Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiksuin tapa järjestää lyhytaikainen vähäinen päivähoito?

Vierailija
27.11.2017 |

Olen kotihoidontuella mutta tarvitsen kevääksi opiskeluaikaa n. 12-15h viikkoon (+illat). Lapsi on n. 1.5v vanha. Olen yrittänyt etsiä meille hoitajaa kotiin, mutta näyttää siltä ettei onnistu. En tiedä onko vähäiset tunnit syy sille, että halukkaita ei ole... Onko mitään muita ideoita? Päivähoito tulee ylivoimaisesti kalleimmaksi eikä paikasta ole mitään takeita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri samaa ensi syksyksi. Luulen, että meille paras vaihtoehto on joko päiväkoti tai perhepäivähoito, mutta keväällä kun meidän kunta järjestää tutustumistilaisuuden eri hoitovaihtoehtoihin, niin kyselen millaisia vaihtoehtoja kannattaa miettiä.

Kuulisin mielelläni jos jollain olisi jotain vinkkejä.

Vierailija
2/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri samaa ensi syksyksi. Luulen, että meille paras vaihtoehto on joko päiväkoti tai perhepäivähoito, mutta keväällä kun meidän kunta järjestää tutustumistilaisuuden eri hoitovaihtoehtoihin, niin kyselen millaisia vaihtoehtoja kannattaa miettiä.

Itse olin tuota lastenhoitajaa toivonut. Kyse on niin vähäistä tunneista että ne olisi työnantajakuluineen suunnilleen maksanut kotihoidontuella, mitä saan käteen 580e/kk.

Hoitotarve on 3-4kk lyhyt päivä 3-4x viikossa. Jos otamme PK paikan menetän kotihoidontuen ja maksan hoitomaksut. Esikoinen on eskarissa, joten paikan pitäisi olla sama missä hän on tai pääosa ajasta menee kuskailuun eikö sitä opiskeluaikaa jää. Lisäksi päivähoidon ongelma on se, että taudit kiertää. Hyvällä lykyllä ollaan 3kk hoidosta 1.5kk sairaana kun kotihoidossa ollut lapsi siirtyy isoon ryhmään. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin varhaiskasvatuskerho, jos natsaisi aiktaulujen kanssa? Kuinka pitkästä aikavälistä kyse, jos talous kestää niin isyysvapaa?

Päiväkodissakin voi pitää puolipäiväisenä, mutta ymmärrän kyllä että jos on vain parista kuukaudesta kyse niin eivsen tähden huvita laittaa..

Itse yrittäisin vielä lastenhoitajaa eri foorumeilta, oppilaitokset jne.

Vierailija
4/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin varhaiskasvatuskerho, jos natsaisi aiktaulujen kanssa? Kuinka pitkästä aikavälistä kyse, jos talous kestää niin isyysvapaa?

Päiväkodissakin voi pitää puolipäiväisenä, mutta ymmärrän kyllä että jos on vain parista kuukaudesta kyse niin eivsen tähden huvita laittaa..

Itse yrittäisin vielä lastenhoitajaa eri foorumeilta, oppilaitokset jne.

No kerhoon on alaikäinen valitettavasti... Päivähoito tulee tosi kalliiksi kun menettää sen 580e+maksaa hoitomaksua n. 120e kk. Isyysvapaat on jo pidetty, mies ei voi kotihoidontuelle kyllä jäädä kun minä en saa palkkaa...

Vierailija
5/5 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuota lastenhoitajaa toivonut. Kyse on niin vähäistä tunneista että ne olisi työnantajakuluineen suunnilleen maksanut kotihoidontuella, mitä saan käteen 580e/kk.

Hoitotarve on 3-4kk lyhyt päivä 3-4x viikossa. Jos otamme PK paikan menetän kotihoidontuen ja maksan hoitomaksut. Esikoinen on eskarissa, joten paikan pitäisi olla sama missä hän on tai pääosa ajasta menee kuskailuun eikö sitä opiskeluaikaa jää. Lisäksi päivähoidon ongelma on se, että taudit kiertää. Hyvällä lykyllä ollaan 3kk hoidosta 1.5kk sairaana kun kotihoidossa ollut lapsi siirtyy isoon ryhmään. .

Joo, itse saan vain hoitorahaa ja meille tulisi täydet maksut tarkasta. Hoitotarve on 15-20h/vko. Hoitaja olisi todennäköisesti hieman kalliimpi vaihtoehto, mutta asumme sen verran syrjässä, että hoitajan löytäminen on todella vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi