Ihan kuin korva olisi tukossa
Onko kokemusta omien korvien putsaamisesta. Ohjeita löytyy netistä mutta onko omaa kokemusta?
Alkaa mennä hermot kun päässä kaikuu kun puhuu. Jo viikon päivät ollut tämä kuulohäiriö. En tiedä olisiko kivuton korvatulehdus. Aavistuksen pistää korvaan kun esim. haukottelee. Tämä tukkoisuus tuli yhtäkkiä yöllä ja ilmeni aamulla.
Pitääko varata aika lääkäriin että saisi korvan putsattua?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Osta korvatippoja esim. Remo wax, käytä ainakin 3päivää.
Kiitos.
Pitää kokeilla. Jotain pitää kokeilla kun väsyttää tämä jatkuva tilanne. Sitten vielä kun tekee mieli rassata sitä korvaa niin olo vaan pahenee.
ap.
Tuttavan korvatulehdus oireili noin.
Remo vaxin käyttöohjeessa sanottiin että ei saa käyttää jos korva on tulehtunut tai vuotaa eritettä. Joten pitää nyt miettiä että onko sittenkään oikea aine kun jotain eritettä ehkä tuli muutama päivä sitten ja aavistus tuota kipua kuten esitin.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavan korvatulehdus oireili noin.
Pitäisi varmaan tilata aika lääkäriin.
ap.
Mulla meni -16 keväällä toisesta korvasta kuulo. Tuntu että on tukossa, ja oikeasti ei paljoa mitään kuullut. Menin parin päivän jälkeen terkkariin, jossa hoitaja yritti eka vedellä/suolaliuoksella huuhdella --> ei auttanut. Käski ostamaan + laittamaan jotain liuotustippoja ja tulemaan seuraavana päivänä uudestaan. Tein näin ja seuraavana päivänä hoitajan taas huuhdellessa aukesi ja puhdistui.
Eli suosittelen menemään näyttämään sitä jollekin. Varsinkin jos sulla kerran tulee eritettä/vähän kipua (itselläni ei kai pahemmin kipuillut, muistaakseni).
Homma meni näin että koska luin etukäteen tuon remowaxin käyttöohjeen niin säikähdin sen käyttämistä koska en tiennyt onko sitä korvatulehdusta vai ei:
Pääsin terveyskeskukseen ensiapuun parissa päivässä ja oli tarkoitus katsoa onko korvatulehdusta. Hoitsu ei kuitenkaan nähnyt tätä koska korva oli tukossa. Laittoi tippoja (lääkärin konsultoimalla) että seuraavana päivänä lääkäri huuhtelee. Tänään sitten lääkäri katsoi korvaa ja sanoi ettei voi imeä kun on niin kova tulppa ja sovittiin että haen apteekista Remowaxia ja huuhtelen korvan itse.
Lääkäriin pääsin 10 minuuttia etuajassa. Oli venäläistaustainen naislääkäri. Homma oli ohi 3 minuutissa ja lääkäri jäi kirjaamaan tietoja kun oven suljin.
Remowaxia ei voi käyttää jos korvassa on ilmiselvä korvatulehdus mutta ilmeisesti liittyy siihen että onko korvassa reikä. Ainakin hoitaja kysyi vaan tämän ennen korvatippoja. Tässä helposti haksahtaa. Onko korvassa korvatulehdusta? En tiedä! = Remowaxia ei voi käyttää jos kirjaimellisesti käyttöohjeet tulkitsee.
Mitä tästä opimme? Jos on korva tukossa niin menee ja hakee Remowaxia apteekista. Itse otin sen missä on se kumipumppu jolla korva huuhdellaan myöhemmin lämpimällä vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Homma meni näin että koska luin etukäteen tuon remowaxin käyttöohjeen niin säikähdin sen käyttämistä koska en tiennyt onko sitä korvatulehdusta vai ei:
Pääsin terveyskeskukseen ensiapuun parissa päivässä ja oli tarkoitus katsoa onko korvatulehdusta. Hoitsu ei kuitenkaan nähnyt tätä koska korva oli tukossa. Laittoi tippoja (lääkärin konsultoimalla) että seuraavana päivänä lääkäri huuhtelee. Tänään sitten lääkäri katsoi korvaa ja sanoi ettei voi imeä kun on niin kova tulppa ja sovittiin että haen apteekista Remowaxia ja huuhtelen korvan itse.
Lääkäriin pääsin 10 minuuttia etuajassa. Oli venäläistaustainen naislääkäri. Homma oli ohi 3 minuutissa ja lääkäri jäi kirjaamaan tietoja kun oven suljin.
Remowaxia ei voi käyttää jos korvassa on ilmiselvä korvatulehdus mutta ilmeisesti liittyy siihen että onko korvassa reikä. Ainakin hoitaja kysyi vaan tämän ennen korvatippoja. Tässä helposti haksahtaa. Onko korvassa korvatulehdusta? En tiedä! = Remowaxia ei voi käyttää jos kirjaimellisesti käyttöohjeet tulkitsee.
Mitä tästä opimme? Jos on korva tukossa niin menee ja hakee Remowaxia apteekista. Itse otin sen missä on se kumipumppu jolla korva huuhdellaan myöhemmin lämpimällä vedellä.
Siis ap.
Paksu hämähäkkiäiti siellä valmistautuu munimaan.
En tiedä pitääkö mennä yksityiselle lääkärille. Kai siinä on joku raja että kuinka paljon asiakas itse voi korviaan ronkkia.
Ottaa päähän etten hoksannut sanoa lääkärille että vuosia sitten minulla oli korvatulehdus ja tärykalvo puhkesi omia aikojaan enkä käynyt lääkärissä. Myöhemmin olen kuullut että jos puhkeaa niin voi jäädä jotain mudonmuutosta joita ehkä joutuu myöhemmin operoimaan. Elikkä kun hoitohenkilökunta kerkiää katsomaan asiakkaan korvaa maksimissaan n. 2 sekuntia niin olisiko nyt tullut joku virhepäätelmä että korva on tukossa vaikka ei olekkaan.
Vi**u, vit**u......
Osta korvatippoja esim. Remo wax, käytä ainakin 3päivää.