Kohonnut verensokeri / viinirypäleiden syönti ?
Jos ihmisellä on verensokeriarvot normaalin yläpuolella onko viinirypäleet sellasia joita pitää välttää vai ei ? Onhan ne makeita moniin muihin hedelmiin verrattuna.
Kommentit (11)
Unohda hedelmät niiden korkean fruktoosipitoisuuden vuoksi. Suosi kotimaisia marjoja.
Ei viinirypäleitä eikä paljon muitakaan hedelmiä! Hedelmäsokeri nostaa sokeriarvon taivaisiin.
Eikös rypäleissä ole glukoosia eikä fruktoosia? Se on rypälesokeria!
Kirjoitit että taateli nostaisi verensokerin. Luin äsken myös kirjoituksen että taateli ei nosta verensokeria. Kumpi on oikeassa.
Viinirypäleissä on rypälesokeria joka nostaa verensokeria vielä paljon nopeammin kuin muiden hedelmien fruktoosi. Ehdottomasti vältä. Myös taateli nostaa verensokereita.
Hedelmissä oleva hedelmäsokeri eli fruktoosi ei nosta verensokeria pikavauhdilla taivaisiin. Minä syön kaikkia noita yhden kommentoijan mainitsemia hedelmiä, koska pidän niistä. Idea on siinä, ettei syö niitä hirveitä määriä, eikä kaikkia samana päivänä. Nykyisinhän ei ole diabeetikoilta kiellettyjä ruoka-aineita, täytyy vai tarkkailla syöntimääriä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on verensokeriarvot normaalin yläpuolella onko viinirypäleet sellasia joita pitää välttää vai ei ? Onhan ne makeita moniin muihin hedelmiin verrattuna.
Ehdottomasti vältettävä kuten muitakin makeaksi jalostettuja hedelmiä. Silkkaa sokeriahan nuo ovat.Jos se maistuu suussa makealta, se nostaa sokeria.
Luonnonmarjat parhaimpia ja nekin kohtuudella.
Sokeri arvot on itselläni. 4-6.5 välillä vaikka syön joka päivä rypäleitä. Mikä tekee niistä sillon. Minulle vaaralliseksi. Jos sokerit pysyy noissa lukemissa. 4metoformista syön päivässä.
Toimivat hyvin nesteenpoistajana. Syön 5-8 kpl pvä. Jos tähän keikkaan, niin se on menoa sitten
Vierailija kirjoitti:
Sokeri arvot on itselläni. 4-6.5 välillä vaikka syön joka päivä rypäleitä. Mikä tekee niistä sillon. Minulle vaaralliseksi. Jos sokerit pysyy noissa lukemissa. 4metoformista syön päivässä.
Kannattaisiko sinun keksiä jotain muuta syötävää rypäleiden tilalle, vaikka ne hyviä ovatkin, jos diabeteslääkettäkin on noin vahva annostus.
Ehdottomasti välttettäviä, kuten myös esim. banaani, ananas, rusinat, luumut, taatelit, viikunat.