Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava!
01.12.2017 |
oletko lihava? mitä oireita sinulla on ja onko thyroksiini auttanut. Luin että kilrirauhasen toiminta myös löystyttää kohdunkaulan lihaksia ja voi vaikuttaa myös alapään lihaksiin,miten sinun kohdallasi?
Kommentit (2)
En ole lihava mutta paino vähän yläkantissa. Lihoin ennen lääkityksen alkua ja Thyroxinin aloittaminen kyllä pudotti useamman kilon, varmaan osaksi koska jaksoin taas liikkua ja aloittaa liikunnan harrastamisen. Ei turvota niin paljoa, jaksaa paremmin, hiukset pikkuhiljaa alkaneet tuuhentua, lihas- ja nivelkivut katosivat melko pian lääkityksen aloittamisen jälkeen.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen sairastanut hypotyreoosia yli 20 vuotta.
Tyroksiinia otan tällä hetkellä 1x1 100mq. Sillä annoksella pärjännyt jo pitkään.
Minkäänlaisia vaivoja ei ole kun muistan ottaa lääkkeen.
Lihava en ole koskaan ollut enkä ylipainoinen. Kun vaiva todettiin, oireina mm. ääretön väsymys. Nukuin aina. Ruokahalu puuttui kokonaan. Näköhäiriöitä. Haluton ja apea mieliala. Kaikenlaista muuta jota en enää muista.
Sisarellani on sama eikä hänkään koskaan ole lihonut sen takia.
Tällä hetkellä olen 167 cm ja 53 kg. Lääkärin mukaan pitäisi painoa nostaa jonnekin 56-57 kiloon. En näe pointtia, olen hyvässä kunnossa ja elämä maistuu!