Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIENTEN lasten ÄIDIT! Kuinka tarkkoja olette ettei isommat satuta vauvaa?

Vierailija
10.04.2006 |

Meillä kävi 3v sukulaispoika äitinsä kanssa 2 viikkoista vauvaa katsomassa ja kun vauva oli pojan äidin sylissä niin poika kiipeili sohvalle ja riehui sillä seurauksella, että pojan polvi osui vauvan päähän ja tuli hirveä itku vauvalta =(

Tällä äidillä on myös 8v poika joten oletin, että tajuaa VAROA! Kyllä tuli paha mieli kun vauvan pään kanssa pitäis olla tosi varovainen kun on se aukilekin.

Pelkään käydä kavereilla kylässä kellä on 2-4v lapsia kun ne häärii ja pyörii vauvan ympärillä ja koko aika saa olla varomassa ja katsoa kauhuissaan jos kaveri pitää vauvaa kun ne ei tunnu välittävän vaikka omat muksut heiluis kuinka lähellä ja kuinka holtittomasti.

Onko tosiaan niin, että ette varo omia vauvojanne kovinkaan tarkasti ettei isommat lapset satuta?

Kaverin 3v tyttö hyppäs vauvan päälle kun tämä makas sohvalla ja kyllä mun teki pahaa! Sit samainen tyttö löi vauvaa jollain lelulla päähän ja taas vauva itki. Kyllä äiti komenti, muttei sit varonut tarpeeksi hyvin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsi kun oli vauva, serkkutyttö (silloin 1½v) löi vauvaa kovaa lelulla päähän, tökkiä, töni ja ties mitä. luulen syyksi mustasukkaisuuden. oli tosi mustasukkanen muista vauvoista/lapsista. silloin sai kyllä tosissaan suojella omaa vauvaa.

nyt kun oma lapsi on 1½-vuotta ja hänellä on serkkutyttö (vauva), oma poika on tosi kiltti ja varovaineen. menee vaan sisittämään vauvan päähän varovasti. varoiksi kuitenkin olen aina lähellä, koska ovat nuo 1½-vuotiaat aika arvaamattomia.

eli, on erilaisia isompia lapsia. jotkut kiltimpiä, jotkut riehakkaampia.

minusta sekä vauvan että isomman lapsen vanhemmat pitää vahtia, ettei käy havereita.

Vierailija
2/5 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varon kyllä ettei lasta tahallisesti satuteta, mutta pienet lapset ovat kovin ajattelemattomia ja vahinkoja saattaa sattua.

Annan hyvinkin pienten " touhuta" vauvan kanssa, tosin vahdin ja neuvon vierestä koko ajan. Kiinnostus ihmeellistä nyyttiä kohtaan lopahtaa hyvin pian, kun lapsi on ensin saanut siihen tutustua.

Tostaiseksi mitään vahinkoja ei ole sattunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisilla penskat kasvaa pellossa omillaan räkä poskella, ja usein ovat silti hengissä säilyneet kaikesta huolimatta.

Vierailija
4/5 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon huomannu samaa ilmiötä joidenkin tuttavien suhteen. Ne on niitä samoja mitkä ei muutenkaan valvo lapsiaan...onneksi kaikkien kanssa ei ole ongelmia.

Itse laitan vauvan varmuuden vuoksi johonkin isompien ulottumattomiin ja siltikään en nauti kun vauvaa katsomaan tulee lapsiperheitä!

Vierailija
5/5 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän vauvaa ainakaan kukaan yli 1v ole vielä satuttanut. Osaavat kyllä varoa ja ihan nätisti halivat ihan 1,5 v alkaen. Ja sillon kun isommat kaverit riehuu keskenään vauva (nyt 7 kk) on mun tai jonkun aikuisen sylissä.

Vauvat kyllä samalla matolla myltätessään välillä nipistelee ja kolauttelee toisiaan, mut se nyt on ihan normaalia. Miten ne nyt osais varoa? Siinähän oppivat ajan kanssa eikä nuo samanikäisten kopsut kovin satu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä