Mikä vaivaa ihmistä joka haluaa muiden huomion joka tilanteessa?
Esim. muun seurueen keskustellessa saattaa ruveta vaikka venyttelemään/jumppaamaan jos ko. puheenaihe ei kiinnosta eikä puheenaiheen vaihto häneen itseensä ota tuulta purjeisiin. Ihan uskomattomia tempauksia nähnyt ja kaikki samalta ihmiseltä, silti vaikea käsittää motiivia kaikkien huomion haluamiseen.
Kommentit (8)
Kuulostaa kyllä ihan persoonallisuushäiriöltä. Huomionhakuinen persoonallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä ihan persoonallisuushäiriöltä. Huomionhakuinen persoonallisuus.
Tämä selittäisi kyllä paljon. Mikähän olisi paras tapa suhtautua? Keskeyttää oma juttu ja antaa huomiota vai olla niin kuin ei huomaisikaan?
Pers häiriö voi olla. Muukin kuin huomionhakuinen. Tuollaisen tyypin seuraa kannattaa välttää mutta pitää huoli ettei joudu muun porukan ulkopuolelle jos on kovin dominoiva sosiaalisesti.
Lähipiirissä tällainen myös, kokoajan puhuu taukoamatta omia asioitaan ja menee vaikka huoneen keskelle kävelemään jos muiden huomio alkaa latistua... Ei auta kuin vältellä kyseistä henkilöä.
Minulla just tuollainen ystävä. Kun kokoonnutaan viettämään syntymäpäiviä tai muita juttuja yhdessä, haluaa aina huomion keskittyvän itseensä. Ollaan jo vähän vanhempaa porukkaa ja kremppaa ja vaivaa itse kullakin, mutta tämä haluaa aina "voittaa" sairaskertomuksellaan. Jos muuten ei kisaa voita ja huomiota, niin viimeisenä korttina heittää aina; Minä kun olen tällainen mielenterveysongelmainen ja parit itkut päälle.
Jos tämäkään ei vielä anna tarpeeksi huomiota, vedetään vielä moneen kertaan itketty vaikea lapsuus.
Hänen lapsuutensa ei nyt ollut kovinkaan onneton, tunsin jo lapsena hänet, mutta ainoana lapsena sai kaiken huomion heittäytymällä draama queeniksi jos muu ei auttanut.
Pilannut monet juhlat ja tapaamiset huomionhakuisella käyttäytymisellään.
Persoonallisuushäiriöinen ei tajua olevansa muiden mielestäjotenkin kummallinen, hönessä ei ole itsessään mitään vikaa, vaan muissa. Jos aiot olla tekemisissä, niin kovasti vaan tsemppiä
Kyseessä työyhteyksistä tuttu henkilö joten pakosta joutuu olemaan tekemisissä enemmän kuin haluaisi. Ja tiedän etten ole ainoa käytöstä ihmettelevä joten jos joku alkaa joutua porukan ulkopuolelle, on se sitten tämä huomionhakuinen. Aikaisemmin kun ei juuri tunnettu, oikeasti saatettiin keskeyttää oma keskustelu ja antaa huomiota mutta nyttemmin kun tunnetaan jo paremmin ja ollaan jo ärsyyntyneitä tähän käytökseen, emme jaksa enää antaa huomiota. Mietin vaan mihinköhän tilanne tästä vielä etenee...
Up! Kellään kokemuksia tällaisesta persoonasta?