Siis onko mitään mahdollisuuksia saada rahoja takaisin huijatusta tori.fi-ostosta? Ja jos, niin kuinka pian?
Kyseessä Iphone 8, josta maksoin 700 e!! Uutena kyseistä puhelinta ei siis saa alle 1100 e mitä olen tutkinut. Myyjä väitti ainoastaan kokeilleensa puhelinta, muttei tykännyt siitä joten myi sen pois. Tarjous tuntuikin vähän liian hyvältä ollakseen totta, mutta päätin luottaa myyjään. Puhuttiin valmiiksi jo kaikki, että hän laittaa puhelimen postipakettina ja se sitten saapuisi lähelläni olevaan Smartpost-luukkuun. Myyjä ei muka uskaltanut lähettää puhelinta ennen maksua, koska niin arvokas tuote kyseessä, että on valtava menetys jo ostaja ei maksakaan. Samalla harmitteli siinä, että asumme niin kaukana, ettemme voi hoitaa asiaa kasvokkain. Kaiken tämän takia hän vaikutti minusta luotettavalta, koska minkäs hän sille voi, kun minä ostajana asun liian kaukana.
Maksustani on kuitenkin jo pari viikkoa aikaa ja heti maksuni jälkeen hän esti minut. Ennen sitä viestittelimme paljon, joten hän sai luottamukseni. Nyt pelkään pahinta. Minulla ei todellakaan ole varaa ostaa uutta Iphone 8, mikä harmittaa todella. Muutenkin tällainen aivan turha äkillinen rahanmeno juuri ennen joulua on todella syvältä!!
Voisitteko rakkaat ihmiset neuvoa, että mitä tässä nyt kannattaa tehdä? :( Onko mitään toivoa saada menetettyjä rahoja takaisin ja jos, niin miten pian? Mietin, ehtisikö rahat takaisin jouluksi jos niitä edes voi saada takaisin? Ylipäänsä miten kauan tällaisessa tapauksessa tulee odotella? Kaksi viikkoa tosiaan nyt on tuosta maksusta ja erityisesti epäilen huijatuksi tulemista tuon estetyksi tulemiseni vuoksi.
Kommentit (6)
Tee rikosilmoitus petoksesta.Luultavasti et ole ainoa ketä on huijannut,ja poliisi sitten hoitaa asian eteenpäin.Rahojasi tosin tuskin takaisin saat.
Tee heti ensimmäisenä rikosilmoitus poliisille!
Rikosilmoitus heti ja kopiot toisille lähettämistänne viesteistä mukaan. Googlasitko myyjän nimen ja tilinumeron ennen maksamista? Samalla henkilöllä voi olla useita muitakin huijauksia.
Anteeksi mutta kuka nykypäivänä antaa tuntemattomalle satoja euroja kun olisi mahdollisuus postiennakkoon?
Minulle kävi vähän vastaavastibjoskus vuosia sitten, tein rikosilmoituksen, mutta sinne se meni tämän huijarin velkojen jatkoksi enkä varmaan koskaan enää tule näkemään rahojani. Turhaa on jälkiviisastella, kyllä huijatuksi tullut (ja muut kokemuksen kuulemisesta) varmaan muutenkin tästä oppii.
Tyhmyydestä sakotetaan. Tee rikosilmoitus, tuskin saat rahoja takaisin. Niin kauan kun on kaltaisiasi höynäytettäviä hölmöjä, huijaaminen kannattaa.