Mitä ravintolalaskun jakaminen ensitreffeillä sinulle merkitsee?
Annatko treffikumppanisi maksaa, vaaditko laskun jakamista vai täytyykö sinun itse saada maksaa lasku kokonaisuudessaan?
Ja käänteisesti, miten tulkitset vastakkaisen osapuolen vaatimuksen maksaa kokonaisuudessa, jakaa tai vaatia sinun maksavan kokonaisuudessaan?
Kommentit (48)
Treffikumppani saa maksaa jos haluaa mutta voin aivan hyvin maksaa omat syömiseni. t. nainen
En käy ensitreffeillä ruokaravintoloissa, korkeintaan baarissa yhdellä. Mies on aina kohteliaasti tarjonnut.
Itse haluan hoitaa ensitapaamisella laskun kokonaisuudessaan, jäkeenpäin voidaan vuorotella.
Jos nainen vaatii laskun jakamista (kun olen tarjoutunut maksamaan), saatan olettaa ettei hän halua tavata uudelleen.
m33
Jos toinen haluaa maksaa niin saa maksaa mutta olen kyllä aina valmis itse maksamaan omani enkä oleta että miehen pitäisi maksaa minunkin. Jos olen itse kysynyt treffeille niin voisin myös maksaa molempien jutut.
Vierailija kirjoitti:
Äijä maksaa tai ei saa ikinä multa pillua
Tämä äijä ainakin mieluummin runkkaa kuin maksaa pillusta.
Mies maksaa aina ravintolassa.
Aina.
Että eipä siitä sitten sen enempää.
Ehdotan toki laskun jakamista, mutta en ala riitelemään, jos mies vaatii saada tarjota.
En ole kiinnostunut naisesta jonka seurasta pitää maksaa.
Kohtelen seuralaistani kuin hän olisi hyvä ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tainnut tulla aika paljon runkattua, pelle
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut naisesta jonka seurasta pitää maksaa.
Kohtelen seuralaistani kuin hän olisi hyvä ystäväni.
Et kai maksa seurasta vaan ruuasta? Vai onko sinua seuralainen useinkin yrittänyt laskuttaa sen lisäksi, että ravintolalasku on maksettu?
Jos ollaan naisen kanssa vasta 1-5 treffeillä ja ei olla sovittu tapailusta tai mistään niin tietenkin lasku aina puoliksi.
Miksi minä maksaisin naisen ruokia jos jutusta ei tule mitään..
Vierailija kirjoitti:
Annatko treffikumppanisi maksaa, vaaditko laskun jakamista vai täytyykö sinun itse saada maksaa lasku kokonaisuudessaan?
Ja käänteisesti, miten tulkitset vastakkaisen osapuolen vaatimuksen maksaa kokonaisuudessa, jakaa tai vaatia sinun maksavan kokonaisuudessaan?
Olen 50 v nainen, vakituisessa työssä. Käytännössä sekä minulla että ikäisilläni miehillä on varaa tarjota satunnainen leivos tai ateria toiselle ilman että se juuri tuntuu missään.
Oikeastaan ei ole väliä sillä kuinka päin maksetaan, vaan sillä miten sen tekee. Jos on mukava mies, kumpi vaan on minulle ok. Jos mies ei ole mukava, kumpikaan ei tunnu kivalta.
Jos on mukava mies ja hän on todella kohtelias ja antelias, se tietenkin on kaikkein paras vaihtoehto ja vie jalat alta.
Maksan laskun kokonaan sillä tapailen niin nuoria miehiä, joilla ei ole varaa tasokkaaseen ravintolaan. T. n43
Ukko35 kirjoitti:
Mies maksaa aina ravintolassa.
Aina.
Juuri siksi käyn yleensä vain miespuolisten kavereiden kanssa tai yksi ruokaravintolassa syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tainnut tulla aika paljon runkattua, pelle
Itse asiassa kyllä. Mitä pahaa runkkaamisessa on, jos ei seksiä tipu riittävän usein? Oma on munani :D Useammin mulle on tarjonnut nainen baarissa kuin itse tarjonnut naisille.
Jos mies ei tarjoudu maksamaan, ei hän ole kovin kiinnostunut ja tuskin näemme enää. Tarjoidun itse maksamaan osani, jos mies antaa minun maksaa, ei ole kovin kiinnostunut. En vaadi mitään enkä tappele tietenkään mistään laskusta :D
Jos menemme ensi treffeille vaikka kaljalle tai kaffeelle, niin tarjoudun maksamaan molemmat mikäli naisella on lompakko jo kädessä. Tällöin hän ei olettanut minun maksavan. Jos tulkitsen, että nainen olettaa minun maksavan, niin maksan vain omani.
Yleensä kun olen maksanut kaffeet, niin nainen kohteliaasti tarjoaa pöydässä kolikkoja maksuksi. Niitä en huoli, mutta sanon että voit sitten joskus tarjota seuraavat. Suurista rahoista ei ole kyse, vain parista eurosta. Periaate on tärkeämpi. Eli homma pitää tehdä heti alussa kuten haluan sen jatkossakin menevän. Molemmat maksavat vuorollaan tulevat ravintolalaskut eikä maailma kaadu jos toinen on "voitolla tai häviöllä" kympin tai kaksi.