Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierrätätkö roskasi?

Vierailija
24.11.2017 |

Mitä kaikkea kierrätätte roskistanne? Koetteko kierrättämisen helpoksi vai onko siinä vaivalloisia puolia?
Onko kierrättäminen teistä palkitsevaa?
Jos ette kierrätä, mitkä ovat asioita joitten tulisi muuttua jotta aloittaisitte kierrätyksen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö, että lajittelenko roskani (kyllä) - vai kierrätänkö ne uusina tuotteina (en)..??

Vierailija
2/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän tunnollisesti. Kerrankin jotain, jossa ekologia ja ekonomia kohtaavat. Luonto kiittää, ja teollisuus ja energiantuotanto saavat halpaa hyvää raaka-ainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kierrätä. Paljon helpompi heittää kaikki roskat samaan pussiin jonka vien sekajätteeseen sen täytettyä. Jos minulle maksettaisiin vaikkapa kierrättämisestä 50-70e/jätekilo niin voisin harkita. Muuten täysin turhaa eikä aiheuta minulle mitää taloudellista haittaa (mahdollisesti nousevien jätemaksujen takia). Asun pienkerrostalossa. 

Vierailija
4/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kierrätä. Paljon helpompi heittää kaikki roskat samaan pussiin jonka vien sekajätteeseen sen täytettyä. Jos minulle maksettaisiin vaikkapa kierrättämisestä 50-70e/jätekilo niin voisin harkita. Muuten täysin turhaa eikä aiheuta minulle mitää taloudellista haittaa (mahdollisesti nousevien jätemaksujen takia). Asun pienkerrostalossa. 

Miksi näet niin paljon vaivaa, että pussitat roskasi ja viet ne sekajätteeseen? On kai sinulla avattava ikkuna, josta voit lempata roskat ulos sitä mukaa kuin niitä syntyy. Ei kai siitäkään olisi sinulle "taloudellista haittaa"?

Vierailija
5/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näet niin paljon vaivaa, että pussitat roskasi ja viet ne sekajätteeseen? On kai sinulla avattava ikkuna, josta voit lempata roskat ulos sitä mukaa kuin niitä syntyy. Ei kai siitäkään olisi sinulle "taloudellista haittaa"?

Eikö huussipannu ajaisi saman asian..??

Vierailija
6/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä näkemys. Paljonko sulla sitten tulee roskapusseja viikossa täyteen?

Vierailija
7/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajätteeseen menee kaikki. Siellä ne laitoksella sitten erotellaan kuitenkin, joten miksi nähdä vaivaa?

Vierailija
8/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa rapussa on niin paljon ulkomailta tullutta porukkaa joiden lähtömaissa kierrätys on täysin olematonta joten heittävät kaiken sekajätteeseen,siis aivan kaiken,kukaan ei ole viittinyt kertoa kierrätyksestä mitään heille

Vierailija
9/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekaroskat, bio, pahvit, lehdet ja metalli. Pullot ja tölkit ja patterit vien myös kierrätykseen. Voishan sitä vielä paremminkin kierrättää esim. muovit mutta ei jaksa kun ei ole sisällä roska-astioita tarpeeksi eikä mahdu mihinkään.

Vierailija
10/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän. Iso taloyhtiö, jonka roskakatoksesta löytyvät omat astiat polttokelpoiselle jätteelle, biojätteelle, pahville, paperille, lasille ja metallille. Lähikaupan pihassa on lisäksi muovikierrätys, jonne on helppo viedä kierrätysmuovit kauppareissulla. Paristoille, energiansäästölampuille jne. on kierrätyspiste vähän kauempana olevassa kaupassa, mutta eipä noita mainittuja jätteitäkään kovin paljon kerry.

Mitä enemmän kierrätetään, sitä vähemmän täytyy kiskoa luonnosta neitseellisiä raaka-aineita. Jos ei voida kierrättää, kannattaa ainakin polttaa energiaksi mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella eli niin, että poltettavan jätteen seasta on lajiteltu märkä biojäte, lasi ja metalli pois. Missäpä se lajittelu helpommin tapahtuisi kuin jätteen syntypaikalla eli mun kotona.

Jos paikkakunnallanne on jätteenpolttolaitos (hyötyvoimaloiksi niitä kai nykyään sanotaan), kannattaa pyrkiä sinne opastetulle kierrokselle. Kun näkee prosessin, lajittelussa ja kierrätyksessä on äkkiä paljon enempi järkeä.

Vierailija
11/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasin, metallin ja pahvit kierrätän, muu menee poltettavaan jätteeseen.

Vierailija
12/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmajäte

lasi

metalli

pahvi

paperi

sekajäte.

Biojäte pitäisi, mutta kun ei jaksa.

Asun kerrostalossa, jossa on pitänyt kyllä nähdä tajuttoman paljon vaivaa siihen, että saa aikaan minkäänlaista tilaa kierrättää. Kun suunnitellessa kämppää on varattu tilaa tasan yhdelle muovikassille.

Vierailija
13/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ongelmajäte

lasi

metalli

pahvi

paperi

sekajäte.

Biojäte pitäisi, mutta kun ei jaksa.

Asun kerrostalossa, jossa on pitänyt kyllä nähdä tajuttoman paljon vaivaa siihen, että saa aikaan minkäänlaista tilaa kierrättää. Kun suunnitellessa kämppää on varattu tilaa tasan yhdelle muovikassille.

Ai niin ja muovin myös kierrätän.

Vierailija
14/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa rapussa on niin paljon ulkomailta tullutta porukkaa joiden lähtömaissa kierrätys on täysin olematonta joten heittävät kaiken sekajätteeseen,siis aivan kaiken,kukaan ei ole viittinyt kertoa kierrätyksestä mitään heille

miksi et itse viitsi kertoa heille?

Vierailija
15/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäteyhtiö jakoi ilmaiseksi vuoden biopussit pari viikkoa sitten ja samoihin aikoihin jätekatokseen tuli muovinkeräysastia. Eli kyllä lajittelen jätteet. Sekajätettä tulee aikaisempaan verrattuna minimaalisesti.

Vierailija
16/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään erikseen paperit ja pahvit. Muut menevät kaatopaikkajätteeseen.

Biojätteitä olen koettanut kierrättää mutta yksinasuvana se johti todella harvaan astiantyhjennysväliin, josta seurauksena oli loputon pikkukärpästen parvi keittiössäni.

En koe kierrätystä palkitsevaksi taikka saa siitä erityisemmin hyvää mieltä.

Vierailija
17/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen tietenkin

Vierailija
18/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerään erikseen paperit ja pahvit. Muut menevät kaatopaikkajätteeseen.

Biojätteitä olen koettanut kierrättää mutta yksinasuvana se johti todella harvaan astiantyhjennysväliin, josta seurauksena oli loputon pikkukärpästen parvi keittiössäni.

En koe kierrätystä palkitsevaksi taikka saa siitä erityisemmin hyvää mieltä.

hanki pienempiä biojätepusseja

Vierailija
19/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomi voisi profiloitua kierrätyksen edelläkävijä maana.

Vierailija
20/24 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän nykyään. Ennen en.. Vaimo se puhutteli ja vittuili tunnin kuinka idiootti olen.. Sen jälkeen olen kierrättäny. Ja olen aika hoocee kierrättäjä nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi