Löytyykö muita näin onnekkaita/terveitä viisikymppisiä?
Tuli eilen juhlissa puheeksi. Ystävän 50-vuotisbileet kyseessä ja tupa täynnä saman ikäluokan ihmisiä. Itse olen 52-vuotias.
Eli en ole koskaan ollut sairaalassa kuin synnyttämässä. (ja tietysti vieraan, kuten joku koiranleuka lisäsi).
Minulla ei koskaan ole ollut luunmurtumaa tai vastaavaa. Olen kuitenkin harrastanut aika reippaita lajeja eli ylivarovaisuudesta ei ole kyse.
Viimeksi olen käynyt lääkärissä n. 20 vuotta sitten. Hain antibiootit virtsatietuledukseen. Tästä pitää sulkea pois synnytyksen jälkitarkastus.
Ainakaan tästä porukasta ei löytynyt vastaavaa. Ja nyt korostan, etten itse ottanut tätä puheeksi kehumisen merkeissä, vaan minut vedettiin mukaan keskusteluun.
Kommentit (6)
Täällä nainen 53 vee. En ole ollut koskaan sairaalassa hoidettavana (poislukien kolmen lapsen synnytys ja siihen liittyvät tarkastukset), minulla ei ole mitään perussairautta, ei mitään lääkitystä mihinkään.
Lääkärissä en muista käyneeni aikoihin, työterveystarkastuksissa silloin kun työpaikka on vaihtunut.
Minä. 7 vuotiaana poistettiin umpisuoli ja 4 synnytystä sairaalassa. T: 51v.
Minä 66v, ei sairaushistoriaa, äiti 87v, ei mitään lääkitystä.
Täsmälleen samoin kuin ap, olen myös 52 v. Olen harrstanut esim ratsastusta ja tullut hevosen selästä alas usammankin kerran, koskaan ei ole luita murtunut. Pienenä olen myös pudonnut puusta ja katolta ilman vammoja, onneksi talvella ja lumikasaan. Ei lääkityksiä, ei kipuja, ei vaivoja.
Aika tavallista minusta. Itse olen ollut sairaalassa muutamassa rutiinileikkauksessa (umpisuoli, kitarisat), ei murtumia, ei lääkitystä mihinkään. Lääkärini tosin totesi, että kyse ei ole terveydestäni vaan siitä, että ei ole tutkittu, mitä sairastan. Terveystarkastuksessa käyn 2 vuoden välein, vaikka koen olevani terve.
Siis vieraana sairaalassa.