Mikset käy mittauttamassa ammattilaisella että saisit oikean kokoiset rintaliivit?
Kommentit (41)
Osaan itsekin mitata ja minuĺla on oikean kokoiset liivit. Kannattaa myös sovittaa kaupassa.
Minulla on pienet rinnat ja kuljen joko ilman rintsikoita tai kevyillä urheiluliiveillä.
Olen mittauttanut monta kertaa.
Valitettavasti mittaavat aina ympärysmitan liian tiukaksi. Muuten kyllä istuu hyvin liivit ja koko on täydellinen. Ne on vaan aina niin tiukat, ettei ole kiva käyttää.
Sit vaan sanovat liikkeessä, että ne löystyy käytössä. Edelleen odottelen löystymistä ja liivit on jo 2-4 vuotta vanhat. On siis useampia eri aikoina ostettuja ja joka kerta mitattu. Ostettu myös eri liikkeistä.
Mistähän sellaisen ammattilaisen löytäisi. Funky lady ja change ovat poissuljettuja. Käytän yleensa C/D85 kokoa. Nämä nykyiset liivit ovat kauheita ämpäreitä ja ns. puolikuppeja ohuilla olkaimilla on vaikea löytää. Käyttäisin myös mielelläni arjessa kaarituettomia, joita ennen löytyi ihan tukevina. Tietääkö kukaan hyvää nettikauppaa, mistä saisi hyvännäköisiä liivejä. Em. asiantuntijakaupat mittaavat ympärysmitan niin kireäksi ettei pysty hengittämään. Siihen sitten yhdistettynä ämpärinkokoinen kuppi ja hintaa 80e. Ei kiitos.
Koska kahden mitan ottaminen ei vaadi ammattilaista...
Ehkä diplomi-insinööri osaa yhdet rintaliivit itsekin ostaa.
Koko vaihtelee silti valmistajan mukaan.
Olen juuri tämän alan ammattilainen ;D
Minulla on oikean kokoiset liivit. Ja ne täytyy sovittaa hankkiessa aina. Eri kauppojen mitoitukset ovat erilaiset. Hm:n 75D on eri kuin Kappahl 75D
Koska ne mittautetut liivit syöpyvät ihrani sisään. Ympärysmitta on jopa läskille järkyttävä eli 80 cm, mutta myyjän mielestä 70 cm on se napakka ja oikea, kunhan kuppikoko vaihdetaan B:stä D:hen. Muuten mukavat, mutta liivien jättämät jäljetä näkyvät kehossani vielä 8 tuntia liivien riisumisen jälkeen, kangas hiertää ihon pienille nirhaumille ja olo on kamala. Mutta mittausten mukaan liivit ovat täydelliset, minä vain en mahdu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikean kokoiset liivit. Ja ne täytyy sovittaa hankkiessa aina. Eri kauppojen mitoitukset ovat erilaiset. Hm:n 75D on eri kuin Kappahl 75D
Sen näkee silmälläkin mikä on oikea koko. Nykyään ei vaan ole mitään värikkäitä ja kivoja ohutolkaimisia liivejä vähnkään isommissa kokonumeroissa. Kauheita mummoämpäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen näkee silmälläkin mikä on oikea koko. Nykyään ei vaan ole mitään värikkäitä ja kivoja ohutolkaimisia liivejä vähnkään isommissa kokonumeroissa. Kauheita mummoämpäreitä.
En minä ainakaan näe, varsinkaan ympärysmittaa. Ja rintsikoiden mallikin vaikuttaa sopiiko ne itselle.
Aina olen ostanut liikkeestä, mutta eipä se ole silti sopivuutta taannut. Pahin epäonnistuminen oli niin huonosti istuvat liivit, että kumpaankin kainaloon tuli päivän käytön jälkeen mustelmat kun kaarituet painoivat. Tissit on kieltämättä kyllä tosi isot ja olen varmaan muutenkin vähän hankalan mallinen kun on niin luisut hartijat, ettei olkaimetkaan pysy koskaan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten näe. Meidän naisten rinnat ovat myös jokaisella omanmalliset, joten sitä suuremmalla syyllä sovittaminen on ehdottomasti kannatettavaa. Vain siten on edes mahdollisuus löytää hyvin istuvat liivit.
Muistan lukeneeni, että ammattilaisten mielestä suurimman virheen naiset tekvät juuri siinä, että eivät sovita niitä liivejä. Kaiken huipuksil ähes koko elämä mennään samalla koolla, vaikka paino - ja rintojen muoto muuttuisikin.
Itse sovitan aina huolellisesti ja puen puseronkin päälle. Liikun sovituskopissaa varmistakseni istuvuuden myös liikkuessa. H 75 on kokoni,merkistä ja mallista tosin riippuen.
Muuten, liivien olkainten ei ole tarkoitus kannatella rintola, vaan ninomaan sen napakan ympärysmitan.
Koska osaan ostaa vaatteeni ihan itse. En tarvitse "ammattilaista" mittaamaan itseäni muidenkaan vaatteiden suhteen, tiedän kyllä kokoni ja osaan myös sovittaa ennen ostamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen mittauttanut monta kertaa.
Valitettavasti mittaavat aina ympärysmitan liian tiukaksi. Muuten kyllä istuu hyvin liivit ja koko on täydellinen. Ne on vaan aina niin tiukat, ettei ole kiva käyttää.
Sit vaan sanovat liikkeessä, että ne löystyy käytössä. Edelleen odottelen löystymistä ja liivit on jo 2-4 vuotta vanhat. On siis useampia eri aikoina ostettuja ja joka kerta mitattu. Ostettu myös eri liikkeistä.
Et sattuisi muistamaan mitä merkkiä ovat ei löystyvät liivisi? Minulla on ongelma kun ne aina lörpsähtää.
Mua ei kiinnosta myyjän mielipide, osaan itse ostaa sellaiset jotka ovat mukavat päällä.Itsehän minä niitä liivejä käytän eikä se myyjä.
Kävinpäs kerran alusvaateliikkeessä kysymässä, että joskos voitaisiin mittailla hieman ja etsiä muutamat sopivat liivit itselleni. Myyjä sanoi, että ei heillä kyllä mitään höpöhöpömittauksia tarjota asiakkaille, mutta kattele jos jotain kivaa löytyis.
Tyhjin käsinhän sitä tuli kotimatkalle lähdettyä.
Minkähänlainen koulutus ko. ammattimittaajilla on?
Se on Sama kun ostaisit itselle joka vuosi kireät pallisuojat. Jos lihot kilon niin se suoja puristaa ja jos laihdut se roikkuu ja hiertää. Olen siis päättänyt olla ostamatta niitä. Käytän ihan vaan urheiluliivejä tai ilman mitään. Pikkuhousuissa alkaa myös olemaan sama ongelma. En tykkää liian löysistä enkä oikeastaan tykkää kiristämään. Eli olen vissiin luonnonlapsi. T:n27
En käytä rintaliivejä.