Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolema, itsemurha - mitä olisit tehnyt toisin?

R
01.12.2017 |

Oletko koskaan kokenut itsemurhan aiheuttamia tuntemuksia?
Kun joku tuttu tekee itsemurhan, etkä tiennyt kuinka paha olo hänellä oli?
Olisitko auttanut, jos olisit tiennyt vai olisiko tullut sama lopputulema joka tapauksessa.

Paha olo on raskas taakka. Siltä halutaan sulkea silmät.
Sitä on myös vaikea puhua ja vielä vaikeampaa on pyytää apua, kun ei enää näe muuta ulospääsyä.

Minä olen itsemurhan partaalla.
Sisarukseni eivät välitä, heillä omat vaikeutensa ruuhkavuosien jaksamisen keskellä.
Äitini lähetti tuonpuoleiseen terveisiä isälleen kauttani.

Ystäviä minulla on jonkin verran. Ihania ihmisiä, joita näen harvemmin kuin mitä tunnen heitä kohtaan. Ihailen monta heistä. Monella perhe elämä myös käynnissä ja omat kiireet.
En halua kuormittaa heitä.

Monessa asiassa onnistuin elämässäni, mutta aina jotenkin painoi kuulumattomuuden tunne.
En tiedä, jotenkin vain mokasin kaiken ja tein aivan vääriä valintoja.

Nyt olen ihan loppu. En yleensä juo alkoholia, mutta tänään on kolmas kerta kun juon humalanhakuisesti, koska haluaisin lähteä pois. Jättää tämän koko painajaisen taakseni. Minulle kävi jotakin todella pahaa ja perhe on kuin itse saatana kun siitä olen yrittänyt puhua. En tiedä riivaako äitiäni dementia ja sisaruksiani joku outo asia myös...
Kuolemani lopettaa kaiken.
Olen pahoillani, jos jotakin asia harmittaa.
En vaan pysty tähän enää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia ajatuksia sinulla ap. Minulla on myös usein sellainen tunne, että ihmiset eivät pidä minusta ja jotenkin hylkivät, vaikka yritän olla ystävällinen. Se on pitemmän päälle aika musertava tunne. Olen kuitenkin ajatellut, että kaikki ei ole niin kuin päälle päin näyttää. Epäonnistumiset eivät aina suinkaan ole epäonnistumisia, eivätkä onnistumiset onnistumisia. Ei pidä ottaa asioita liian vakavasti, vaan pitää vaan törkeästi nauraa kuolemalle, ja elämälle päin naamaa. Nauti mistä vaan suinkin pystyt! Kaikki tunteet ja ajatukset ovat väliaikaisia ja muuttuvat ajan kanssa, ja itse voit vähän vaikuttaa niiden suuntaan. Ole itsellesi ymmärtäväinen.

Vierailija
22/27 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on,että osa meistä kaipaa niin kipeästi perhettä ja osa perheellisistä toivois puolison painuvan helvettiin.Mun yksi kaveri sanoo aina,että elää ihan piruuttaankin.Itse en ole niin vahva,mutta onhan hänellä siihen oikeus!Elämäänsä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai saä ap. olet hengissä vielä

Vierailija
24/27 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, että muut ihmiset ovat jatkuvasti lupailemassa kaikkea.

"Kyllä sä vielä jonkun löydät" Viimeiset 18 vuotta kuullut. Mistäs he sen tietävät? Ovatko lunastamassa lupaustaan jonkun ajan puitteissa?

"Kyllä sun elämä vielä paranee, kun jaksat vaan vielä 30 vuotta" Kukas sen tietää? Entäs jos ei paranekaan? Entä jos tulee vain jatkuvasti pahempaa?

Vähän niin kuin menisi sanomaan lapsettomalla 50-vuotiaalle, että kyllä se vauva vielä sieltä tulee, kun vaan jaksaa yrittää.

Vierailija
25/27 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, että muut ihmiset ovat jatkuvasti lupailemassa kaikkea.

"Kyllä sä vielä jonkun löydät" Viimeiset 18 vuotta kuullut. Mistäs he sen tietävät? Ovatko lunastamassa lupaustaan jonkun ajan puitteissa?

"Kyllä sun elämä vielä paranee, kun jaksat vaan vielä 30 vuotta" Kukas sen tietää? Entäs jos ei paranekaan? Entä jos tulee vain jatkuvasti pahempaa?

Vähän niin kuin menisi sanomaan lapsettomalla 50-vuotiaalle, että kyllä se vauva vielä sieltä tulee, kun vaan jaksaa yrittää.

No sori, mut näin se elämä menee 99.8%:sti. Ylämäkee ja alamäkee, välillä jäädään suohon jumiin - silloin pitää pyytää apua ja nitkutella itsensä irti.  Pätee muuhun paitsi ehkä tuo viimeiseen, jota täällä ei kyllä kukaan ole lupaillut. Ja on tuo elämä tarjoillut tännekin päin tuota varjopuoltaan. En lupailisi, jos en olisi itse kokenut.

Moni pitelee avaimia onneensa turhan syvällä taskun pohjalla tai ei tiedä mistä apua saa. Ei ketään ole tultu kotoa hakemaan, kyllä se ensimmäinen askel on otettava itse. Niin moni käpristelee yksinäisyyttään, kun yksinäinen voisi olla ystävä/rakastettu toiselle yksinäiselle.

Vierailija
26/27 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla sun ystävä ap. Perheestäsi sen verran, että heikot ja pelokkaat ihmiset eivät uskalla kohdata totuutta. Näin oli ainakin mun kohdalla. Vuosikausia meni terapiassa ennen kuin ymmärsin ja lopetin yrittämisen. Hyväksyin, että näin se vaan menee.

Vierailija
27/27 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.