Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävän endometrioosi...

Vierailija
01.12.2017 |

Tyttöystävälläni on siis endometrioosi ja hänellä on usein vatsakipuja, etenkin kuukautisten aikana kipu on niin kovaa, että saattaa oksentaa. Myös yhdyntä sattuu, hän sanoo sen tuntuvan nipistelevältä ja vatsaan sattuu aina pistelevästi yhdynnän jälkeen. Onko tuollainen ihan normaalia? Lämmitellään aina hyvin ja molemmat kyllä haluavat sitä, mutta kipu pilaa aina nautinnon.
Mitä minä voin tehdä sen eteen? Onko muut päässeet tästä ongelmasta yli?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUlla oireili munasarjakysta kyllä ulostamiskipuna ja yhdyntäkipuna sekä normaalista poikkeavan kovana menkkakipuna.

Vierailija
22/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä fysioterapia? Jos on lihakset liian kireäll?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisypillereiden jatkuva syöminen (tyhjennysvuoto vain 3 kertaa vuodessa) vähentää limakalvon kasvua ja vuotopäivien aiheuttamia tulehduksia. Näin ehkä kannattaisi toimia leikkausaikaa odottaessa.

Ohjeita saa gyneltä.

Vierailija
24/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pelkältä tekosyyltä naiselta koko "endometrioosi". Ei vaan halua harrastaa seksiä kanssasi. JJSAP.

Vierailija
25/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea endometrioosi. Lääkärit ei suostuneet leikkaukseen, vaan raskautta tuputettiin hoitokeinoksi. No, muutaman vuoden päästä asia tuli ajankohtaiseksi. Raskaaksi tulossa kesti yli vuosi, samoin toisen lapsen kohdalla. Mutta saimme kuitenkin lapsia, ei ole itsestäänselvää endoa sairastaville.

Toisen lapsen jälkeen alkoi kamalat hermokivut, oli muuttunut hermostoksilliseksi. Pääsin lopulta leikkaukseen, joka auttoi hetken. Vihdoin löysin kunnollisen lääkärin (on väitellyt aiheesta) ja oikean hoidon. Menkat pidetään lääkkeillä kokonaan poissa, mulla ei ole ollut menkkoja vuosiin. Ja elän aivan eri elämää! Yhdyntäkipuja eikä muitakaan kipuja ei juuri koskaan ole. Ja onhan elämä aika mahtavaa ylipäänsä ilman menkkoja ja kipuja!

Etsikää heti kunnon lääkäri/gyne, joka oikeasti tietää endosta. Säästytte monelta! Tsemppiä teille molemmille!

Vierailija
26/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaikea endometrioosi. Lääkärit ei suostuneet leikkaukseen, vaan raskautta tuputettiin hoitokeinoksi. No, muutaman vuoden päästä asia tuli ajankohtaiseksi. Raskaaksi tulossa kesti yli vuosi, samoin toisen lapsen kohdalla. Mutta saimme kuitenkin lapsia, ei ole itsestäänselvää endoa sairastaville.

Toisen lapsen jälkeen alkoi kamalat hermokivut, oli muuttunut hermostoksilliseksi. Pääsin lopulta leikkaukseen, joka auttoi hetken. Vihdoin löysin kunnollisen lääkärin (on väitellyt aiheesta) ja oikean hoidon. Menkat pidetään lääkkeillä kokonaan poissa, mulla ei ole ollut menkkoja vuosiin. Ja elän aivan eri elämää! Yhdyntäkipuja eikä muitakaan kipuja ei juuri koskaan ole. Ja onhan elämä aika mahtavaa ylipäänsä ilman menkkoja ja kipuja!

Etsikää heti kunnon lääkäri/gyne, joka oikeasti tietää endosta. Säästytte monelta! Tsemppiä teille molemmille!

Mulla meni toisinpäin. Raskautta ei missään nimessä suositeltu ja leikkausta tuputettiin. Mulla endo on kivuton eli mennään ilman hoitoja.

Vierailija
27/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää nuo sairaat kommentit ihan omaan arvoonsa, hyi saasta. Etsikää kunnon lääkäri joka tietää oikeasit mitä tekee!

Vierailija
28/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke auttoi?

Mulla Visanne toimi 8kk, menkat pysyi pois. Sitten meni niiden teho ja alkoi JATKUVA vuoto. Lopetin sen. E-pilleritä kokeiltu ainakin kuutta merkkiä, levisi silti. Procren pistokset 2 x 6kk, pariin eri ajankohtaan. Kun ei procrenia saa käyttää kuin 6kk yhtäjaksoisesti.

Nyt pitäis yrittää kierukkaa, sekin pelottaa. Kivut on jatkuvia, ikää 45v. Tätä on ollut jo yli 20 vuotta.

Vierailija
29/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää nuo sairaat kommentit ihan omaan arvoonsa, hyi saasta. Etsikää kunnon lääkäri joka tietää oikeasit mitä tekee!

Sairaat? Ihan naisen parhaaksi tässä ollaan ja seksi kuuluu elämään.

30/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uudella vaimolla oli edellisen liiton aikana monta endometrioosia tai jtn. Sit ku se oli aina kipee jne se uhkas yhelle lekurille tappaa ittensä ellei kohtua poisteta ni johan alko tapahtua...

Nyt se on ihan eri ihminen -se nauttii seksistä, meillä on sitä joka päivä, niin kauan ku vätkit toimii.

Vierailija
31/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menette vasta tammikuussa gynelle? Varatkaa aika heti..

Vierailija
32/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole mitään ennakkoapua tai itsehoitoa, endo on sairaus, johon auttaa lähinnä leikkaus. Lääkäriin nyt vain nopeasti. 

33/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi lopulta vain munasarjan ja kohdunpoisto. Kohtu tosin jouduttiin poistamaan myös toisenkin sairauden takia. Toinen munasarjoista oli jo kuollut ja sitä eivät poistaneet. Aika monet laparaskopiat oli takana ennen kuin oikeasti helpotti. Myös suoli on operoitu endon takia ja pätkäisty vaurioitunut osa pois.

Endometrioosi on sairaus, jota ei toivoisi kenellekään riesaksi. Nyt kiusaa aiheuttavat kiinnikkeet, osin endon aiheuttamat, osin lukuisten leikkausten.

34/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6269 kirjoitti:

Mun uudella vaimolla oli edellisen liiton aikana monta endometrioosia tai jtn. Sit ku se oli aina kipee jne se uhkas yhelle lekurille tappaa ittensä ellei kohtua poisteta ni johan alko tapahtua...

Nyt se on ihan eri ihminen -se nauttii seksistä, meillä on sitä joka päivä, niin kauan ku vätkit toimii.

Ymmärrän noi vaimosi fiilikset. Endometrioosi on tänäkin päivänä alidiagnosoitu sairaus, joka saa vähättelyä osakseen jopa gynekologeilta. Mulla kanssa parani elämänlaatu huimasti kohdunpoiston jälkeen. Itse olen siinä suhteessa kuitenkin onnekas, että sairaudesta huolimatta olen saanut 3 lasta ja sairaus vaurioitti munasarjat vasta viimeisen lapsen syntymän jälkeen. Sitä ennen endoa löytyi vatsaontelosta, kohdun takaa ja suolistosta aina pallean korkeudelta saakka.

Vierailija
35/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mies kirjoittelee vauvapalstan mammojen kanssa tyttöystävänsä endometrioosista? Surkea provo. Miten kukaan ei ole tajunnut? Ettei vaan olisi sama ihminen, joka kirjoitti olevansa sairaanhoitaja ja humauttavansa tyttöystävänsä. On jollakin fantasiat. Kirjoitustyylistä päätellen sama henkilö tekee muitakin avauksia tänne Aihe vapaalle. SAIRASTA.  

Vierailija
36/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gggggggggg kirjoitti:

Endoon auttaa 2 asiaa: leikkaus tai raskaus.

Endo ei koskaan häviä, mutta leikkauksella voidaan poistaa sen aiheuttamia kiinnikkeitä. (Joskin ne voivat kasvaa uudestaan.) Endo voi levitä alavatsan alueelle ja myös peräsuoleen ja jopa puhkaista sen.

Suosittelen leikkausta, itselläni oli myös tosi hirveet kivut. Leikkaus auttoi. Raskauteni auttoi lopullisesti kipuihin, mutta pitkistä vuodoista kärsin yhä. Yhdyntäkipuja ei koskaan ole ollut.

Tyttöystävälläsi voi olla kiinnikkeitä emättimen takana peräsuolessa ja myös kohdun tienoilla. Silsi yhdyntäkivut. Leikkaus olis hyvä. Se tehdään tähystyksenä nukutuksessa.

Monella raskaus ei todellakaan helpota endoa.

Vierailija
37/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin jälkeen voi nipistellä, vaikka ei olisi endometrioosia. Ole varovaisempi...

Vierailija
38/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mies kirjoittelee vauvapalstan mammojen kanssa tyttöystävänsä endometrioosista? Surkea provo. Miten kukaan ei ole tajunnut? Ettei vaan olisi sama ihminen, joka kirjoitti olevansa sairaanhoitaja ja humauttavansa tyttöystävänsä. On jollakin fantasiat. Kirjoitustyylistä päätellen sama henkilö tekee muitakin avauksia tänne Aihe vapaalle. SAIRASTA.  

Juuri niin. Seksi on vakava asia eikä mikään huumorin aihe. Ja tämän palstan kulttuuriin ei provoilu sovi. Nih.

Vierailija
39/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sairaus tarttua, jos mies antaa suuseksiä naiselle?

Vierailija
40/55 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen kyhäelmä taas tämäkin.

Ei endometrioosikipu ole tuollaista.

Olisit selvittänyt paremmin asiasi.

Eli vastaus kysymykseesi on: ei ole normaalia.

Omituinen sävy koko tekstissä: kuin ty sinun kiusaksi valittaisi yhdyntäkipuja.

Juttu haisee keksitylle ja kauas.

Ihme miten sairaita tyyppejä täällä vilisee.

Mitä kumman iloa näiden satujen tehtailusta saa?

Jos fiktion kirjoittaminen kiinnostaa, niin miksei mene kurssille ja opettele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi