Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdanko työtä vai pysyn vanhassa?

Vierailija
24.11.2017 |

Olen kunnan töissä, eli irtisanomista ei tarvitse pelätä ja lomat on pitkät. Mutta kun olen ollut nyt 10 vuotta samassa hommassa, osaan sen jo unissani. Mitään muita töitä ei vastaavia ole.
Meiltä on vähennetty koko ajan rahaa ja henkilökuntaa, ja työt jaettu muille. Minulta on vähennetty koko ajan mielekkäitä ja koulutusta vastaavia töitä, ja lisätty sitä muuta sälää. Pomot ovat yhä arvaamattomampia ja työ on tempoilevaa.

Nyt olisi yksityisellä auki vähän vastaava paikka, mutta työtehtävät olisivat monipuolisemmat. Lomat ja kunnan työn turvallisuus kyllä menisivät, ja voi olla että alkuun pitäisi tehdä ylitöitä. Uudet työt ja työmenetelmät jännittävät, kaiken uuden oppiminen on varmasti rankkaa.

Vähän tuntuu että olisin nyt vedenjakajalla, joko alistun odottamaan eläkettä ja tekemään sitä samaa jäljellä olevat 18 vuotta, tai lähden kohti tuntematonta. Jossa kukaties minut saneerataan ulos muutaman vuoden päästä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi lähteä turvallisesta työpaikasta.

Vierailija
2/4 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan aina hakea, ei kai se ole varmaa, että edes saat uutta työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan aina hakea, ei kai se ole varmaa, että edes saat uutta työtä?

Sitä vaan että jos hulluutta ajatella vaihtavansa? Pelottaa vaihtaa yksityiselle, pelottaa ne yt:t, olen yksinhuoltaja ja on asuntolainaa. Minut on aiemmin kaksi kertaa lomautettu ennen kuin pääsin kunnalle.

Ap

Vierailija
4/4 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda. Jos edes mietit vaihtamista, on aika avata ovi uuteen vaiheeseen. Elämä kantaa.