Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1000 euroa riittää elämiseen

Vierailija
25.11.2017 |

minusta tonni riittää elämisee yhdelle ihmiselle, oletko samaa mieltä?

vuokra 500 euroa, ruokaan 200, laskut, muut tarvikkeet ja loput säästöön

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että vuokra 730 €, terveisiä pk-seudulta. :(

Vierailija
2/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Pitäähän sitä käydä joskus lomalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvalla toimeentulotuen perusosa on 487e ja niin nuo väittävät, että ei riitä. Minulle ainakin riittää ja loput palkasta menee säästöön.

Vierailija
4/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä mäkin haluaisin asua pääkaupunkiseudulla tai isommassa asunnossa mutta minkäs tekee kun rahat on rajalliset.

Vierailija
5/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tietysti vuokran suuruudesta. Turussa 800€/ kk, en kyllä pärjäisi 200€: lla kuussa. Vaatteet, lääkkeet, ruoka, harrastukset, sähkö, vakuutukset, netti, puhelin, auton kulut jne

Vierailija
6/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi mulla hyvin, varsinkin nyt kun oma vuokranpuolikkaani on vain 325e. Ois itse asiassa aika luksusta kun tällä hetkellä vuokran jälkeen jää 300e käteen eikä ruoan ja laskujen jälkeen jää oikein mitään.

Vierailija
7/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minusta tonni riittää elämisee yhdelle ihmiselle, oletko samaa mieltä?

vuokra 500 euroa, ruokaan 200, laskut, muut tarvikkeet ja loput säästöön

No sitten pitää työpaikka olla kävely tai pyöräilymatkan päässä, ei autoilevan ihmisen tuloilsi riitä tonni kuussa. Maksaahan netti ja puhelinkin jo jotain, vakuutukset jne

Vierailija
8/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä mäkin haluaisin asua pääkaupunkiseudulla tai isommassa asunnossa mutta minkäs tekee kun rahat on rajalliset.

Kyllä mäki haluaisin asua landella, mutta valitettavasti työ- ja opiskeluvelvollisuuksien takia olen sidottu pk-seudulle.

Vierailija
9/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu tietysti vuokran suuruudesta. Turussa 800€/ kk, en kyllä pärjäisi 200€: lla kuussa. Vaatteet, lääkkeet, ruoka, harrastukset, sähkö, vakuutukset, netti, puhelin, auton kulut jne

asun itsekin turussa mutta asunto onkin pieni vaikka muuten viihtyisä onkin

yksin asuvalle turussa 800 euron vuokra-asunto on aika kallis, jos siis asut yksin, kahdelle tuo olis varmasti jo sopiva

Vierailija
10/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää riittää, mutta ei se kovin houkutteleva palkka ole, jos se on vain satanen lisää siihen, mitä saisi joka tapauksessa. Töissä käymisestä tulee myös ylimääräisiä kuluja. Tarvitsee useammin ostaa vaatteita ja mahdollisesti julkisten käyttöä. Lisäksi elämään tulee lisää kärsimystä. Joku energinen ja päämäärätietoinen sankari varmaan kävisi tuollakin summalla töissä, mutta minä en pystyisi siihen (tosin en välttämättä pystyisi edes keskiverrolla palkalla).

Vierailija
11/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäähän tuo hyvinkin.

Jää tosiaan vielä johonkin ylimääräiseenkin pienellä säästämisellä.

Vierailija
12/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin miehen niin asumiskulut puolittui. Ennen maksoin melkein 800 vuokraa, nyt oma osuuteni lainan lyhennyksestä on 400 eur/kk.

Tonni riittäisi siis hyvinkin elämiseen nykyään.

Vierailija
13/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asun itsekin turussa mutta asunto onkin pieni vaikka muuten viihtyisä onkin

yksin asuvalle turussa 800 euron vuokra-asunto on aika kallis, jos siis asut yksin, kahdelle tuo olis varmasti jo sopiva

Juu Martissa, autohallipaikka kuuluu vuokraan. 54 neliötä ja yksin asun.

Vierailija
14/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalla toimeentulotuen perusosa on 487e ja niin nuo väittävät, että ei riitä. Minulle ainakin riittää ja loput palkasta menee säästöön.

Kyllähän tuo perusosa riittäisi, jos ei siitä joutuisi maksamaan osaa vuokrasta kun niitä normien mukaisia vuokra asuntoja ei vaan kaikille riitä.

Vierailija
15/15 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin niin, että asumisen kulut + 500 euroa muuhun riittää kyllä elämiseen terveelle ihmiselle.