Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väliportaan esimies torppasi etenemismahdollisuuteni

Vierailija
25.11.2017 |

Olen työskennellyt vuosia saman organisaation alla. Varsinainen työyksikköni tuottaa palveluja muille yksiköille ja ainoat ammatilliset kehittymis-/etenemismahdollisuudet ovat lähinnä työpaikan vaihto. Toisin oli kuitenkin viimeisimmässä työyksikössäni jossa työpanostani ja ammattitaitoani arvostettiin enemmän kuin missään aiemmin. Kyseisen yksikön päällikkö lähti ajamaan asiaa, että siirtyisin suoraan heidän palkollisekseen ja nimikkeeni sekä työnkuvani vaihtuisi vaativampaan. Viimeisin palaveri jossa olin itsekin mukana päättyi siihen, että asia todettiin olevan vain kaikista ylimmän ”viskaalin” hyväksymistä vaille eli ts. läpihuutojuttu.

Kuinka ollakaan, alkuviikosta oma lähiesimieheni pyysi luokseen ja kertoi, että työskentelyni ko. yksikössä johon olin siirtymässä päättyisi ensi viikolla. Olin aivan ihmeissäni, syystäkin. Lopulta sain hieman vahingossa tietää, että siirtoni oli torpannut väliportaan esimies joka ei ole käytännön työssä ollut pariin vuoteen edes mukana. Hän on vain nähnyt minua joitain kertoja työpaikkaruokalassa jne. Emme siis ole riidoissa tms, en edes tunne kyseistä ihmistä.

Olenko aivan tyhmä kun en ymmärrä miksi tässä kävi näin? Kun jopa se ylin mahdollinen johtaja oli siirtoani puoltanut. Ja nyt sitten siirryn kokonaan muualle töihin ja palaan taas siihen asetelmaan, josta en voi enää ns. nousta ylöspäin vaikka koulutus ja tahtotila onkin korkea. Olen todella pettynyt enkä tiedä miten pääsen tästä pettymyksestä yli. Ei täällä ole oikein muitakaan työpaikkoja mihin vaihtaa ja täällä minulla on oma talo, samoin miehen työ.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin yksi henkilö on pelkästään torpannut siirtosi, vaikka on ollut viestin tuoja.

Vierailija
2/2 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ollut monet yt:t ja henkilömäärä leikattu minimiin, kun joku henkilö lähti talosta joko eläkkeelle tai toiseen yhtiöön avautuva paikka laitettiin ainoastaan sisäiseen hakuun oman yhtiön sisällä. Työhön valittu jätti edelliseen paikkaan henkilövajauksen, joka taas yritetään täyttää sisäisesti. Jatkuvat vaihdot ja vajaukset kuormittavat työryhmiä ja keskijohto on kurkkua myöden täynnä näitä tuolileikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla