Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Humanistit( muut kuin opet ym. joilla

Vierailija
12.07.2008 |

ammatti). Miten olette työllistyneet? Itsellä paniikki päällä, valmistuin huhtikuun lopulla, koko ajan hakenut töitä tuloksetta. Alkaa jo huolestuttaa tuleeko tästä koskaan mitään. Pelkkä humanistinen koulutus ei riitä, aina vaaditaan jotain liiketaloudellista tai teknistä osaamista. Tai siis ei vaadita, mutta se on aina sanottu syyksi, kun olen soittanut, miksi minua ei valittu (sanottiin siis, että olin vahvoilla, mutta sillä ja sillä oli it-osaamista tai markkinointiosaamista tms.) Pitääkö tässä seitemän vuoden opintojen jälkeen lähteä vielä johonkin lisäopintoihin??? Ahdistaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin kassa? Pitää ottaa vastuu omista valinnoista, turha ruikuttaa!

Vierailija
2/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti laajasti erilaisia mahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloihin näyttää aina olevan joku tulossa, jolla juuri siitä kokemusta ja osaamista. (Kyse ei ole siitä, ettenkö voisi ominaisuuksia oppia, mutta mieluummin rekrytoivat yhtä hyvistä hakijoista sen, jolla kokemusta on). Ja puhtaasti "humanistisia" töitä ei kai edes ole. Kolmen kuukauden aikana ei ole ollut auki yhtäkään. Ja pääkaupunkiseudusta sentään kyse!

Vierailija
4/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin v. 2000. Sain osittain koulutustani vastaavaa työtä, tosin ei kovin vaativaa. Kaupalliselta alalta. Myöhemmin tosin opiskelin vielä tradenomiksi.

Vierailija
5/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämävalmennustuella parissa järjestössä puolen vuoden pätkiä ja olin kaupassa myyjänä. Tuo työelämävalmennus otti todella päähän, koska kys. organisaatioissa ei ollut tarkoituskaan palkata yhtään ketään, vain ainostaan saada ilmaista ja pätevää työvoimaa.

Sitten, kun valmistumisestani oli kulunut tasan kaksi vuotta sain kuin ihmeen kaupalla tutun tutun kautta koulutustani vastaavaa työtä, joka oli ensin vuoden määräaikainen ja lopulta vakinaistettiin. Käsivällisyyttä siis vaan. Oli mullakin todella epätoivon hetkiä tuon kahden vuoden aikana.

Vierailija
6/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikka tiedossa. Töitä voi joutua etsimään melko pitkään ja sillä välillä on hyvä, jos voi opiskella jotain kieli- ja it-kursseja yliopistolla. Tai ainakin syödä UNicafessa ja käydä yliopistojumpissa :)

Vierailija
7/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

humanisteja koulutetaan noin paljon, jos toiveita koulutusta vastaavan työpaikan löytymisestä ei ole! Eikö tuo ole yhteiskunnallisten resurssien tuhlausta ja aiheuta inhimillistä kärsimystä?

Vierailija
8/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka rasvaisena hengaillaan yliopistolla kymmenen vuotta ja sitten ruikutetaan, kun sitä ollaan niiiin sivistyneitä, mutta kukaan ei osaa arvostaa.

Vierailija
9/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain valmistumisen jälkeen töitä 8kk. Kun parin vuoden päästä vaihdoin työpaikkaa, sain toisen hakemani paikan. Siihen oli ollut yli 100 hakijaa, mutta mulla oli sopivaa työkokemusta. Vastavalmistuneet, joilla ei ole työkokemusta ei vaan ole työnantajan kannalta niitä, joita halutaan palkata. Tsemppiä! Sen ekan työpaikan saamisen jälkeen toinen löytyy jo paljon helpommin.

Vierailija
10/10 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka rasvaisena hengaillaan yliopistolla kymmenen vuotta ja sitten ruikutetaan, kun sitä ollaan niiiin sivistyneitä, mutta kukaan ei osaa arvostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi