pitääkö ostaa ristiä rippilahjaksi kun tietää että sitä ei käytetä?
tuntuu välillä tyhmältä nämä vanhat ns perinteet, eikö voi pojalle ostaa jonkun muun kaulaketjun / korun? rahaa hän toivoo (pelkästään) mut jotain muuta ois kyllä hyvää muistona.
Kommentit (5)
En ole ikinä kuullutkaan että olisi pakko viedä risti.
Voisi sitten itse valita sellaisen, mistä pitää ja mitä tulee käytetyksi, niin jää jotain muistoksi. Olisi mielestäni paremmin ajateltu lahja kuin pelkkä raha, joka käy mihin vaan. Jos hän yleensäkään käyttää koruja, niin joku koruliikkeen lahjakortti, tai levykauppaan tai johonkin vaateliikkeeseen tai ihan vaan vaikka S-ryhmän lahjakortti, jos ei osaa täsmentää.
Olen töissä yläasteella ja ihmettelen, kun joka ainoassa kaulassa roikkuu rippikoulun jälkeen risti. Kun olin itse nuori, ei ristejä pidetty noin yleisesti, mutta nyt se näyttää olevan todella muodikasta.
Siksi ostaisin kummina ristin, jollei sitä ole nimenomaan kielletty (tai jollei joku muu sitä osta).
Itsekin olen rippikoulun käynyt mutta en silti pidä ristiä kaulassa. Risti taitaa olla enemmänkin seurakuntanuorien ja muiden uskossa olevien juttu...
Ei ehkä mitään kovin kristinuskon vastaistakaan symbolia, mutta esim. pelkkä panssariketju vois olla kiva. Jos poika sellaista käyttäisi?