii valppautta molemmilta, ettei anna tilanteen liukua ja päätyä siihen.
No just tuon takia otin puheeksi, ettei menis raja yli. Siis sen, että ajatukset on pyörineet hänen luonaan. Mutta tosiaan tilanne on hankala. Silläkin, että jos hän esim. halaa mua, niin senkin hän tekee salassa, ja on perustellut sitä sillä, että muut saa helposti päähänsä kaikenlaista. Totta sekin on. Mutta eikö julkisesti halaaminen ois kuitenki turvallisempaa? Kun jos joku ryysää paikalle just kun hän mua halaa, niin eikö se vasta epäilyttävää olis kun se halaus on yritetty salata.
Nyt taisit puhua huomaamattasi itsesi kanssa ristiin. Tai ainakin minun mielestäni siinä on ristiriita, että aluksi kerroit tiedän molempien {suora lainaus:] Ollaa molemmat sellaisia, että kosketus on normaalia, mutta yleensä se on joku yksi kosketus. Toki jatkat vielä, että eikä montaa (kosketusta) samana päivänä.
Et edellä kertonut halaamisen salaamisesta mitään. - Se ainakin soittaa kelloja itselläni hieman ja saa kysymään, miksi sellaista pitäisi salata; olkoonkin, että ollaan jäyhiä suomalsia ja kuten edellä todettu moni suomalaisella on melo laaja "oman tlan" tarve. Tai kuten itse kirjoitit joku saattaa halaamisesta vetää vääri johtopäätöksiä. - Mutta ette kai te "normaalimpanaakaan" päivänä useita kertoja toisianne halaile. - Jos halailua tapahtuu vain satunnaisesti en ymmärrä, miksi se pitäisi salata, tai pyyntö saada halata salassa saa kyllä minun (miehen) mielikuvituksen liikkeelle.
Sen sijaan samana yksittäisenä paivänä koskettamine ja nätiksi sanomine ei automaattisessti merkitse mitään erityistä. - Tai tavallaan tulit minusta antaneeksi sille perusteen kertomalla, että mies halusi lohduttaa sinua. Toki hänen olisi tullut aistia, että missä menee polvella kädenpitäisen (aika)raja. - Ei sitä ole missään toki määritelty, mutta muuttuu mielikuvissani äkkiä vaivaannuttavaksi, jos se kestää useita minuutteja; hän sentää ilm. ajoi autolla samalla.
Kuten sanottu varo ylitulkitsemasta miehen liikkeitä. Ja on huomionarvioista, että kykenet itse reflektioon eli tajuat sen,että jos omassa suhteessa n menossa raskas vaihe tai yleisemmin: mini-ihastumisia tulee kaikille, mutta menevät myös nopeasti ohi. Minusta kannattaakin yrittää pysyä miehen kanssa vain ystävinä, eikä sekään ole minusta lainkaan pikku juttu. - Jos tätä palstaa olisi uskominen osan mielestä jopa mahdotonta. Mutta me tai minö ainakin itse koen saavani ja iloitsevani suuresti siitä, että minulla on ystävinä sekä omaa sukupuoltani olevia että vastakkaista sukupuolta olevia. - Loukkaantuisin ja pahoittaisin meieleni, jos joku ajattelsi, että pidän kaikkia vastakkaista sukupuolta olevia ystäviäni (tai kavereitani) enempi vähempi potenttiaalisina seksikumppaneina, tai siltä varalta, jos parisuhteeni syystä tai toisesta joskus päättyy.
Sanoisin, että mies vedättää sua kohta mielesi mukaan ja tuut tänne ulisemaan, kuinka et voi mitään kun olet ihastunut. Voiko joku olla vielä näin tietämätön?
Siis nimenomaan mies halaa mua vain kun ollaan kaksin. Mulle ei ois ongelma halata muulloin, mutta ollaan halattu ehkä alle 10 kertaa, joista kaksi mun aloitteesta (molemmat liittyi onnitteluun), ja miehen aloitteesta loput. Hän ei halaa mua silloin kun muita on paikalla, eli mun mielestä se on salaamista. Ja halaa kai siksi kun tietää mun siitä pitävän, mutta mä en tajua, että jos on tiennyt mulla olleen huono päivä, niin miksi ei halaa heti aamusta kun nähdään vaan myöhemmin tilanteessa kun muita ei paikalla ole.
Mutta siis, yritän kovasti nyt päästä tästä häiritsevästä ajatuksesta eroon, että yhden päivän lähelläolot meni täysin överiksi.
Okei. Päivitystä tähänkin keskusteluun, kun en kellekään voi näistä puhua livenä.
Olemme saaneet tämän kaverimiehen kanssa eräältä taholta yhteisen projektin, joka tulisi olla valmis kuukauden kuluttua. Tänään aloitimme projektia ja siihen liittyy erään ahtaan tilan siivous. Olimme mittailemassa tilaa ja kaverimies meni mun ohi selän takaa. Ja se hipaisi mua takapuoleen. Joo, voi olla vahinkokin, mutta jos olisi ollut vahinko, niin olisi varmaan törmännyt erilailla. Nyt se tuntui siltä, kuin olisi liu'uttanut sormea tms. mua pitkin.
En sanonut mitään, mutta hetken kuluttua poistuin tilasta, sanoin että täytyy lähteä ja jatketaan myöhemmin.
Ehkä se oli vaan vahinko? Olihan?
Ap
Taidat toivoa ettei ollut vahinko 😇
Mitä väliä sillä on vaikka mies haluaisikin jotain? Olet vastuussa ainoastaan itsestäsi ja omasta käytöksestäsi. Anna spekuloinnin olla. Jos mies on susta hyvä kaveri, niin sitten on. Kuten itse sanoit, se sun ihastus menee ohi. Ja jos sitten valitsetkin toisin, niin olet yksin vastuussa siitäkin valinnasta.
Ooke. Se halas mua taas tänään. Sanoi mulle, että oon kaunis. Ja että nyt kun on jouluki tulossa ni tekis mieli piparia... Oli kyl olevinaa hyvä vitsi. Että eiköhä peli oo aika selvä. Etäisyyttä tarvii ottaa siis :(
Ap
Anyone?