Näetkö toistuvia unia samoista paikoista, joita ei kuitenkaan ole olemassa?
Viime yönä näin unta, että olin kampaajalla. Herätessäni hetken aikaa muistelin tuota kotikaupungissani sijaitsevaa kampaamoa, jossa en ole vuosiin käynyt. Siten havahduin kunnolla ja tajusin, ettei tuota kampaamoa ole oikeasti olemassa. Olen kuitenkin nähnyt usein unta samasta kampaamosta. Aivan samanlaisena ja samassa paikassa sijaitsevana.
Näen myös säännöllisesti unta neljästä eri rautatieasemasta. Unissani nämä asemat sijaitsevat aina jossain päin Keski-Eurooppaa. Olen matkustellut paljon, mutta en ole ikinä käynyt noilla asemilla.
Samoin unissani esiintyy lähes kuukausittain tietty lentokenttä ja laivaterminaali. Kumpaakaan ei ole olemassa.
Näkeekö muut toistuvasti unta jostain paikasta, jota tietääksenne ei ole olemassakaan?
Kommentit (4)
Näen silloin tällöin unta eteläeurooppalaisista rantalomapaikoista joita ei ole olemassa. Näen usein unessa myös ko. saaren kartan.
Vierailija kirjoitti:
Näen toistuvasti unta erilaisista koulurakennuksista joita ei ole olemassakaan, edes niitä paikkoja joissa ne unessa ovat ei ole olemassa. Rakennus ei kyllä säily samana unesta toiseen vaan muuttuu jatkuvasti ja yhdistelee erilaisia elementtejä niistä kouluista ja opistoista joita olen käynyt.
Minun unissani esim. nuo rautatieasemat ovat nimenomaan ihan samanlaiset rakennukset. Yhdessä käyn usein unessa vessassakin ja se on aina saman pitkän käytävän päässä ovelta vasemmalleja siellä on kassatäti rahastamassa. Tämä tuntuu niin creepyltä, kun nuo paikat alkavat tuntua jo niin tutuilta.
Minä näin unta eräästä maisemasta ja tiestä jota kävelin. Tiesin että mäen jälkeen näen kotini. Vuosia myöhemmin kävi ilmi että isoisäni oli asunut tuollaisessa paikassa 1900-luvun alussa. Kuvia ei valitettavasti tuosta paikasta ollut.
Näen toistuvasti unta erilaisista koulurakennuksista joita ei ole olemassakaan, edes niitä paikkoja joissa ne unessa ovat ei ole olemassa. Rakennus ei kyllä säily samana unesta toiseen vaan muuttuu jatkuvasti ja yhdistelee erilaisia elementtejä niistä kouluista ja opistoista joita olen käynyt.