tekeekö hiusten rupien raapiminen kaljuksi?
oon repinyt toista vuotta rupia päästä joka päivä, pelottaa katsoa ylhäältäpäpin onko kaljua, onk kai en tiedä , muuten päältä pitkät on ja vedän ponnarille
vaikee lopettaa kun ne on kivoja repiä
Kommentit (13)
Olisin sinuna huolissani ensisijaisesti siitä miksi sinulla on rupia päänahassasi.
nyt niitä rupia on ainakin 8 kpl, on levinnyt kun yhden repii niiin kohta on muuallakin, mitenhn ne leviäää?
Päässä ei kuuluisi normaalisti olla rupia. Ja kyllä, arpikohdat ovat yleensä karvattomia ja jos vielä revit nitä, niin erittäin todennäköistä, että kaljulaikku jää.
Suosittelen: mene lääkäriin, niin toivon mukaan selviää mitä nuo ovat,
äläkä ainakaan raavi.
en mä kehtaa mennä lääkärille, 1) en koskaan käy lääkärille, sinne meno on vaikeaa 2) oon työtön eikä oo rahaa
parempi kai yrittää lopetta itse ja pestä itse joka päivä ,nytkään en ollut käynyt viikkoon suihkussa ja siitähän ne villiintyy kun rasvoittuu hiukset
tartteisi jonkin kiva kotihoitajana eli tyttöstävän joka hoitas mun päätä ja pistäs pää kuntoon
Vierailija kirjoitti:
Tuskin AP tarkoittaa oikeeta rupea, vaan kuivunutta päänahkaa.
Uskon, että tarkoittaa ihan oikeaa rupea. Ja tietenkin siihen tulee kaljupläntti.
Mä oon rupipää myös ja nainen.
Ne ruven ei lähde pois, koska niitä näprää.
Mulla on ollut niitä jo joku 5 vuotta.
On tullut joku pakkoneuroosi...
Puhut siis dermatillomaniasta eli ihon pakonomaisesta nyppimisestä?`Juu, jää kaljuja laikkuja. Dermatillomania liittyy ahdistukseen ja siinä on addiktiivisia piirteitä. SSRI-lääkkeet voivat vähentää nyppimistaipumista. Näpyt leviävät koska koskettelet likaisin sormin tulehtunutta ihoa, samoin hiuksesi ovat likaiset, joten kun iho ärtyy, tulehtuvat näpyt leviävät todennäköisemmin ärtyneelle alueelle.
lääkärit tuskn auttaa, ne sanoo että ota tuota ja tuota lääkettä laita kortisooni ja maksat käynnistä 200 e
jos kokeilis kortisoonia, mutta se rasvoittaa ihoa ja taas tekee mieli repiä
Joo, niiden rupien kohdalle tulee pienet kaljut.