Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella vaihtui ope kesken lukuvuoden ja lapsi on surullinen

Vierailija
24.11.2017 |

Minua äitinä huolestuttaa, ettei suru vain jäisi lapselta jotenkin käsittelemättä. Lapsi vaikuttaa olevan alla päin, ekan kerran open lähdöstä kuullessaan, ja nyt kun opettaja vaihtui sanoi olevansa kipeä ja jäi kotiin. Kyse neljäsluokkalaisesta. Miksi minua näin huolettaa miten lapsi selviytyy? Ehkä siksi, että itseltä on jäänyt lapsuudesta todella paljon suruja purkamatta, kaikki vain pinoutui sisääni. Pelottaa, että lapsen mieli pahenee tästä eikä paluuta ole. En tiedä miksi epäilen niin. En osaa auttaa, lapsi ei ole sen tyyppinen, että puhuisi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä tokenee. Mun lapsella on vaihtunut ope joka ainoa vuosi ala-asteen aikana, on nyt viidennellä. Edellinen ope jäi sairauden takia pois kokonaan töistä.

Vierailija
2/6 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu itse lapselle. Kysy, oletko surullinen? Mikä sinua surettaa/huolestuttaa? Sekö että oma ope lähti? Tuntuuko siltä/tältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitäkin, että miten kiintynyt lapsi oli opettajaan. Ilmeisesti enemmän kuin ymmärsinkään. Ja lapsella on koulu mennyt hyvin, nyt mietityttää, että kuinka paljon sen ansiosta, että ope oli niin kiva ja tärkeä ja mieluinen. Jos uusi opettaja on huono, niin miten koulunkäynnin sitten käy :(

Vaikka vaihdokset kuuluu elämän, niin ei se minua ainakaan ole lauseena koskaan lohduttanut.

Vierailija
4/6 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu itse lapselle. Kysy, oletko surullinen? Mikä sinua surettaa/huolestuttaa? Sekö että oma ope lähti? Tuntuuko siltä/tältä?

Niin, voisin varmaan yrittää jutella. Olen siinä vain tosi huono. Varmaan sellainen nyhtäjä, jolle ei tee mieli kertoa mitään.

Vierailija
5/6 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele lapsen kanssa, ja pyri kannustamaan lasta olemaan avoin uudelle opelle. Mun lapsella vaihtui ope joka vuonna 1-5 luokilla, ja varsinkin eka oli rakas. Mutta muutinkin opet oli kivoja, ja hyviä ehkä eri tavalla.

Vierailija
6/6 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele lapsen kanssa, ja pyri kannustamaan lasta olemaan avoin uudelle opelle. Mun lapsella vaihtui ope joka vuonna 1-5 luokilla, ja varsinkin eka oli rakas. Mutta muutinkin opet oli kivoja, ja hyviä ehkä eri tavalla.

"Pyri kannustamaan" Miten? Tuntuu, kuin puhuisi seinälle. Ja sitten se kannustus on joko sitä, että sanot sen yhden kerran tai jos sanot usemamman kerran ("kannustat", etkä jätä sikseen) niin tuputat. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi