Järkyttävän kateellinen ystävä
Olen nyt tullut siihen tulokseen etten jaksa koko tyyppiä enää. Syö ihan kaiken energian. Vuosia ollut ystävä, mutta aina muka hauskasti piikittelee asioista ja aina yleensä kun seurassa on muita ihmisiä. Nostaa omaa egoaan näillä kommenteilla. Minua ne on aikaisemmin vain naurattanut.
Nyt selkeästi kiinnostunut aviomiehestäni ja perhe-elämästäni. Ei edes peittele sitä.
Olen lähinnä huolissani hänestä. Kateus tuntuu niin hallitsevalta . Miten tuollaiselle ihmiselle yrittäisi kertoa, että kateus asuu meissä kaikissa mutta sen pitäisi olla eteenpäin vievä voima. "Jos tuo saavuttaa jotakin, niin minäkin pystyn siihen."
Neuvoja?
Kommentit (8)
Ei kannata sanoa mitään, vaan jättää tollaset ihmiset vain elämän ulkopuolelle. Mitä vanhemmaksi tulee sitä paremmin tajuaa, että aika kuluu oikeasti yllättävän nopeasti. Ehkä sen ajan haluaa mieluiten viettää niiden kanssa, joiden kanssa oikeasti viihtyy.
Mistä päättelet että hän on kateellinen sinulle?
Vähennät yhteydenpitoa, jos asiasta ei pysty suoraan puhumaan. Tuollaista ihmistä et tarvitse elämääsi.
Minä olen jättänyt nimenomaan tuollaiset ihmiset pois elämästäni. Erittäin raskasta seuraa, ja kateus tuntuu inhottavalta. Kateellisen ihmisen naamasta näkee, että hän ei toivo sinulle mitään hyvää. Miksi haluaisit olla sellaisen ihmisen ystävä? Varsinkin jos hän piikittelee inhottavasti.
Neuvoja mihin? Ei kateelliselle ihmiselle voi sanoa mitään, hän ei yleensä tiedosta olevansa kateellinen. Eikä koskaan myöntäisi sitä, jos sanoisit asiasta jotain. Parempi pysyä kauempana kateellisista ihmisistä.
Jos hän perheestäsikin kyselee, saatat saada pitkäaikaisen vainoajan.
Älä enää vastaile hänelle mitään.
Kiitos vastauksista. Nuo hänen kommenttinsa ovat välillä tosi töykeitä ja myötähäpeä on pöytäseurueessa käsinkosketeltava. Arvostelee ihan kaikkea minussa, varsinkin ulkonäköä. Nyt kun luin teidän kommentteja olen sitä mieltä, että jätän vain hissukseen yhteydenpidon ja annan olla. Kaiketi se elämä opettaa. AP
Onko teillä yhteistä kaveria, jolle voit kertoa tuon ja joka voisi keskustella tuon kanssa?