Voiko sairaanhoitajalla olla rauhoittavat käytössä?
Eli, kärsin siis jännityksestä ja olen kouluttautumassa sairaanhoitajaksi. Olen syönyt jännitykseen opamoxia pienellä annostuksella edellisen koulutukseni aikana. Eli esim työharjoitteluun mennessä ensimmäisinä parina päivänä, jonka jälkeen olen pärjännyt ilman. Eli en siis syö jatkuvasti. Kävin tänään lääkärillä uusimassa reseptiä, ja hän sanoi että ei se nyt oikein ole hyvä potilastyössä syödä rauhoittavia, ja kysyi miten ajattelin selviytyä työelämässä kun siellä ei voi olla lääkityksen alaisena. Onko näin? Ymmärrän kyllä ettei mitään sairaanhoitajan työtä voi tehdä "kuula jumissa" tai sellaisten lääkkeiden alaisena jotka vaikuttavat arvostelukykyyn. Mutta opamox ei minulta vie arvostelukykyä saati vedä kuulaa jumiin. Ja kyseessä tosiaan pieni annostus ja lyhytaikainen käyttö.
Kommentit (6)
Tottakai myös sairaanhoitaja saa syödä lääkkeitä joihin hänellä on resepti.
Ei ole soveliasta.
Kyllä sen silmistä näkee, jos olet jotain ottanut ja se on työkavereiden kannalta inhottavaa.
Kokeile beetasalpaajaa, se on ihan hyväksytty ja jotkut syövät sitä rytmihäiriöihin ja verenpaineeseen.
Jos jäät koukkuun noiden rauhoittavien kanssa, reseptien antaminen lopetetaan ja lääkekaapissa niitä on monta purkkia niin tiedät miten käy. Lopeta alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole soveliasta.
Kyllä sen silmistä näkee, jos olet jotain ottanut ja se on työkavereiden kannalta inhottavaa.
Kokeile beetasalpaajaa, se on ihan hyväksytty ja jotkut syövät sitä rytmihäiriöihin ja verenpaineeseen.
Jos jäät koukkuun noiden rauhoittavien kanssa, reseptien antaminen lopetetaan ja lääkekaapissa niitä on monta purkkia niin tiedät miten käy. Lopeta alkuunsa.
Olen saanut reseptin useita vuosia sitten, ja just laskin että keskimäärin 2 kertaa kuukaudessa. En ole kehittänyt riippuvuutta eikä sitä tällaisillä määrillä kehitykään, mutta tiedän kyllä että rauhoittaviin jää koukkuun jos niitä aamumurojen sijasta popsii antaumuksella.
Ja minusta ei huomaa edes oma läheinen kumppanini, että olenko ottanut vai ei. Ei rauhoittavien syöminen tarkoita sitä että punaiset silmät seisoo päässä järjen kanssa kilpaa ja maailman menosta ei ymmärrä mitään.
..korjaus edelliseen, että keskimäärin kaksi kertaa kuukaudessa olen tabletin ottanut.
Tottakai saat syödä, jos lääkäri katsoo sen aiheelliseksi. Älä ihmeessä ota stressiä lääkityksestäsi.
https://www.kaalimato.com/catalog/TEKOPENIKSET_c_686.html