Olisiko sinulla hetki aikaa keskustella Jeesuksesta?
Monesti kuulee tuota kysyttävän kun käppäilee kaikessa rauhassa kaupungilla. Sitä olen miettinyt että miksi aina halutaan keskustella Jeesuksesta eikä koskaan Jumalasta? Olisi hauskempaa puhua Jumalasta.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Mua rupesi jo otsikko naurattamaan. Tuli mieleen se Siskonpedin sketsi.
Ei ole vaikeaa pilkata muita, mutta vaikeampaa onkin kunnioittaa ja arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. Tie Isän luo käy vain Jeesuksen armon kautta. Jeesus on Jumala
Juuri oikea vastaus.
Siunausta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. Tie Isän luo käy vain Jeesuksen armon kautta. Jeesus on Jumala
Juuri oikea vastaus.
Siunausta!
Siunausta myös sinulle!
Avatkaas hiukan tuota väittämää siitä että Jeesus olisi Jumala. Olen ollut siinä uskossa että Jumala on Jeesuksen isä.
En tuhlaa aikaani keskustelemalla historiallisista mahdollisesti kuvitteellisista henkilöistä. Ne ei kiinnosta minua.
Vierailija kirjoitti:
Avatkaas hiukan tuota väittämää siitä että Jeesus olisi Jumala. Olen ollut siinä uskossa että Jumala on Jeesuksen isä.
Oli Jeesus jumala tai ei niin itseäni askarruttaa Matteuksen evankeliumissa Jeesuksen puhe "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". Tämä ja muut uuden testamentin kohdat mielestäni kertovat että ei Jeesus ole meidän suomalaisten vapahtaja ollenkaan. Samoin kuin ei vanhan testamentin jumala ole meidän jumalamme vaan heidän. Viidennessä Mooseksen kirjassa asia sanotaan aivan selvästi
"Kun Korkein jakoi kansoille maat,
kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
hän määräsi kansojen asuinsijat
ja kullekin oman jumalan.".
Vierailija kirjoitti:
En tuhlaa aikaani keskustelemalla historiallisista mahdollisesti kuvitteellisista henkilöistä. Ne ei kiinnosta minua.
Kiva, että kuitenkin osallistuit keskusteluun.
Uskovainen kysyi Juha Miedolta ”olisiko sinulla hetki aikaa keskustella jeesuksesta?”
Mieto vastasi: ”Olisiko sinulla hetki aikaa keskustella puusuksesta?”
Pilkka on halpaa, helppoa eikä vaadi mitään. Ei tarvitse omata mitään vaihtoehtoa, ei tarvitse vaivautua mihinkään. Joka tomppeli osaa pilkata ja nälviä. Minua kiinnostaa se joku muu, jolla on jotain.
Jeesus sanoi, että aina on niitä, joille ei kelpaa fanaattinen askeetikko, ei liberaalimpi viininjuoja, ei iloinen ralli, ei itkuvirsi. Aina kuuluu sama valitus.
Tämä on minusta yksi Jeesuksen hienoimpia maalliseenkin elämään liittyviä opetuksia.
Puhuin Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Se oli todella hauska!
Vierailija kirjoitti:
Uskonasioille on helppo nauraa, mutta kuinka kauan?
No niin kauan kuin hihhulit satujansa kertovat, veikkaan.
Muinaispersialainen Mitra on paljon mielenkiintoisempi uskonnollinen hahmo.
Myös hän syntyi neitsyt äidin lapsena. Kolme tietäjää vieraili hänen luonaan syntymän jälkeen. Hänet myös teloitettiin ristillä ja myöhemmin heräsi kuolleista.
Aivan uskomatonta yhteensattumaa!!
Hannu kirjoitti:
Oli Jeesus jumala tai ei niin itseäni askarruttaa Matteuksen evankeliumissa Jeesuksen puhe "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö". Tämä ja muut uuden testamentin kohdat mielestäni kertovat että ei Jeesus ole meidän suomalaisten vapahtaja ollenkaan. Samoin kuin ei vanhan testamentin jumala ole meidän jumalamme vaan heidän. Viidennessä Mooseksen kirjassa asia sanotaan aivan selvästi
"Kun Korkein jakoi kansoille maat,
kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
hän määräsi kansojen asuinsijat
ja kullekin oman jumalan.".
Suosittelen käännöstä 33/38. Ei sitä uudempaa väännöstä.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu Jumalasta/jumalista olisi liian monipolvista julkisella paikalla käytäväksi. Jeesus on kompakti.
Vierailija kirjoitti:
Muinaispersialainen Mitra on paljon mielenkiintoisempi uskonnollinen hahmo.
Myös hän syntyi neitsyt äidin lapsena. Kolme tietäjää vieraili hänen luonaan syntymän jälkeen. Hänet myös teloitettiin ristillä ja myöhemmin heräsi kuolleista.
Aivan uskomatonta yhteensattumaa!!
Vanha usko parempi kuin pussillinen uusia. Mitäs sitä uudella syntytarinalla kun vanha tuttu uppoaa paremmin.
Mulle tuli taas mieleen se Ketosen ja Myllyrinteen sketsi,jossa ne sellaset mustiin pukeutuneet goottityypit kiersi ovelta ovelle kysymässä, että hei haluaisitteko keskustella Luciferista...