Miesmyyjä vaateliikkeessä
Millainen mies työskentelee vaatelikkeessä myyjänä? Oon tutustunut netissä komeaan ja mukavan oloiseen mieheen, vaikuttaa muuten tosi ns. tavalliselle lähemmäs kolmekymppiselle, mutta myönnän omaavani melkoiset ennakkoluulot hänen työpaikkaansa ajatellen, vaikkei kyse mistään henkkamaukasta sentään olekaan, niin silti ajatus vaatemyymälästä työympäristönä...eeh... pelkkiä naisia työkavereina ja vaatteiden esiin ripustamisesta jne. En vain ymmärrä miksi kukaan (hetero)mies haluaisi tuollaiseen ns. akkavaltaiseen paikkaan työhön?! Ja juu, saatan olla ajatusmaailmaltani vanhanaikainen tämän suhteen, mutta en vain voi sille mitään.
Kommentit (5)
Ei saa tuomita etukäteen!
No nyt kun se on sanottu, niin voin tunnustaa että itsellänikin kyllä ensin tulee mielikuva sellaisesta nuoresta miehestä jonka elämän suuria kysymyksiä on että kuuluuko ananastukka kammata oikealle vai vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun se on sanottu, niin voin tunnustaa että itsellänikin kyllä ensin tulee mielikuva sellaisesta nuoresta miehestä jonka elämän suuria kysymyksiä on että kuuluuko ananastukka kammata oikealle vai vasemmalle.
Tiedän, ei saisikaan! Mutta harvoin näkee miesmyyjiä vaatekaupoissa, ja jos näkee, niin ovat yleensä hyvin selkeästi tietyn tyylisiä tai gay. Mutta ei ole kyseisellä miehellä ananastukkaa ja muutenkin pukeutuu siististi, mutta hyvin tavanomaiseti tai neutraalisti.
-Ap
No toisaalta ymmärrän kyllä ton viban joka sulle tulee miehestä joka työskentelee muodin parissa koska olettamus on että naisvaltaisilla, ulkonäköön liittyvillä aloilla työskentelevät miehet on yleensä homoja. :D Siis esim hiusten ja meikkien kanssa työskentelevät. Itse en tiedä tai tunne yhtäkään heteromiestä joka työskentelisi kampaamossa tai maskeeraajana.
Mut sitten taas toisaalta voihan miehetkin (ja hyvä tavallaan jos onkin) olla kiinnostuneita muodista ja tyylikkäistä vaatteista ja itseensä panostuksesta. Voisin kuvitella että vaikkapa taiteellisesti lahjakas mies voisi kiinnostua maskeerauksesta ihan yhtä lailla kuten vaikka tatuoimisesta.
Onko liikkeessä myös miesten vaatteita? Sähän voisit kysyä mieheltä miten päätyi sinne töihin ja mikä häntä siinä hommassa kiehtoo? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ei saisikaan! Mutta harvoin näkee miesmyyjiä vaatekaupoissa, ja jos näkee, niin ovat yleensä hyvin selkeästi tietyn tyylisiä tai gay. Mutta ei ole kyseisellä miehellä ananastukkaa ja muutenkin pukeutuu siististi, mutta hyvin tavanomaiseti tai neutraalisti.
-Ap
No tuo on kyllä ihan totta, suurin osa vaatekaupoissa työskentelevistä miehistä ovat olleet oikein selkeitä stereotypisia homoja, siis ne ketä itse olen nähnyt. Mutta oon kyllä nähnyt niitäkin jotka eivät ainakaan ulospäin ole vaikuttaneet "stereotypisesti" homoilta, esim. se yksi miesmyyjä Carlingsissa joka auttoi mua löytämään uudet farkut ja jos en ihan väärin miestä tulkinnut, kehui mua ne päällä siihen malliin että tuskin oli homo, tai sitten oli. :D
Ja hei, kyllähän moni nainenkin työskentelee esim. autojen parissa vaikka se onkin miesvaltainen ala eikä se automaattisesti tarkota sitä, että nainen olisi lesbo. Kyllähän poikkeuksiakin löytyy.
Minkä sille sitten voi, että olet tässä kohtaa vähän typerä.