Missä olisit nyt, jos olisit lapseton?
?
Kommentit (15)
Kuollut.
Ihan rehellisesti tulin raskaaksi paskassa elämäntilanteessa, olin hyvin nuori, itsetuhoinen ja käytin paljon päihteitä. Plussan ilmestyttyä testiin, kävelin suoraan päivystykseen ja kerroin olevani raskaana ja tahtovani heti katkolle. Pääsin. Pääsin jonojen ohi. Lopetin viinan, opiaatit ja tupakan polton samalla kertaa.
Sen jälkeen sain apua ongelmiini, asuin vauvan kanssa pari ensimmäistä kuukautta vanhemmillani kunnes pääsin jaloilleni.
Päihteisiin en ole koskenut nyt 10 vuoteen. Itsemurhaa en ole edes miettinyt 10 vuoteen. Nyt olen työssäkäyvä, 3 ihanan lapsen äiti ja ihanan naisen vaimo.
Mistä sen voi tietää? Nyt olen jäämässä eläkkeelle ja odottelen innolla ensimmäistä pitkää kesää. Enköhän olisi suurin piirtein samassa tilanteessa myös siinä tapauksessa, että olisin jäänyt lapsettomaksi.
Haudassa matojen syötävänä tosin halusin polttohautauksen ja tuhkat ripoteltaisiin jonnekin. Tosin en minä nyttenkään tiiä kuinka pitkä elämä enää on. Toivottavasti kroppa jaksaa viel 5 vuotta
No aika vaikeahan tuollaista on tietää. Halusin lapsia ehdottomasti, joten olisin varmasti adoptoinut, jos en olisi muuten saanut, joten on vaikea edes kuvitella lapsetonta elämää omalla kohdallani. Ellen jostain syystä olisi voinut adoptoida, olisin varmaan aika masentunut. En tiedä olisinko tottunut tilanteeseen. Jos olisin terveen kirjoissa, niin varmaan olisin tällä hetkellä töissä, nyt olen muutaman päivän vapaalla, koska muualla opiskeleva lapseni tuli käymään kotona ja haluan olla hänen kanssaan mahdollisimman paljon, sillä seuraavan kerran näemme vasta kuukauden kuluttua.
Varmaan töissä.