Mitä mieltä 24 vuotiaasta joka ei ole koskaan käynyt Suomen ulkopuolella?
Eräs kaveri on viettänyt tässä kaupungissa koko ikänsä, ei ole koskaan käynyt Suomen ulkopuolella. Myös kotimaassa reissaaminen on ollut erittäin vähäistä, joskus hän on kuitenkin käynyt Tampereella pari kertaa, en tiedä onko käynyt edes Helsingissä. Jopa 30km matka tämän kaupungin ulkopuolelle on hänelle äärettömän pitkä ja aiheuttaa suunnilleen "wau" -kokemuksen.
En nyt tarkoita että pitäisi käyttää kaikki rahat matkusteluun, vaan sitä että pienelläkin reissaamisella saa jo paljon uusia kokemuksia. Hiukan vaan säälittää kun hän ei ole käynyt koskaan missään. Joku lyhyt päivä Tukholmassa/Tallinassa -reissu olisi hänelle varmasti uskomaton kokemus
Kommentit (9)
Minulle tulee mieleen ihminen, joka ei ole koskaan käynyt ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella juntti. Toivottavasti on sentään kielitaitoa, jolla toimia ulkomailla, jos sellainen tilanne tulee. Mutta kuulostaa vähän siltä, ettei ole. Miten kukaan voi elää noin? Pieneen tyytyväinen ihminen varmasti.
Kielitaito on hyvin heikko. Osaa perusjuttuja englanniksi, mutta ei enempää. Ei ole joutunut puhumaan englantia niin äkkiäkös se on unohtunut heti peruskoulun jälkeen. Ja on pieneen tyytyväinen, ei osaa edes haaveilla mistään kun ei ole muuhun tottunut. Vaatimattomuus on kaunista, mutta silti olen sitä mieltä että hänen olisi joskus hyvä nähdä muutakin.
AP
Miksipä sitä lähteä minnekään, jos kotona on mukavaa eikä kiinnostusta matkustamiseen löydy. Toiset tykkää perunoista, toiset porkkanoista. Toiset tykkää reissata, toiset olla kotona.
Miten Suomessa voi vuonna 2017 olla vielä joku nuori joka ei osaa kunnolla keskustella englanniksi? Alle kolmekymppiset ovat ns. "pleikkarisukupolvea" jotka ovat kuulleet englantia enemmän tai vähemmän lapsesta asti.
Sääliksi käy. Onneksi vanhempani ovat pienestä pitäen vieneet mua ympäri maailmaa niin olen jatkanut tätä itse myös aikuisena. En voisi kuvitella elämääni ilman matkustamista. Senhän takia mä elän ja teen töitä. Ei ole mitään parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomessa voi vuonna 2017 olla vielä joku nuori joka ei osaa kunnolla keskustella englanniksi? Alle kolmekymppiset ovat ns. "pleikkarisukupolvea" jotka ovat kuulleet englantia enemmän tai vähemmän lapsesta asti.
Ei kuuntelu opeta keskustelemaan. Keskustelutaitoja oppii vain keskustelemalla.
En taida olla ventovieraasta ihmisestä mitään erityistä mieltä, mutta mitä ilmeisimmin asenne on saatu tuossa tapauksessa jo kotoa. Perhe ei ole matkustellut missään, kun hän on ollut pieni. Eikä hänelle ole myöhemmin tullut siihen tarvetta eikä kiinnostusta.
Kyllähän se itsestä aika oudolta tuntuu, kun matkustaminen on omalla kohdalla niin tärkeä juttu, mutta pääasia että hän itse on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä.
On kyllä todella juntti. Toivottavasti on sentään kielitaitoa, jolla toimia ulkomailla, jos sellainen tilanne tulee. Mutta kuulostaa vähän siltä, ettei ole. Miten kukaan voi elää noin? Pieneen tyytyväinen ihminen varmasti.