Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärin mielestä lapsi on liian lihava, koulun terkkarin mielestä liian laiha!

Vierailija
28.11.2017 |

Ja tässä siis yritellään selvitellä lapsen päänsäryn syytä. Eilen oli semmoinen tk-reissu että huh, olin karata sen lääkärin kurkkuun kiinni mutta onneksi ensi viikolla päästään yksityiselle! Ehkä siellä on järkevämpi ihminen vastassa.
Tytöllä on kaksoisleuka, niin on isälläänkin, tulee miehen suvusta eikä liity mitenkään painoon. Tyttö on 140cm pitkä ja painaa 30 kg eli terkkarin mielestä liian vähän ja tk lääkärin mielestä liikaa!
Ja tämä taas liittyy päänsärkyyn.. miten?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä tuollaisia lääkäreitä löytyy, minä menin kerran kipeän kurkun kanssa lääkäriin ja sain saarnan painostani. Kyllä , olen läski, mutta voisitteko tohtori nyt kurkata kurkkuuni kiitos!

Tuntuu, että jos on lihava tai mielenterveysongelmainen niin kaikki vaivat johtuvat niistä.  Mene vaikka molemmat kädet poikki  hakemaan apua, se johtuu koska olet lihava tai bibolaarinen tai masentunut.

Itseasiassa monesti jatkuva flunssakierre tai sairastelukierre on sidoksissa lihavuuteen. Kun olin sairaalloisen ylipainoinen olin jatkuvasti kipeä, saikkua hain monen monta kertaa yhden talven aikana kurkunpääntulehdukseen.... keväällä sairaanhoitaja vihjaisi että olenko painoa yrittänyt pudottaa. Loukkaannuin tietenkin sydänjuuriani myöten mutta syksyllä tein elämäntapamuutoksen, aloitin liikunnan ja aloin syömään terveellisesti. Paino putosi 35kg... ja sairastelukierre loppui sen sileän tien!!!! :O 

Toki ylipainoisellakin voi olla terveelliset elämäntavat mutta uskallan väittää että harvemmin. 

Höpö höpö. Flunssakierre ja sairastelukierre voi johtaa lihavuuteen. Tietysti jos on diabeetikko tai stressaantunut, niin silloin taudit iskevät helpommin. Mikäli olet ahdistunut lihavuudesta, niin olet silloin myös stressaantunut, jolloin sairastut myös helpommin. Eli syy on silloin stressi, ei lihavuus. Onnittelut kuitenkin laihduttamisesta. Mikäli paino pysyy yli 5v niin olet ehkä selvillä vesillä.

On pysynyt pian 10 vuotta mutta en silti ole millään selvillä vesillä sillä minulla on pcos ja olen lihavuuteen taipuvainen, kilot ns. kerääntyy helposti jos ruokavalio on vääränlainen (höttöhiilaripitoinen). Oikealla ruokavaliolla pääsen siis jo pitkälle vaikka todellinen herkkusuu olenkin :o) 

Vierailija
22/22 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankkaatte täällä jostain ylipainon ja sairauksien välisestä korrelaatiosta, kun Ap:n lapsi ei selvästikään ole ylipainoinen? BMI:n mukaan on alipainoinen. En tosin tiedä voiko sitä soveltaa lapsiin, eli varmaan lapseksi on normaalipainoinen. Typerä lääkäri jos tekee päätelmän ylipainosta kaksoisleuasta (rakenteellinen juttu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla