Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En nukahda ilman melatoniinia :( Olen tosi stressaantunut.

Vierailija
29.11.2017 |

Syön 2-3x 1,9mg melatoniinia joka yö ja nukun 8-9 tuntia. Olen jatkuvasti stressaantunut työn takia. Jos yritän nukahtaa ilman melatoniinia, valvon helposti aamukolmeen tai -neljään. En vain saa unta.

Melatoniinin ei pitäisi olla sellainen, johon jää koukkuun, mutta onko jollain muuta tietoa? Olenko pysyvästi tuhonnut elimistöni?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en saa nukahdettua enää ilman melatoniini+Opamox cocktailia, ärsyttää, ja lääkärin mielestä se on ihan ok vetää bentsoja joka ilta koska "uni on niin tärkeää".

Vierailija
2/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattais jatkuvasti syödä koska sitten oma keho ei enää tuota melatoniinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko määrättyjä? Mene juttelemaan lääkärillesi. 

Vai itsekö olet keksinyt vetää unilääkkeitä. Perusasiat kuntoon. Liikuntaa 3 h ennen nukkumaanmenoa, ei ruutuaikaa, terveellinen iltapala, joka ilta samaan aikaan nukkumaan ja joka aamu herätys samaanaikaan. 

Todennäköisesti mielesi on vain orjentoitunut ja kuvittelet, että et saa unta ilman lääkkeitä. Lähde pienentämään annosta pikkuhiljaa.

Vierailija
4/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei melatoniinikoukku kuulosta kovin pahalta.

Itse en nukahda ilman bentsoja, en ole nukahtanut yli kymmeneen vuoteen.

Vierailija
5/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se melatoniin sun ongelma ole, vaan se stressi!

Hoida se ensin kuntoon ja sitten eroon melatoniinista. Kyllä se on pahempi tilanne että olet jatkossakin stressaantunut etkä saa edes nukuttua.

Vierailija
6/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä kukaan nukahda ilman melatoniinia, ellei sitten käytä jotain lääkettä nukahtamiseen.

Jos hoidat stressin pois niin nukkuminen helpottuu, stressi vähentää luontaista melatoniinin määrää.

En olisi huolissani melatoniinin käytöstä vaan stressin muusta vaikutuksesta sinuun.

Vierailija
7/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannattais jatkuvasti syödä koska sitten oma keho ei enää tuota melatoniinia.

Ois kiva, jos tämmöset ihmiset vois vaikka linkata sen tutkimuksen mihin viittaavat. Tuskin tuota kuitenkaan olet itse mitannut.

Vierailija
8/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti mielesi on vain orjentoitunut ja kuvittelet, että et saa unta ilman lääkkeitä. Lähde pienentämään annosta pikkuhiljaa.

Anteeksi nyt, mutta mielesi on MITÄ??

Vierailija
9/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamalaa, ihanko melatoniinia joudut ottamaan?

Vierailija
10/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

melatoniiniin voi jäädä henkisesti koukkuun, kuten kaikkeen, vaikka perunaan...

Vierailija
11/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin muuhun tämä väite perustuu kuin naistenlehtien keskustelupalstaan?

Vierailija
12/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on B12-vitamiinin puutos, ei elimistö tuota melatoniinia, voisit kokeilla mittauttaa tuon arvon, jos vaikka unettomuutesi johtuisi siitä.

Vierailija
13/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap olisi "henkisesti koukussa" melatoniiniin, se olisi silti hyvä asia. Koska ap on ihan stressaantunut, ei ongelma ratkea ennen kuin stressitilaa saadaan laskettua ja nukkuminen ilman melatoniinia on edes mahdollista.

Jos totaalistressaantuneena lopetat vielä melatoniininkin ja yöunet jää nukkumatta, niin kohta on ongelma jo todella paha. Uni on tosi tärkeää, erityisesti stressaantuneelle!

Mä luulen ennemminkin että sä stressaat tuosta melatoniinistakin stressin vuoksi.

Vierailija
14/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös kuullut varoituksia joiltain, jotka ovat käyttäneet, että näin voi käydä.

Siksi en itse alkanut pahimmassakaan unettomuusvaiheessa käyttämään, vaikka lääkäri melatoniinia suositteli kokeilemaan. Nyt olen tyytyväinen, etten kokeillut, koska oikea syy uniongelmiini selvisi. En ainakaan sotkenut elimistöni omaa melatoniinintuotantoa, kun en lähtenyt kokeilemaan.

Vierailija
15/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös kuullut varoituksia joiltain, jotka ovat käyttäneet, että näin voi käydä.

Siksi en itse alkanut pahimmassakaan unettomuusvaiheessa käyttämään, vaikka lääkäri melatoniinia suositteli kokeilemaan. Nyt olen tyytyväinen, etten kokeillut, koska oikea syy uniongelmiini selvisi. En ainakaan sotkenut elimistöni omaa melatoniinintuotantoa, kun en lähtenyt kokeilemaan.

Miksi kuuntelet mieluummin "joitain" kuin lääkäriä?

Vierailija
16/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuuntelet mieluummin "joitain" kuin lääkäriä?

Siksi, että näillä henkilöillä oli omakohtaista kokemusta asiasta. Lääkäri kehotti kokeilemaan melatoniinia, kun ei osannut sanoa, mistä unettomuuteni johtuu. Täysin hakuammuntaa siis ja olisi ollut kohdallani turhaa, kun syy unettomuuteeni oli ihan muualla. Lääkärit nyt määräävät aina jotain lääkkeitä, kun eivät tiedä, mistä vaiva pohjimmiltaan johtuu. Ei hoideta syytä, vaan seurausta.

Vierailija
17/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 2-3x 1,9mg melatoniinia joka yö ja nukun 8-9 tuntia. Olen jatkuvasti stressaantunut työn takia. Jos yritän nukahtaa ilman melatoniinia, valvon helposti aamukolmeen tai -neljään. En vain saa unta.

Melatoniinin ei pitäisi olla sellainen, johon jää koukkuun, mutta onko jollain muuta tietoa? Olenko pysyvästi tuhonnut elimistöni?

Yritä vähentää annostusta pikku hiljaa. Muista myös liikunta raittiissa ulkoilmassa, se on tärkeää. Ei kuitenkaan liian myöhään illalla, koska silloin saatat käydä vielä liikaa kierroksilla nukkumaan mennessä.

Vierailija
18/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin muuhun tämä väite perustuu kuin naistenlehtien keskustelupalstaan?

Kyllähän melatoniinista jo jotkut lääkärit ja tutkijat varoittelevat. Vaarana on, että jos melatoniina syö pitkään, kehon oma melatoniinituotanto saattaa hiipua.

Tutkimustietoa ei  ole kuitenkaan vielä riittävästi, joten melatoniinin pitkään kestävän jatkuvan käytön turvallisuutta ei varmuudella tiedetä.

Vierailija
19/20 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri on määrännyt jatkuvaan käyttöön 3x3mg melatoniinia joka päivä päivällisaikaan ja olen syönyt sitä vuosia jo siihen aikaan kun pakkauksen ohjeessa varoiteltiin alle 50-vuotiaita syömästä melatoniinia. Jenkeissä voi ostaa ruokakaupasta 10 mg melatoniinitabletteja ja en ole kuullut, että siitä olisi koitunut joitain ongelmia.

Vierailija
20/20 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3-vuorotyötä, heräilen yöt lapseni kanssa ja oi kyllä.. ilman melatoniinia en pystyisi tätäkään vähää nukkumaan :( 

- väsynyt äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme