Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ammattiin voi enää vaihtaa ravintola-alalta, kun ikää lähemmäs 35v?

Vierailija
27.11.2017 |

Tämä on sellainen ala, jota ei arvosteta muilla aloilla eikä oikein mitään mahdollisuutta vaihtaa muihin hommiin tällä koulutuksella ja työkokemuksella. Olen siis tarjoilija/vuoroesimies.
Hoitoala tai sosiaaliala ei ole vaihtoehto, eikä myyntityö.

Onko muita samassa tilanteessa olleita, ja mitä olette tehneet? Olen valmis myös hankkimaan uuden tutkinnon, mutta ikä mietityttää ja kun kokemus on vain ravintola-alalta..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat pois alalta?

Jos olet kyllästynyt tarjoiluun, mutta haluat pysyä alalla, niin vaihda keittiöön? Sitten matkailuala, kuten jo joku ehdottikin. Hotellivirkailija? Kerrossiivooja?

Olen siis kyllästynyt koko alaan, en vain tarjoiluun. Eli ei keittiöhommia, yhtä kurjaa työtä sekin, asiakaskontakteilta tosin välttyy.

Haluan pois raskaasta, fyysisestä vuorotyöstä meluisassa ympäristössä. Terveys tässä menee.

Siivous, hotelliala ja matkailu on lopulta aika samntyyppistä kuin tarjoilu. Huonosti palkattua, raskasta vuorotyötä, koko päivä jalkojen päällä. Matkailu työllistää vaikeasti, enkä ole valmis sesonkityöhön. Yhden talven kokeilin.

Vierailija
22/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat pois alalta?

Jos olet kyllästynyt tarjoiluun, mutta haluat pysyä alalla, niin vaihda keittiöön? Sitten matkailuala, kuten jo joku ehdottikin. Hotellivirkailija? Kerrossiivooja?

Olen siis kyllästynyt koko alaan, en vain tarjoiluun. Eli ei keittiöhommia, yhtä kurjaa työtä sekin, asiakaskontakteilta tosin välttyy.

Haluan pois raskaasta, fyysisestä vuorotyöstä meluisassa ympäristössä. Terveys tässä menee.

Siivous, hotelliala ja matkailu on lopulta aika samntyyppistä kuin tarjoilu. Huonosti palkattua, raskasta vuorotyötä, koko päivä jalkojen päällä. Matkailu työllistää vaikeasti, enkä ole valmis sesonkityöhön. Yhden talven kokeilin.

No kokeile sinä, jos pääset datanomiksi ja sitä kautta eteenpäin. Sitä minä ajattelin seuraavaksi. Koodata voi vaikka kuolinvuoteellaan, jos aivot toimii ja joku ruumiinosa liikkuu...😀. En ainakaan siivoa lopun ikää, tai se ikä on lyhyt.

Onhan sitä yhtä sun toista, ota selvää aikuiskoulutuksesta. Niissä vain on huonoa, että käytännössä pitää olla työ- tai harjoittelupaikka, missä tehdä näytöt. Ehkä sellainen löytyy kun ensin selvittää itselleen, mitä haluaa.

Olen varmuuden vuoksi lukenut yo-tutkinnon aikuislukiossa, se oli kivaa ja suositeltavaa.N n.45 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sellainen ala, jota ei arvosteta muilla aloilla eikä oikein mitään mahdollisuutta vaihtaa muihin hommiin tällä koulutuksella ja työkokemuksella. Olen siis tarjoilija/vuoroesimies.

Hoitoala tai sosiaaliala ei ole vaihtoehto, eikä myyntityö.

Onko muita samassa tilanteessa olleita, ja mitä olette tehneet? Olen valmis myös hankkimaan uuden tutkinnon, mutta ikä mietityttää ja kun kokemus on vain ravintola-alalta..

Aloitin 32-vuotiaana opiskelemaan tradenomin tutkintoa juridiikkaan liittyvältä alalta. Pääsin alan toimistohommiin jo 1v opintojen jälkeen. Valmistuin 35-vuotiaana ja ryhmässämme oli todella monta minua vanhempaa opiskelemassa tutkintoa. Osa oli jo alalla, osa oli vaihtamassa ihan eri alalta. Koskaan ei ole liian myöhäistä, jos vaan on päätä opiskella :)

Vierailija
24/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mihin vaan, vaikka opiskelisit 5-7vuotta ehdit tehdä töitä vielä ainakin 25v.

Vierailija
25/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

65-35 =30v.

Mitä haluat tehdä 30 vuotta?

Ja et välttis vielä 65v pääse eläkkeelle.

Putkimies?

Kiinteistövälittäjä?

Insinööri?

Kukkakauppias?

Kissakahvilan pitäjä?

Itse en halua olla mikään muu kuin lastensairaanhoitaja, ikinä.

Vierailija
26/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee opiskeleen liiketaloutta ja pankkiin,kirjanpitäjäksi yms.

Vierailija
27/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Kaikki pääsee. Myös oppimisvaikeudet huomioidaan ei haittaa pääsyä

Vierailija
28/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähih kirjoitti:

Eikä äo 5.

Vierailija
29/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähih kirjoitti:

No itse asiassa kehitysvammaiselle tuttavalleni oltiin sanottu, ettei ole mahdollista. Mikä tosin yllätti minua.

Vierailija
30/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulusta tekniikan ja kaupan alat, reipasta opiskelua hyvällä motivaatiolla ja hyvin valitut harjoittelupaikat niin etköhän pääse pois raflahommista.

En tiedä taustaasi, taipumuksiasi tai kylyjäsi, mutta lääkäriksi opiskelu myös kannattaa. Mutta sisäänpääsy ei välttämättä tapahdu sormia napsauttamalla. Hampaalle ehkä hivenen helpompi päästä.

Sote-alat on samanlaista huonosti palkattua raatamista ja palvelua yötä myöten kuin ravintola-alakin, ei kannata.

Vierailija
31/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi tärkeä kysymys näihin uraspekulaatioihin. Onko pitkä matikka luettu?

Ilman tuota pitkää matikkaa ja rajauksellasi on enää aika rajoitetusti suositeltavia mahdollisuuksia.

Vierailija
32/32 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän sulla ole enää kuin neljännesvuosisata työikää jäljellä...

Asetu vaan kiikkutuoliin odottamaan eläkeikää.