Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lukion opettaja tienata yli 4000€?!

Vierailija
30.11.2017 |

Ei voi olla totta! Julkisella sektorilla tuollaisisa palkkoja! 3000€ olisi sopivampi. Heikottaa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ihan normaalilta kuulostaa. Lukion peruspalkka vastavalmistuneelle on noin 3000e käsittäen käytännössä noin 20 (vai oliko se 21) vuosiviikkotuntia (=viikottainen työmäärä paperilla). Osa opettajista ottaa sitten enemmänkin tunteja, kuin vain siihen peruspalkkaan oikeuttavan määrän. Käytännössä tekevät siis ylitöitä. Saahan sillä alalla kuin alalla palkkaa nostettua, ellei puhuta ylityökiellosta. Noin 29 vuosiviikkotunnilla taisi oma palkkani opettajana olla 4500. Täysin julkista tietoahan tämä on ja jokainen pääsee itse pienellä googlettelulla tarkistamaan listapalkat.

Vierailija
22/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan helposti

t. 5 tonttua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat eivät todellakaan ole palkkakuopassa. Kuka edes viitsii väittää tuollaista? Mitä opettajat olettaa muiden maistereiden tienaavan?

Vierailija
24/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio-opettajan alkupalkka on jossain 3300e kieppeillä täysillä tunneilla ja 4100e kaikilla kokemuslisillä. Tuohon päälle tulee jos on extratunteja tai muita lisävelvollisuuksia, joist maksetaan.

Luokanopen alkupalkka on taas 2400e tienoilla ja yläkoulun open 2800e.

Mielestäni toi ei oo edes erityisen paljon maisterikoulutuksen omaavalta henkilöltä. Päikyn opeilla on alempi korkeakoulututkinto eli kandin, sillä selittynee myös alhaisempi palkka.

Maisteri- tai tohtoritason koulutus, 15v työkokemus ja palkka 4100e.. Ei mun mielestä todellakaan ole erityisen suuri.

Ja etenkin tuo alakoulun opettajan aloituspalkka on todella vähän maisterikoulutuksella.

Vierailija
25/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos on virassa ja täysillä tunneilla. Mutta monilta aineenopettajilta on vähennetty tunteja monissa kunnissa, eli jää sitten huomattavasti alle tuon. Ja se vähennys ei ees olennaisesti näy työmäärässä, sillä edelleen pitää hoitaa opiskelijoiden asioita muuten esim. luokanvalvojan roolissa vaikka olisi ns. osa-aikainen ope. 

Vierailija
26/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän yläkoulun opettajakin voi tienata yli 4000, joten miksei lukion opettaja sitten.

Vierailija
27/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo ihan normaalilta kuulostaa. Lukion peruspalkka vastavalmistuneelle on noin 3000e käsittäen käytännössä noin 20 (vai oliko se 21) vuosiviikkotuntia (=viikottainen työmäärä paperilla). Osa opettajista ottaa sitten enemmänkin tunteja, kuin vain siihen peruspalkkaan oikeuttavan määrän. Käytännössä tekevät siis ylitöitä. Saahan sillä alalla kuin alalla palkkaa nostettua, ellei puhuta ylityökiellosta. Noin 29 vuosiviikkotunnilla taisi oma palkkani opettajana olla 4500. Täysin julkista tietoahan tämä on ja jokainen pääsee itse pienellä googlettelulla tarkistamaan listapalkat.

Riippuu opetettavasta aineesta. Äidinkielenopettajilla on opetustunteja 18 ja liikunnanopettajilla 25, muut asettuvat tuohon välille.

Vierailija
28/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti tuo palkka ei ole sellainen, että mies maisterit suostuisivat sillä tulemaan opettajan töihin. Muualta saa parempaa liksaa ja enemmän arvostusta.

Vierailija
29/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah ja kehtaavat vielä valittaa.

Vierailija
30/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on epärealistinen käsitys muiden alojen palkoista.

Vierailija
31/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ollut opettajana koko työuransa. Samassa koulussa 70-luvulta lähtien (nyk. ammattikorkeakoulu) ja nyt tosiaan eläkkeellä. Palkka on käsittääkseni ollut hyvä, mutta työmääräkin aika suuri. Tunteja pitää etukäteen valmistella, kokeita pitää laatia ja tarkastaa, uusintakokeita pitää laatia+tarkastaa, päättötöitä lukea jne. Välillä myös iltatunteja. Pitkiä päiviä kaiken kaikkiaan ja kotona joutui aina tekemään paperitöitä myös iltaisin ja viikonloppuisin. Lomat oli kyllä hyvät. Tosin kesälläkin oli joitakin palavereja, koulutuksia, suunnittelupäiviä jne.

Vierailija
32/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kadehtia. Yli 4000 palkasta menee työekämaksuja, jäsenmaksuja, veroja ym. joten käteen jää vajaa 3000. Siis näin ainakin mulla.

Hoh hoijaa. Olen itse tienannut maisterina palkkoja väliltä 2200 - 4000 euroa kuussa, ja vaikka veroprosentti tulojen kasvaessa nousee niin aina on käynyt niin että mitä isompi palkka, sitä enemmän jää käteen. Eiköhän se ole aika itsestäänselvyys jokaiselle? Vajaa kolme tonnia käteen on jo hyvin.

Ei silti, en kovin mielelläni ottaisi työtäsi ja ihan oikein että siitä maksetaankin hieman kipurahaa.

Vierailija
33/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu opetettavasta aineesta. Äidinkielenopettajilla on opetustunteja 18 ja liikunnanopettajilla 25, muut asettuvat tuohon välille.

Äidinkielenopettajien opetusvelvollisuus lukiossa on 16. Kieltenopettajilla 18 tai 19 riippuen opetettavasta aineesta. Tai jos opettaa useampaa ainetta, joissa on eri opetusvelvollisuus, painotettu opetusvelvollisuus voi olla jotain muutakin.

Vierailija
34/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti tuo palkka ei ole sellainen, että mies maisterit suostuisivat sillä tulemaan opettajan töihin. Muualta saa parempaa liksaa ja enemmän arvostusta.

Ei liksa vaan se arvostus. Miehen opettajan työ taitaa olla turn offina samaa tasoa kuin yhteenkasvaneet kulmakarvat, pitkät nenäkarvat ja rumat silmälasit yhteensä

Vierailija
35/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kadehtia. Yli 4000 palkasta menee työekämaksuja, jäsenmaksuja, veroja ym. joten käteen jää vajaa 3000. Siis näin ainakin mulla.

En kadehdi, mutta totean, että niinhän toki menee kaikilla muillakin. Siinä mielessä pointtisi ei aukea mulle.

Vierailija
36/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri ja tienaan 2300e lastentarhanopettajana. Minä se vasta palkkakuopassa olenkin.

Vierailija
37/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri ja tienaan 2300e lastentarhanopettajana. Minä se vasta palkkakuopassa olenkin.

Sit sun varmaan kannattais hakee koulutustas vastaavaa työtä? Lastentarhanopettajaksi pääsee alemmalla korkeakoulututkinnolla.

Eihän lakimieskään voi valittaa olevansa palkkakuopassa jos tekee töitä, joita oikeustradenomikin voisi tehdä.

Vierailija
38/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin ne huonosta palkasta valittavat ovat lukio-opeja.

Vierailija
39/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa sittenkin hylätä lääkishaaveet ja suunnata fy/ke/bi-opeksi. Voi tienata hyvät rahat ja mennä mukaan valmennuskurssitoimintaankin, josta saa lisää fyrkkaa.

Vierailija
40/69 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dgfh3632 kirjoitti:

Voi.

4100 e/kk on peruspalkkani. Joka lisätunnista extraa. Enkä ole parhaiten palkattuja opehuoneessa, en lähellekään.

Miten voi olla mahdollista? Normiope tienaa sen 3000 ja päikyn täti 200€ vaikka yliopistokoulutus.

Ap

no se päikyn tädin koulutus on kuitenkin alempi korkeakoulututkinto (kandi), ei ylempi (maisteri).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi