Mitä voi silloin tehdä kun ei ole ketään joka ymmärtäisi?
Ei ole ketään kenelle puhuisi. Ei ketään kuka tajuaisi.
Kommentit (16)
Osa viiltelee, joku alkaa käyttää päihteitä, joku käy terapiassa jne. Moni elää näennäisen normaalia elämää opiskeluineen, töineen tms.
En osaa vastata, kun en ole hoksannut minäkään.
Ja kun elämä tuntuu niin järjettömän epäoikeudenmukaiselta ettei enää tiedä haluaako näiden ihmisten kanssa elää tässä valheessa.
Kirjoittaa omaan muistivihkoon kaikki ilot ja surut. Itse koen, että kirjoittaminen ja asioiden purkaminen on terapeuttista. Näitä tarinoita voi jälkeenpäin käydä läpi, lukea ja lisätä jatkoksi uusia ajatuksia.
Itse en tätä omaa vihkoani jaa kenenkään kanssa.Nämä ajatukset ovat vain minusta ja minulle, joita voin rauhassa prosessoida ja pohtia. Toki, jokainen toimii itse parhaaksi näkemällään tavalla.
Kyllä se paha saa joskus palkkansa. Siihen saakka on vain elettävä vaikka tekohengittämällä.
Joku kirjoittaa AV:lle ja saa vertaistukea sekä vinkkejä.
ja sitten, kun ei ymmärrä edes itseään...
Tuossa tilanteessa soittaisin johonkin kriisipuhelimeen tai vastaavaan numeroon. Sielllä ainakin kuunnellaan ja joskus ymmärretäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se paha saa joskus palkkansa. Siihen saakka on vain elettävä vaikka tekohengittämällä.
Näin juuri.
Mulla on sama tilanne, vaikka varmasti aivan eri syystä. Mä en voi soittaa edes kriisipuhelimeen tai vastaavaan, sillä mun tilanne ei oikeasti ole sillä tavalla huono, että nuo palvelut olisi siihen tarkoitettu - se on vaan hirveän raskas, rasittava ja ahdistava, kauhistuttavan epävarma ja niin edelleen. Meneillään on monia asioita, jotka vaikuttavat minuun rajusti, mutta joihin en itse (enää) voi vaikuttaa, vaan vain sietää.
Mä kirjoitan listoja. Listoja siitä, mikä kaikki voi mennä ja melko varmasti menee pieleen. Sit mä kirjoitan joka kohtaan ratkaisuja tai sen, miten niistä selvitään. Usein niissä lukee vain "sinnitele, kunnes se menee ohi". Mutta helpottaa tavallaan kuitenkin kun asiat jakaa osiin ja niille on JOKU ratkaisu.
Kaikki luova toiminta auttaa. Kirjoittaminen, lukeminen, musiikki, puutarhanhoito, ruuanlaitto. Saa ilmaistua ja purettua tunteitaan.
Musiikin kuuntelu toimii minulla.
Aloita jokin omaehtoinen projekti esimerkiksi valokuvaaminen, jokin käsityö tai mikä tahansa, jonka teet alusta loppuun juuri niin kuin haluat.
Kun yksikään ihminen ei enää välittänyt, saapui Jeesus elämääni.