Saako työsuhde auton hakemisesta km-korvaukset?
Olen menossa hakemaan työsuhde autoa (vapaa autoetu). Matkaa kuitenkin auton haku paikkaan on huomattavasti.
Tähän asti olen ajanut omalla autolla ja km-korvauksilla. Saanko nyt siis km-korvaukset siitä kun haen työsuhde auton. Ja jos saan niin saanko ne yhteensuuntaan vai edestakaisin?
Kommentit (9)
Siihen nähden, että mies pesee ja tankkaa ja huollattaa autot työaikana, niin joo.
En ole aivan varma miten menee paluumatkan kanssa, jos kerta haet auton toisella autolla ja ajat ns.kahdella autolla pois.
Mielestäni saat vain meno matkalta korvauksen. En tosin ole varma.
Kuinka pitkästä matkasta on kyse? Vaikka ei sillä väliä. Km-korvauksia voi saada korkeintaan yhteen suuntaan, toiseen suuntaan sulla on jo käytössä se työsuhdeautosi.
Matkaa on 350km. Eli saan siis meno matkalta vain, vaikka esim. vaimo ajaisi työsuhdeauton ja itse ajaisin oman auton pois?
Tietoavaillaoleva kirjoitti:
Matkaa on 350km. Eli saan siis meno matkalta vain, vaikka esim. vaimo ajaisi työsuhdeauton ja itse ajaisin oman auton pois?
Eikö sinne pääse julkisilla? Työsuhdeauto on sinun, joten itse sinä sen ajat pois ja vaimo teidän auton, jos omalla autolla menette. Muuten sinun pitää kysyä työnantajalta, miten menetellään.
Mikä on työsuhde auto, se on työsuhdeauto. Opetelkaa nyt ihmeessä, että yhdyssana voi muodostua vaikka viidestä sanasta.
Miten se sinun työsuhdeautosi on noin kauas sinusta joutunut? Kait tässä on oleellista se, että jos teet matkan työnantajan määräyksestä ja omalla autollasi, silloin olet oikeutettu km-korvauksiin molempiin suuntiin.
Miksi ei saisi? Minä tulkitsisin sen niin, että auto on kuitenkin ensisijaisesti työssä tarvittava väline. Autoetu tulee vasta tämän päälle.
Ehkä jos autoa ei millään tavalla tarvitse työssä ja se on puhtaasti pelkkä palkanmaksua niin sitten voisi kyseenalaistaa?
Kilometrikorvausta ei saa siltä osalta minkä ajat työsuhdeautolla. (paluumatka)