Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas kerta kolmen vuoden aikana työttömänä....

Vierailija
29.11.2017 |

Nyt alkaa pää hajota.... aina tähän aikaan vuodesta, pimeää ja synkkää ja ahdistus ja voimattomuus tässä tilanteessa. Kolme vuotta sitten sain yt-neuvottelujen seurauksena lähtöpassit, tietysti marraskuussa. Viime vuonna jäin työttömäksi lokakuussa, firma lopetti toimintansa. Nyt olen taas työtön, lopetin itse työt koeajalla. toinen vaihtoehto olisi ollut loppuunpalaminen, työpaikka oli niin kamala että voin siellä koko 5 kk todella pahoin, en nukkunut jne. Ensin oli helpotus, nukuin paremmin yöni, olin niin lopussa. nyt on kk kulunut, paikkoja on auki, yhteen haastatteluun olen päässyt, mutta ahdistus kasvaa. Työtilanne näyttää paremmalta kuin vuosi sitten ( enemmän on paikkoja auki ) mutta töistä ei mitään takeita. Ahdistaa, oksettaa, itkettää. Pelottaa ne kieltävät vastaukset ( joo, tiedän pakko vaan hakea ) - viime vuonna hain lähes 100 paikkaa ennenkin sain tuon paikan joka meinasi viedä terveyteni. Olen korkeakoulutettu, mutta yli nelikymppinen. Tsempatkaa mua... kyyneleet vaan valuu pitkin silmiä, en meinaa saada hakemuksia edes näpyteltyä. Ahdistaa, pelottaa tämä työttömyys, jälleen kerran, pelottaa että en saa enää ikinä töitä. Itsetunto nollissa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtään lohduttaa niin olen ollut nyt runsaan 9 vuotta ilman koulutusta vastaavaa työtä. Sinä aikana 2,5 vuotta opiskelua ja 1,5 vuotta tukityöllistettynä. Akateeminen koulutus on tekniikan alalta ja osaaminen on tietty vanhentunut käsiin sillä ne ohjelmistot joita työkseni käytin maksavat hunajaa - ei niillä juuri kotona harrastella. Akateeminen työhistoria ei yhtään auta, ei myöskään 45 vuoden ikä. Lisäkoulutukseen menin viimeksi oikeastaan vain saadakseni jotain mielekästä tekemistä. En mene enää, sillä akateemisen kouluttautumista (muuksi kuin tohtoriksi) katsottiin joka paikassa kieroon. Oma opettajakin ilkesi sanoa minulle kahden kesken suoraan päin naamaa, että "teidän akateemiseten kouluttaminen on yhteiskunnan varojen tuhlausta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän