Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomin harjoittelu

Vierailija
24.11.2017 |

Olen ensimmäisen vuoden Sosionomi opiskelija. 10 viikon työharjoittelu on keväällä. Mietin harkka paikkoja, mihin kannattaisi mennä? Kannattaako päiväkoti? Jos täällä on muita sosionomeja niin mihin menitte?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavoitteesi on joskus olla päiväkodissa työssä, niin siinä tapauksessa päiväkoti.

Harjoitteluaika voi toki tarjota pääsyn jonnekin, minne ei jatkossa ehkä pääse.

Itse halusin lastenkotiin harjoitteluun, mutta halukkaita oli paljon niin minulle tarjottiin harjoittelua kuntapaikan saaneiden alaikäisten maahanmuuttajien kodissa, eli vähän samaa kuin lastenkodissa mutta kuitenkin samalla aivan eri näkökulmaa.

Minä en syventänyt osaamistani jatkossa lasten kanssa tehtävään työhön, vaan aikuissosiaalityöhön, joten muut harjoittalupaikat olivat sen mukaisia.

Vierailija
2/3 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta kiinnostaa päiväkoti mutta toisaalta en jaksaisi kovaa melua, päiväkoti työn mielikuva on melko raskas, onko se? . Onko päiväkoti ympäristönä hankala astmaatikolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluun ei kannata hakea ekana vuotena. Tarvitset siihen aika vankkoja vuorovaikutus- ja menetemätaitoja, sekä osaamista lastensuojelulaista ettö sosiaalihuoltolain uudistuksesta ja sen suhteesta lastensuojelulakiin. Ennemmin jonnekin nuorisotalolle, seurakunnan nuorisotoimintaan tai nuorten ryhmiin. Päiväkodit on aika hektisiä ja raskaitakin paikkoja, ei välttämättä ole mitään kevyttä puuhastelua ja leikkiä vaan mm. melu on päivän aikana aika huumaava. Monet päiväkodit ovat homeessa. Mielenterveyskuntoutujat, asumisyksiköt, palvelutalot ja erilaiset nuorisotoimet/järjestöt. Niitä suosittelen ekana vuotena. Ja päiväkoti, jos sinne myöhemmin haluaa ja jos lapset kiinnostaa, ei ole melu ja homeherkkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi