Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen työssä, jossa minun pitäisi osata tehdä itselleni kokonaan uusia asioita virheettömästi.

Vierailija
28.11.2017 |

Miten toimia? Olen jo tehnyt virheitä, eikä niitä katsota hyvällä. Olen toisaalta vasta aloittanut, ja koko ajan tulee uutta. Tiedon kerääminen jostain etukäteen, omalla ajalla, ennen kuin ryhtyy töihin? Se on varmaan vaihtoehto? Tai samojen tai mahdollisimman samankaltaisten asioiden tekeminen työpaikan ulkopuolella?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työpaikalla on myös muita samassa tilanteessa, heillä näyttäisi sujuvan vähän paremmin kuin itselläni.

ap

Vierailija
2/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä toki jotain asioita jossa olen hyvä, kun olen kerta sinne päässytkin.

Mutta vaikealta tuntuu välillä kun on niin tyhmä ja osaamaton olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja potkuja pelkään jos en nopeasti opi.

ap

Vierailija
4/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ulospäin sanotaan että virheet ei haittaa, mutta sanattomasti näkee että oletus olisi ollut paljon paremmista tuloksista :'( En tiedä vaikuttaako sitten paineet ja oma suhtautuminen että virheitä tulee. Että saisinko samat asiat tehtyä paremmin omalla ajalla, ei-ahdistuneena. Verrattuna työpaikalla jossa näit pätevämpiäkin on ja keskeneräisiä tuloksia arvioidaan.

ap

Vierailija
5/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mikä työ niin autamme.

Vierailija
6/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän on nyt vaikea sanoa mitään, kun ei tiedä onko kyseessä joku hygieniajuttu jonka on pakko mennä just eikä melkein vai joku arkistoit paperin väärin päin kansioon.

Vierailija
7/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne yhtään tekijää, joka kykenisi 100 % virheettömään tulokseen.

Virheitä sattuu ja uudessa työpaikassa alussa sattuu varmasti. Jos et aivokirirurgi tms ole, niin tyhjä huoli pois. Opit kyllä. Työ tekijäänsä opettaa.

Vierailija
8/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hygieniajuttu, vaan mahdolliset haitat liittyvät lähinnä  kustannuksiin ja ammattiylpeyteen.

ap

Vierailija
9/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Tosin olen jo kuudetta vuotta tässä tehtävässä. Aluksi oli hankalaa ja tunsin ihan oikeasti painetta siitä että saatan saada monoa jos homma ei tapahdu. Kokosin silloin kuitenkin itseni ja systemaattisesti etsin ongelmakohdat ja niille ratkaisut.

Vierailija
10/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen it-alalla konsulttina ja sama homma, että jatkuvasti pitää oppia uutta "lennosta". Virheetöntä työtä ei tee kukaan, se on selvä joten siihen nyt on turha edes pyrkiä. Mutta tosiaan täytyy saada aikaan näkyvää tulosta vaikka ei olisi ikinä kuullutkaan jostain tekniikasta joka uudessa projektissa heitetään eteen.

Multa se vaatii kyllä runsasta opiskelua ja kokeilua vapaa-ajalla. Myyn itseni kuitenkin asiakkailleni osaavana konsulttina, enkä niin että "minä tulen tänne opettelemaan" joten minun vastuuni on hankkia itse se osaaminen mikä vielä puuttuu niin että selviän töistäni.

Vierailija
11/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Systemaattisesti olen minäkin ongelmakohtia etsinyt ja pyrin kehittämään. Mutta nytpä tuli omaa tekstiä lukiessa tunne, etten aio enää ottaa itseeni niin paljon, kun vaatimukset ovat tuollaiset. Teen toki parhaani ja olen vastuussa työstäni. Kauhuissani en jaksa enää olla vaan pitää huolen itsestänikin. Jos kohtuullisus ei työpaikalle riitä, sitten se ei riitä. Jaksan kuitenkin uskoa ja toivoa että asiat alkavat sujua.

ap

Vierailija
12/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tutkimustyötä yliopistolla ja kaikki pitäisi osata heti. Ei ole enää lupa olla aloittelija vaikka tekisi jotain ensimmäistä kertaa. Opettelu on tehtävä kotona, melkein kuin salaa.

Vierailija
13/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen tutkimustyötä yliopistolla ja kaikki pitäisi osata heti. Ei ole enää lupa olla aloittelija vaikka tekisi jotain ensimmäistä kertaa. Opettelu on tehtävä kotona, melkein kuin salaa.

Täällä it-alalla, ja tuo on tuttua tuo "salaa" opiskelu ja ylityön teko. Kaikki yrittävät antaa itsestään vaikutelmaa, että mulle nää on kaikki niin helppoja että työaika riittää ja ikinä, koskaan en tekisi ylitöitä ilmaiseksi tai käyttäisi vapaa-aikaa opiskeluun. Ja kuitenkin me lähes kaikki käytämme, ainakin kaikki "gurut". Joskus seurasin kehitystietokannasta toimintaa oman ilmaisen iltatyön teon ohessa, niin siellä ne kaikki muutkin oli klo 01 arkiyönä selvästi kehittämässä softaa, koska kehittäjien sovelluskoneilta tuli jatkuvasti kyselyitä tietokantaan...

Vierailija
14/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihi, voin kuvitella tuon "salaa" tekemisen.

Vierailija
15/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuulla kunniani ex-työpaikassa (sanelun purkua + avustavat taloushallinnolliset työt), jos satuin pienenkin virheen tekemään. Esim. jos kirjoitin jonkun lääkeaineen väärin, niin sain hirveät huudot. En lääkäriltä, vaan ihan kollegalta, joka itsekin teki samaa työtä kuin minä. Virheitä tekee kaikki! Riittää että tekee parhaansa.

Vierailija
16/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt vähän, oletko joku it-koodari vai toimistosiivooja.

Vierailija
18/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mikä?

Vierailija
19/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mikä?

Että pitääkö osata asiat virheettömästi.

Vierailija
20/21 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mikä?

Että pitääkö osata asiat virheettömästi.

En ole kumpikaan.

ap